Libabröd/tortilla??
Ska åter igen försöka ta tag i alla mina kg och speciellt nu efter sommaren då jag har gått upp ännu mer.
Så nu sitter jag och letar upp recept och tips på vad jag kan äta...Jag gillar wraps och tänkte att sånt kan jag göra och ha med till jobbet eller på kvällar. Men är det så bra egentligen och vad är bäst att använda, Libabröd eller tortillas?
Sen hur onyttigt är tacos egentligen?? Menar att det är ju mycket grönsaker och köttfärs. Men tacos skalen, dom är inte så nyttiga egentligen va?
Måste försöka äta mer grönsaker än vad jag gör nu....men kan inte äta blomkål och broccoli...vidrigt!! Men hur gör jag med tex bladspenat? Hur kan jag använda det?
Så många säger att rödbetor är goda (inte inlagda då alltså..) Men vad ska jag göra med dom? Kan man ha dom i ugnen? Koka dom, hur äter jag det sen? Istället för potatis eller som tillbehör?
Sen måste jag ha tips på sås eller dressing som är nyttigare. När jag försöker banta så blir allt så torrt tycker jag. Bara kött och torra potatisar, eller torra sallader är inget vidare att ha med till jobbet...Och då blir det tråkigt och så slutar det med att jag har i sås med grädde och creme fraiche i alla fall...
Ge mig gärna fler tips och råd i massor!! Måste börja leva ett mer nyttigt och hälsosammare liv!!
Sås - tzatsiki på 3% yoghurt?
Tacochipsen får du nog skippa.
Bladspenat e ju bara å äta på i wraps eller i sallad?
Stuva spenat till maten?
Hoppa mjöl och socker .. Stekt vitkål är jättegott till det mesta.
Ät regelbundet å mindre portioner samt försök äta mkt proteiner .
Registrera det du äter i appen lifesum ..