• Anonym (28 åringen)

Par med STOR åldersskillnad

Jag och min sambo är nyblivna föräldrar och har levt ihop sedan drygt 3 år. Jag är 28 och han är hela 20 år äldre än mig. Undrar om det finns fler därute som oss och hur ni upplever att åldersskillnaden påverkar er relation. Vi har tex helt olika syn på barnuppfostran och han anser att han har rest klart, vilket är helt i motsats till mig. Sedan är det såklart svårt med socialt umgänge då de flesta par antingen är unga eller äldre....Vill gärna komma i kontakt liknande par :)

• Svar på tråden Par med STOR åldersskillnad
  • Anonym (19åring)

Skiljer 20 år mellan mig och min sambo med, funkar utmärkt! :)

• Esoada

Jag är intresserad av en man som är 30 år äldre än mig

• Anonym (28 åringen)

Jaha vilket sammanträffande med 20 år! Kul att ni har det bra. Hur har er omgivning reagerat, har ni blivit ifrågasätta nån gång? Jag har fått försvara mitt val av partner många ggr tyvärr.

• Henles slyna

Jag är 28 och min man är 18 år äldre. Vi har varit tillsammans i 9 år och har ännu inte stött på några problem utom just det där med umgänge med andra par (att min man är brittisk och fortfarande inte lärt sig svenska försvårar ytterligare). När det gäller värderingar, intressen och syn på barnuppfostran är vi lyckligtvis ganska lika.

• Anonym (kärleken har ingen ålder!)

Hej, min bästa vän (27 år)är just nyförlovad med hennes pojkvän (trolovade). Han är ca 21 år äldre. De har varit tillsammans i snart 6 år. Jag har aldrig sett något fel med det. De passar jättebra tillsammans. Är det inte bara så att ni är lite olika som personer? Hoppas det löser sig. Ni får försöka att kompromissa.

• Not Nude

Min flickvän är 11 år och jag är 30 år äldre.
    Åldern är bara en siffra!

• frumamma

Jag är snart 24 år och maken är 44 så 20 år mellan oss.. Vi har två barn på 16 månader och 3 månader.

• Anonym (kärleken har ingen ålder!)

Självklart ska båda vara myndiga om det inte framkom. Båda ska ju vara vuxna och fatta sitt eget beslut.

• Anonym (11 år)
    Anonym (28 åringen) skrev 2014-07-27 23:55:12 följande:

Jag och min sambo är nyblivna föräldrar och har levt ihop sedan drygt 3 år. Jag är 28 och han är hela 20 år äldre än mig. Undrar om det finns fler därute som oss och hur ni upplever att åldersskillnaden påverkar er relation. Vi har tex helt olika syn på barnuppfostran och han anser att han har rest klart, vilket är helt i motsats till mig. Sedan är det såklart svårt med socialt umgänge då de flesta par antingen är unga eller äldre....Vill gärna komma i kontakt liknande par :)

På oss skiljer det "bara" 11 år och vi har levt ihop läänge. De som säger att ålder bara är en siffra pratar strunt. Dina svårigheter har börjat och tyvärr kommer de att bli långt värre, så se om ditt hus.
  • 28skillnad

Ja, mellan min man och mig är det 28 år. Vi har varit ett par i snart 8 år . Visst har folk haft åsikter om det å en del har lämnat våra liv tillochmed men de äkta vännerna som bryr sig mer om vår lycka, dom finns kvar . Nackdelarna kan vara som någon skrev att han lixom redan "gjort allt". Jag var oskuld när vi träffades och han har varit väääldigt aktiv med ett stort antal tjejjer innan mig.

Han har varit gift, köpt hus och alla de där största grejerna i livet, ihop med någon annan .

Inget jag tänker på varje dag men visst känns det emellanåt , typ som när man pratar om tidigare händelser i livet å man själv inte har sådär jäkla mycket att komma med jämfört med nån som varit med i 30 år mer.

• Lorelei83

Min man är 18 år äldre än mig, vi träffades när ja var 28 (fyller snart 31) och vi väntar vårt första barn nu om 4 veckor.

