Vill inte vara nära min man ... alls. Går det att återuppliva en attraktion som dött?
Bra tråd. Men jag saknar ett perspektiv eller lösning: att gå utanför den gängse normen och öppna upp förhållandet.
Flera skriver att de inte känner attraktion för sin partner, men för andra. Samtidigt som de älskar sin partner. Och standardlösningen från de flesta håll är alltid: "livet är kort, lämna gubbfan, gå och bli ordentligt påsatt av nån...." osv. Varför inte göra både ock: Ta vara på det som är bra i er relation, och sök efter tillfredsställelse på annat håll. Se till att alla är med på tåget bara så är det inte otrohet och inga dåliga samveten måste finnas.
Jag är i en liknande sits (jag är en människa med penis) där jag älskar min fru, vår familj. Men jag känner nästintill ingen lust till henne längre. Kramas gör jag. Men pussar tar emot ibland. Och tanken på sex får mig bara att tappa all lust jag ev hade. Samtidigt träffar jag en annan kvinna, med min frus samtycke, och det är världsbäst sex. Bästa jag någonsin haft och bättre än jag trodde att jag någonsin skulle få ha!! Har massa lust. Hela tiden. Till henne.
För min del ligger det mycket i behovet av att få tillfredsställa. Att ha sex med någon som man faktiskt märker inte riktigt njuter av det på samma sätt, som mest tycker det är bökigt, kladdigt och som sammanfattar det med att "jo det var mysigt", uppfyller inte mitt behov av att tillfredsställa. Så att ställa upp på sex tror jag tyvärr inte längre på.
Att lämna och träffa någon ny? Inte ett dugg sugen. Jag lever ju redan ihop med någon jag trivs att dela vardagen med.