• MoaElis

12 veckors vaccin

Någon som vet vad det kostar? Som högst? Runt 300, eller är det dyrare? Jag funderar också på hur vanligt det är att dem blir hängiga av den? Och är det då direkt efter eller några dagar efter sprutan? Tacksam för svar!

• Svar på tråden 12 veckors vaccin
  • Annelie 76

Vaccin som ingår i allmänna vaccinprogrammet brukar vara gratis. Visserligen är det olika regler i olika landsting men det står på landstingets hemsida isf.

• Annelie 76

Om de blir sjuka eller inte är individuellt likaså hur lång tid det tar. Men vanligtvis är det ganska snabbt.

Om du vill kan du skjuta upp sprutan och ta den vid 6 månader istället. Det gjorde jag med sonen, kändes inte riktigt rätt att göra honom sjuk vid 3 månaders ålder.

• EttSuntLeverne

Hahahahahahaha! Så jäkla bra!

• MoaElis

Nu vet jag priset, 460 kr(!) Jag skulle dock uppskatta svar på mina andra frågor.

• Aniiee
    MoaElis skrev 2014-07-28 15:05:09 följande:

Nu vet jag priset, 460 kr(!) Jag skulle dock uppskatta svar på mina andra frågor.

Det är individuellt. Jag har haft hundar som sover resten av dagen, jag har haft hundar som inte "brytt" sig nämnvärt, utan är som vanligt. Jag tror inte jag haft någon hund som varit/blivit påverkad flera dagar efteråt.

460 kr var ett hyfsat pris. På Bagarmossen för man ge en jämn femhundring.
    Key change, MOFO!
  • MoaElis

Jag googlade lite på det här och det verkar kosta runt 300 på dom flesta ställen... Därför tycker jag det var lite dyrt. Min valp sover nu, men det skulle hon ha gjort oavsett då det blir så mycket nya intryck. Men jag får väl se om hon fortsätter sova hela dagen, eller vaknar om ett par timmar som hon brukar göra.

• Dexter dot com

375 kr betalade jag sist och då var kennelhostan inräknad. Mina valpar har inte blivit påverkade av vaccinet.

Svar på tråden 12 veckors vaccin