I början så fick vi några få kommentarer från våra familjer. Och sen har säkert våra vänner tänkt saker, men aldrig sagt de. Han har ju såklart fått och får flera komplimanger för att ha "skaffat sig lammkött". Våra familjer och vänner ställde upp jättemycket inför och på bröllopet förra sommaren och var involverade och glada för vår skull!

Hans döttrar är nu 19 och 20, de har tagit emot mig med öppna armar. Världens finaste blivande storasystrar <3. När vi berättade att jag var gravid var vi noga med att inte säga "vi ska ha barn". Utan "ni ska få en lillebror". Så att de inte känner att deras pappas startar en helt ny familj utan att de får en liten lillebror. Jag hade tur som kom in i deras liv när de var lite äldre och slapp ha kontakt med deras mamma, eftersom relationen mellan henne och min man är mycket dålig. Nu är ju barnen vuxna så de behöver inte ha kontakt alls. 

Angående olika syn på saker så är vi helt samspelta vad gäller uppfostran osv. Jag har rest klart och han med. Jag märker inte av åldersskillnaden mer än att jag kan ha roligt åt hans 80-tals musik som han spelar ibland :).

Däremot oroar jag mig ibland att han kommer gå bort före mig. Han är mitt livs kärlek och annars spelar åldersskillnaden ingen roll<3. 

• Efraim Barkbit
    Lorelei83 skrev 2014-07-29 10:01:26 följande:

Min man är 18 år äldre än mig, vi träffades när ja var 28 (fyller snart 31) och vi väntar vårt första barn nu om 4 veckor.

I början så fick vi några få kommentarer från våra familjer. Och sen har säkert våra vänner tänkt saker, men aldrig sagt de. Han har ju såklart fått och får flera komplimanger för att ha "skaffat sig lammkött". Våra familjer och vänner ställde upp jättemycket inför och på bröllopet förra sommaren och var involverade och glada för vår skull!

Hans döttrar är nu 19 och 20, de har tagit emot mig med öppna armar. Världens finaste blivande storasystrar <3. När vi berättade att jag var gravid var vi noga med att inte säga "vi ska ha barn". Utan "ni ska få en lillebror". Så att de inte känner att deras pappas startar en helt ny familj utan att de får en liten lillebror. Jag hade tur som kom in i deras liv när de var lite äldre och slapp ha kontakt med deras mamma, eftersom relationen mellan henne och min man är mycket dålig. Nu är ju barnen vuxna så de behöver inte ha kontakt alls. 

Angående olika syn på saker så är vi helt samspelta vad gäller uppfostran osv. Jag har rest klart och han med. Jag märker inte av åldersskillnaden mer än att jag kan ha roligt åt hans 80-tals musik som han spelar ibland :).

Däremot oroar jag mig ibland att han kommer gå bort före mig. Han är mitt livs kärlek och annars spelar åldersskillnaden ingen roll<3. 

Blev glad av att läsa om er kärlek. Tack för att du delar med dig!
    Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
  • Gullspira

Jag har det lite annorlunda, så att ni kan se det från annat håll.Jag och min älskade har 25 års skillnad. Dvs att jag är 25 år äldre än min man. Det var svårt i början och kanske kan det bli jobbigt framöver då han inte har några egna barn. Hur det än blir så tar jag det dag för dag, för vem vet något om morgondagen? Lycka till ni alla som lever i nuet och struntar i vad andra säger!

• Anonym (what?)
    Not Nude skrev 2014-07-28 05:24:50 följande:

Min flickvän är 11 år och jag är 30 år äldre.
    Åldern är bara en siffra!

Är jag den enda som reagerar på det här inlägget?
    Jag har absolut inga problem med ålderskillnader även om jag själv är född samma år som min man. Men man ska vara vuxen och fri att välja. Jag hoppas att du skrivit fel eller trollar.
  • Chester Copperpot
    Anonym (what?) skrev 2014-08-27 01:14:15 följande:
    Är jag den enda som reagerar på det här inlägget?
    Nej, du är inte den enda som reagerar på det. Men du är den första att mata trollet....

• Anonym (what?)

ja, då slutar jag nu också^^

• Efraim Barkbit

Ser man på andra trådar verkar en del kvinnor hs väldigt ont av par med åldersskillnad. Ja det verkar faktiskt vara främst kvinnor som ogillar vuxen man med ung kvinna.

Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
Svar på tråden Par med STOR åldersskillnad