Anonym (Nära) skrev 2014-07-28 00:02:01 följande:
Vi har varit ett par i 15 år och om det är något jag lärt mig är att närhet och sex gör att man vill ha mer. Om du vill ge det en chans så får du nog göra lite "våld" på dig själv. Jag tycker duschen är super då är man våta och rena kan tvåla in varandra om man vill och ha skönt oralsex och eventuellt avsluta bakefrån tex.
Ja, det kanske är så, men det är så konstigt hur känslor kan försvinna när de funnits där en gång (dock aldrig så intensiva - för min del har det vuxit fram - men ändå).
Dusch är ett bra tips men känns som om vi kanske får försöka med något mindre steg först då det gått såpass långt.
Jag vet från förr att närhet och sex kan göda lusten och att man kan komma in i en positiv spiral.och omvänt att frånvaron kan få lusten att minska. Jag har nog aldrig haft någon stark sexdrift, till skillnad från min man, men jag har ändå aldrig tidigare känt en sådan här motvilja. :(
Men det är nog som du skriver, att jag måste göra visst våld på mig själv - alltså försöka övervinna mitt eget motstånd - för att i alla fall få svar på om det går att förändra känslorna eller inte.