• Anonym (Hermes)

Jag tillhör Stockholms grädda/överklass - fråga mig vad du vill

Som rubriken lyder. 

• Svar på tråden Jag tillhör Stockholms grädda/överklass - fråga mig vad du vill
  • K med lilla E
    Sweet Sofia skrev 2014-07-31 19:32:00 följande:
    Ryktet uppkom efter Daniels transplantation. Och det faktum att det tog lång tid efter bröllopet. Det är intr ovanligt efter transplantationer.
    Nej och förmodligen inte ovanligt över huvud taget att det dröjer innan man blir gravid, kan bero på en mängd olika saker förutom just att D har en transplanterad njure, t ex psykisk press.
  • snorkråka

Du har vid flera tillfällen nämnt att efternamnet har stor betydelse och avslöjar vem du är. H&M´s VD är väl något av en överklassherre, och han heter väl Persson i efternamn?  Gills inte han eller? En snabb googling visar att även namn som Martinsson och Bengtsson florerar, för att inte tala om Philipsson. Hur ska vi hantera det här nu då, när vi inte kan urskilja pöbeln genom enkla son-namn längre? Jag är djupt oroad, jag heter Nilsson, och vill absolut inte bli tagen för överklass!

• Jeaninne
    K med lilla E skrev 2014-07-31 19:45:19 följande:
    Ja nu tror ju jag att V och D skiter fullständigt i vilka rykten om deras barnalstrande som är i omlopp,  men det är verkligen inget som någon annan har att göra med. Så sluta spekulera, INGEN av oss här vet och kommer heller ALDRIG att få reda på det helt säkert. Och skulle någon sitta inne med den infon så hoppas jag verkligen att den personen har vett nog att hålla tyst.
    Fast faktum är att svenska folket HAR med detta att göra. Eftersom Victorias första plikt - som hon ju får apanage för! - är att säkra tronföljden. Hon hade inte kunnat vägra äktenskap och barnafödande - då hade hon fått lämna sin plats precis som Drottning Kristina på sin tid.
  • Jeaninne
    Sweet Sofia skrev 2014-07-31 20:14:09 följande:
    Ingen härom sagts VETA. Men vet man lite om njurtransplantationer kan man lägga ihop två och två och vips så får man svaret, även om ingen någonsin kommer att bekräfta att det är sant.

Bra jobbat med inom sjukvården och håller på tystnadsplikten och sekretessen.
    Jo, det är ju inte så svårt att gissa att de har problem... för de slängde helt säkert preventivmedlen inför bröllopsnatten, när Victoria redan var så gammal. De hade ingen tid att vinka på, liksom.

Förutom att spermierna skadas av de preparat som ska sätta ner immunförsvaret för att förhindra bortstötning, så har i synnerhet njurpatienter ofta problem med erektionen.
  • Anonym (skrattretande)

Skrattretande att se vilket (över)klasshat som finns hos vissa, främst vissa sverigedemokrater. Samtidigt som de är nästan skitnödigt intresserade och sååå gärna hade velat vara med i gänget, så tar de alla chanser de får att smutskasta både kungligheter och överklass i sin iver att framstå som s k finare rent moraliskt. Så mycket dubbelmoral, så  mycket hyckleri. 

Ni kommer aldrig att komma i närheten av de ni så gärna baktalar, hur gärna ni än skulle vilja. Vi vill inte ta i er med tång ens. 

• Jeaninne
    Björnmossa skrev 2014-07-31 20:36:36 följande:
    Beror på vem som sprider det.
    Jeaninne skrev 2014-07-31 16:56:47 följande:
    Fast om vårdpersonalen sprider sådant, så begår de tjänstefel... Det är på en helt annan nivå, än när vi sitter här och spekulerar.
    Inte bara vårdpersonal som jobbar där.

Nä, men även andra personalkategorier som har tillgång till journalerna, skriver på en sekretessförbindelse. 

Sedan vet jag också att det skvallras något otroligt ändå.
  • Jeaninne
    Anonym (tindra) skrev 2014-07-31 21:06:23 följande:
    Jag har också jobbat länge inom sjukvården och håller som du hårt på sekretessen. Och jag upplever att mina kollegor känner likadant som jag. Har vårdat kända personer och aldrig yppat ett ord för någon om det. Och kommer aldrig göra det heller. Om jag i framtiden mot all förmodan skulle vårda en kunglighet skulle ingen känna till det.

Men det finns såklart rötägg inom alla branscher. Och det räcker ju tyvärr med att en enda person läcker. Vilket är förjävligt eftersom det handlar om människor.
    Nja, det görs ju regelbundet stickprov i journalerna (på datanätet), för att se vilka som varit inloggade och gått in och kollat på olika patienter. Och det är jämt en lång radda personal som inte hade någon anledning att gå in där... Särskilt när det gäller kända personer som råkat ut för något smaskigt, såklart.
  • Jeaninne
    K med lilla E skrev 2014-07-31 21:17:55 följande:

Och varför skulle någon läcka? Man undrar ju över motivet, varför vill någon gotta sig i andra olycka/sjukdom/fertilitet etc? Inte vi inom sjukvården i alla fall, som väl är {#emotions_dlg.flower}

Kommer så väl ihåg "Blommanfallet" för många år sen, där fick väl ändå de som inte hörde hemma inom sjukvården sig  en näsbränna får man hoppas, man läser inte i en journal på en patient som man inte har en vårdrelation till. Enkelt och bra att hålla sig till!

Det är likadant fortfarande. 

Dessutom uppdagas det ju titt och tätt fall, där en kvinnlig personal varit inne och kollat på exets nya kvinnas gynjournal, och annat sådant...
  • Anonym (Prinsessan Ärta)

Jag har inte orkat ta mig genom hela tråden men det är bara nåt som inte stämmer här. TS har t.ex fått frågor om han skulle kunna gift sig med någon från en lägre klass och svarat att han skulle förlora i status om han gifte sig med en sådan tjej. Men så är det ju inte i den riktiga överklassen (men hur ska TS kunna veta det?) Är du av riktig överklass är du så etablerad där att du möjligen kan mötas av höjda ögonbryn om du gör något som ligger utanför ramarna ("en von Silfverstijert är ju ändå en von Silverstijert"). Möjligen är TS en uppkomling och en sådan kan förlora i status för den riktiga överklassen har inte så mycket överseende med uppkomlingar. De är inbjudna på nåder. Och så använder man inte begreppet "lägre klasser" i den riktiga överklassen. TS har tydligen också mycket fritid i sommar. Hur är det möjligt? Har du inte fullt upp med seglatser, tennis, välgörenhetsarrangemang och fester? Riktig överklass brukar inte heller intressera sig för vad folk vill veta om dem, de är sig själva nog. Uppkomlingar vill däremot gärna skylta och få uppmärksamhet och startar därför en frågetråd på Familjeliv. Men tråden är underhållande, det måste jag medge, även om jag egentligen tror att TS är en drömmare.

• Sweet Sofia
    K med lilla E skrev 2014-07-31 22:07:31 följande:

Nej och förmodligen inte ovanligt över huvud taget att det dröjer innan man blir gravid, kan bero på en mängd olika saker förutom just att D har en transplanterad njure, t ex psykisk press.

Det nästan omöjligt att göra barm naturligt efter en transplantation. Så är inget ovanligt att frysa spermier
Svar på tråden Jag tillhör Stockholms grädda/överklass - fråga mig vad du vill