fixerad i v.31!!!
Var hos BM idag och hon mätte magen och kollade.
Hon frågade om jag hade känt att bebisen hade tryckt neråt och det har jag. Sen har jag haft "mensvärk" men inget som gör jätteont.
Sedan så säger hon att bebisen ligger med huvudet ner och har fixerat sig och om jag känner att jag får mensvärk och att magen blir hård ska jag åka in till förlossningen!
Och nu är jag hur nervös som helst! Jag är bara i Vecka 31! Ingenting är klart har inte satt upp sängen, vagnen kommer inte förrens om 5-4 veckor jag har knappt köpt några kläder lr nått!!
BM sa till mig att vila och ta det lugnt, men hur ska jag kunna göra det? Är ju hur stressad som helst nu! iih!!!
Om bebisen har fixerat sig kan den ofixera sig efter en stund?
Är det säkert att bebisen kommer snart? lr kan det ta några veckor?
Har mensvärk just nu, men jag tycker inte det gör så ont, och jag kan inte känna om magen är hård lr inte... Har känt mig lite "konstig" nu de senaste dagarna om man säger så, trött i hela kroppen ont i rygg och höfter + att mitt illamående har kommit tbax.
Är det vanligt att bebisen fixerar sig så tidigt??
Och hur känns värkarna??
Tacksam för svar!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-16 03:34:14:
NU har jag vart hos läkaren och det visade sig att livmodertappen har börjat öppna sig :O hon sa att den skulle vara 25 och min var bara 19. Hon sa också att om jag fick sammandragningar skulle jag åka in till förlossningen.
Betyder det att bebisen kan komma när som helst nu?
Blev sjukskriven på heltid igen, och hon sa att jag inte ska anstränga mig bara vila och ta det lugnt. Och att jag inte ska stå upp förlänge för då kan jag få sammandragningar och att jag inte ska gå för mycket. Men jag måste ju fixa klart allt till\'s bebisen ska komma..
Någon mer som har/haft det likadant?