-
Har du haft sex med många tjejer?Anonym (Hermes) skrev 2014-07-29 22:07:37 följande:Fråga en psykolog
Jag är dominant i sängkammaren men gillar inget mer udda än lite smisk. -
Men det är också något som rätt många råkar ut för någon gång, sex med tillfällig partner, även om man har som ambition att "sköta" sig.Jeaninne skrev 2014-07-31 08:59:38 följande:Fast hon kände ju inte ens karl'n...
Det finns dessutom en video på henne - och det ÄR hon! - tagen på ett dansgolv. Där hon dansar discodans, uppenbart påverkad av något, med bara bröst - och en annan kvinna suger på hennes bröstvårta... Det GÅR inte att bortförklara något sådant, sorry. Hon borde inte ha fått bli kronprinsessa. Jag skulle vägra att niga för henne om jag träffade henne någon gång.
Ok, visst är det pinsamt om det finns bilder av nakendans, men hon kan ju vara en bra kronprinsessa även o hon gjort något överilat i sin ungdom. Vad jag vet sköter hon sin uppgift bra. Det enda kritiska jag har läst är att hon inte har tillräckligt tunna strumpbyxor... Men jag följer förstås kändisjournalistiken väldigt dåligt. -
Men hur vet vi att det är många då? Teoretiskt kan det ju vara bara Marius far.Jeaninne skrev 2014-07-31 09:03:20 följande:Problemet är ju, att när någon av alla de män som M-M har legat med hamnar på obestånd, så kan han skriva en bok eller sälja historien till tidningarna, med alla detaljer om sexet. Då tappar kungahuset garanterat folkets respekt. -
Man kan undra om hon hade hållit sig tills hon var 30. Troligen. Annars skulle man kanske ha hört något om hennes förflutna. Jag har i alla fall inte läst något om någon tidigare pojkvän eller älskare.Jeaninne skrev 2014-07-31 12:29:04 följande:Hur menar du då? Vickan är ju den som är av kungligt blod, så i hennes fall kan hon göra lite som hon vill... Katarina av Stora hade ju ett helt harem av älskare, t.ex.. Det spelar inte så stor roll, för de barn en regerande drottning/blivande drottning föder blir ju av den kungliga blodslinjen, oavsett vem som är pappan.
Men jag har alltid undrat om de kollade Silvia... Och i så fall vid vilken tidpunkt i hennes och kungens relation...
Prinsessan Alexandra av Danmark råkade visst ut för att det dök upp någon man som påstod sig ha varit hennes älskare. Om det stämde eller om hon försökte dementera det vet jag inte.
Och även om Victoria är den som är kunglig så kunde det vara pinsamt om det kom fram en rad med tidigare sexpartners.
OT skrev nån, men strunt i det, Den här tråden är ändå lite smålöjlig, så då kan vi diskutera överklass och kungligheter i lite vidare bemärkelse. -
Men finns det några konkreta bevis på att det var så, eller är det bara rykten som förstås är väldigt tacksamma att sprida när det gäller kungliga?Jeaninne skrev 2014-07-31 12:25:41 följande:Teoretiskt sett kan det vara halva Oslos manliga befolkning i hennes generation... Alltså, hon var ju ökänd. Och tar man dessutom knark så tappar man helt kontrollen över sina handlingar. -
Appropå ingifta kungligheter så var det ett problem att Grace Kelly inte var oskuld när hon skulle gifta sig med Rainier. Jag läste någonstans att hon fick "spela" oskuld. Hur man nu gör det? Verka lite osäker och nervös? Försöka se blyg ut och rodna när det kommande äktenskapet förs på tal?Jeaninne skrev 2014-07-31 09:03:20 följande:För övrigt bör en ingift prinsessa eller drottning vara oskuld när hon gifter sig - eller i alla fall när hon går in i förhållandet med prinsen eller kungen. Prinsessan Diana kontrollerades till och med av gynekolog, innan Prins Charles fick förlova sig med henne. (Han kollade även förutsättningarna för att hon skulle kunna föda barn.)
Så att kunna sköta p-medel räcker inte.
Problemet är ju, att när någon av alla de män som M-M har legat med hamnar på obestånd, så kan han skriva en bok eller sälja historien till tidningarna, med alla detaljer om sexet. Då tappar kungahuset garanterat folkets respekt.
Man kan undra om de övriga prinsessorna också förväntades vara oskulder. Fergie och vad de nu heter. Och samma krav ställdes på Kate Middeltown? -
Det låter ju för tragiskt. Vi får hoppas att det bara är sensationsjournalistik av värsta sort.Jeaninne skrev 2014-07-31 12:54:12 följande:Ja, Silvia hade ju en strängt katolsk uppfostran i ryggen. När hon var ung fick hon inte gå på fest utan att någon av hennes bröder följde med som förklä. Samtidigt var hon ju väldigt vacker, så hon måste ha haft många frestelser...
Jag läste i en tysk skvallertidning en gång att Silvia hade haft två "fästmän", och att båda dessa hade påträffats hängda i samband med hennes förlovning med Kungen. Enligt tidningen var det SÄPO som hade arrangerat självmorden, för att det inte skulle komma ut att Silvia inte var oskuld. Men det var som sagt en tysk skvallertidning som skrev det...
