Vill inte vara nära min man ... alls. Går det att återuppliva en attraktion som dött?
Jag är i en liknande situation. Jag älskar min man, verkligen - saknar honom när han är på jobbet och får riktigt hemsk ångest om jag tänker på att något skulle kunna hända honom... vi har också ett barn tillsammans och jag vill ha fler barn.
Men jag är inte attraherad av honom alls och känner en motvilja som ni andra har beskrivit. Han har förändrats sedan vi träffades och är lite mer cynisk nu och har fått mage, men jag vet inte om det bara är det. Nu försöker han aktivt att gå ner i vikt och har kommit en bit på vägen och jag hoppas innerligt att det kommer bli bättre när han blir normalviktig. Kanske blir han gladare och mindre cynisk och klagande då också.
Ändå har vi sex, kanske varannan vecka, för att jag märker hur himla ledsen han blir när jag inte vill ha honom och jag vill ju inte såra honom - jag älskar honom ju! Men det är något jag gruvar mig inför.
Jag har varit otrogen också - haft en lång relation på sidan om som jag berättade om för min man i ett tidigt skede så han var medveten om det, men han ville fortsätta försöka och jag försökte avsluta med den andre mannen vilket var jättesvårt. Det konstiga är att den andre mannen är ganska lik min man personlighetsmässigt och han är inte heller jättesmal - men på honom har jag inget emot magen utan tycker snarare att det är gulligt. Det är jättekonstigt. Jag var förstås också kär i den andre - var nyförälskad i över tre år - och är nog lite kär fortfarande. Det var ca ett år sedan vi lyckades bryta vår relation.