Prinsessan Marie av Danmark har visst också katolsk bakgrund, så kanske hon också hade varit återhållsam... Men hur är det med kronprinsessan Mary då? En sån skönhet kan väl inte ha fått gå orörd? -
Men det är väl ganska troligt att hon var oskuld. Överklassflicka, bara 19 år, blyg och försiktig.UniqueSnowflake skrev 2014-07-31 13:13:16 följande:Jag tror inte heller på det där om Diana. Vilka idéer!
-
Man kan verkligen hoppas att hon slapp det.UniqueSnowflake skrev 2014-07-31 13:17:53 följande:Jaja, men det där om "gynundersökning av mödomshinnan".... Saknar ord!
-
Så den sambon är välkänd alltså? "Drottningens förra man" blir det sen då. Men danskar är kanske liberalast i detta avseende.Jeaninne skrev 2014-07-31 13:24:35 följande:Mary hade en sambo i tio år. Marie vet jag inte... -
Det är intressant att kvinnor i hög ställning har tagit sig samma friheter som männen. Jag tänker på Katarina den stora, inte Vickan... Kanske detta med älskare/älskarinnor mera har varit en fråga om makt än om kön. Men det har förstås funnits ett stort problem för mäktiga kvinnor, att undvika graviditet. Undrar hur de klarade det? Drilla älskarna att avbryta? Hålla sig till säkra peroder?Jeaninne skrev 2014-07-31 12:29:04 följande:Hur menar du då? Vickan är ju den som är av kungligt blod, så i hennes fall kan hon göra lite som hon vill... Katarina av Stora hade ju ett helt harem av älskare, t.ex.. Det spelar inte så stor roll, för de barn en regerande drottning/blivande drottning föder blir ju av den kungliga blodslinjen, oavsett vem som är pappan. -
Tänk om drottningen har varit otrogen? Eller drottningmodern? Eller den puritanska Victoria? Nej, kanske större sannolikhet att de sa nej av principiella skäl, att de inte vill vara föremål för allehanda undersökningar.Jeaninne skrev 2014-07-31 14:28:13 följande:Ja, det har gjorts test när någon har påstått sig vara släkt med dem. Har för mig att de även testats emot DNA från tidigare kungliga gravar. Det märkliga är dock, att Drottning Elizabeth och alla hennes släktingar vägrade att ställa upp, när forskare ville testa om två pojkskelett som hittades inmurade i Towern var släktingar till den nuvarande kungafamiljen. Man undrar vad de har att dölja..? -
När det gäller Guistav III finns det ju ganska starka åsikter att han inte var far till Gustav IV Adolf. Han kunde inte ha sex med drottningen helt enkelt. De gifte sig när de var 20 och hade då aldrig träffats tidigare, så det gick snett från början. Och sen när det blev alltmer pressande att skaffa en tronarvinge fick han anlita någon som skulle ge råd, men det sägs att rådgivaren själv fick göra hela jobbet. Sant eller ej?Jeaninne skrev 2014-07-31 14:28:13 följande:Ja, det har gjorts test när någon har påstått sig vara släkt med dem. Har för mig att de även testats emot DNA från tidigare kungliga gravar. Det märkliga är dock, att Drottning Elizabeth och alla hennes släktingar vägrade att ställa upp, när forskare ville testa om två pojkskelett som hittades inmurade i Towern var släktingar till den nuvarande kungafamiljen. Man undrar vad de har att dölja..? -
Ja så ska man tänka kanske. Oj vad jobbigt att hålla reda på sånt som inte angår en...Jeaninne skrev 2014-07-31 15:06:55 följande:Skulle vara drottningmodern då. Drottning Elizabeth och Drottning Victoria spelar ju ingen roll - det kvittar vem pappan till deras barn är. -
Ok. Bra om det gick "rätt" till :)Anonym (Fullständigt felaktigt) skrev 2025-08-27 14:35:53 följande:Även om inlägget är åratal gammalt kan jag inte motså att svara. Det stämmer inte alls det som vissa påstår Jag är väl inläst på Gustav III - min fvoritkung - och de blandar osanna och sanna uppgifter.
För visso anlitades Munck som rådgivare och medlare då förhållandet var mindre bra, men detta skedde 1775, 3 år innan Gustav IV Adolf föddes 1778.
Kungaparet hade senare ett regelbundet fysiskt äktenskapligt samliv. Drottning Sofia Magdalena födde 2 söner, Gustav IV Adolf, och Karl Gustav som tyvärr avled vid ett halvt års ålder. Hon fick också ett eller 2 missfall.
Exakt hur Muncks roll var har han själv berättat mycket detaljerat om, och det finns ingen stark anledning att betvivladetta. Bland de som spridde rykten var de som var nidragna i koflikter inom kungahuset och kan ha haft intresse av det.
Gustav IV Adolf var också lik Gustav III, och såg egentligen precis ut som jag skulle "vänta mig" för en son till Gustav III och hans danska drottning. Gustav IV Adolf hade drag påminnande om både Gustav III och danska kungahuset.
Det finns ett parallelfall i Ryssland angående Paul I:s börd. Han var, bedömer jag, också troligen trots ett rykte faktiskt biologisk son till Peter III. Däremot hade hans mor Katarina (II) 2 andra barn som tycks ha haft andra fäder.
Gustav IV Adolf är förresten Carl XVI Gustafs farfars morfars morfar. Osvar II var mycket nöjd med att hans son Gustav (V) gifte sig med en medlem i den gustavianska släktlinjen (Victoria av Baden som vår kronprinsessa har fått sitt namn efter) som avsatts 1809 i militärkuppen. Victoria kallades i Sverige för Vasa-prinsessan.