Jag tillhör Stockholms grädda/överklass - fråga mig vad du vill
Som rubriken lyder.
Som rubriken lyder.
Du har vid flera tillfällen nämnt att efternamnet har stor betydelse och avslöjar vem du är. H&M´s VD är väl något av en överklassherre, och han heter väl Persson i efternamn? Gills inte han eller? En snabb googling visar att även namn som Martinsson och Bengtsson florerar, för att inte tala om Philipsson. Hur ska vi hantera det här nu då, när vi inte kan urskilja pöbeln genom enkla son-namn längre? Jag är djupt oroad, jag heter Nilsson, och vill absolut inte bli tagen för överklass!
Skrattretande att se vilket (över)klasshat som finns hos vissa, främst vissa sverigedemokrater. Samtidigt som de är nästan skitnödigt intresserade och sååå gärna hade velat vara med i gänget, så tar de alla chanser de får att smutskasta både kungligheter och överklass i sin iver att framstå som s k finare rent moraliskt. Så mycket dubbelmoral, så mycket hyckleri.
Ni kommer aldrig att komma i närheten av de ni så gärna baktalar, hur gärna ni än skulle vilja. Vi vill inte ta i er med tång ens.
Och varför skulle någon läcka? Man undrar ju över motivet, varför vill någon gotta sig i andra olycka/sjukdom/fertilitet etc? Inte vi inom sjukvården i alla fall, som väl är 
Kommer så väl ihåg "Blommanfallet" för många år sen, där fick väl ändå de som inte hörde hemma inom sjukvården sig en näsbränna får man hoppas, man läser inte i en journal på en patient som man inte har en vårdrelation till. Enkelt och bra att hålla sig till!
Jag har inte orkat ta mig genom hela tråden men det är bara nåt som inte stämmer här. TS har t.ex fått frågor om han skulle kunna gift sig med någon från en lägre klass och svarat att han skulle förlora i status om han gifte sig med en sådan tjej. Men så är det ju inte i den riktiga överklassen (men hur ska TS kunna veta det?) Är du av riktig överklass är du så etablerad där att du möjligen kan mötas av höjda ögonbryn om du gör något som ligger utanför ramarna ("en von Silfverstijert är ju ändå en von Silverstijert"). Möjligen är TS en uppkomling och en sådan kan förlora i status för den riktiga överklassen har inte så mycket överseende med uppkomlingar. De är inbjudna på nåder. Och så använder man inte begreppet "lägre klasser" i den riktiga överklassen. TS har tydligen också mycket fritid i sommar. Hur är det möjligt? Har du inte fullt upp med seglatser, tennis, välgörenhetsarrangemang och fester? Riktig överklass brukar inte heller intressera sig för vad folk vill veta om dem, de är sig själva nog. Uppkomlingar vill däremot gärna skylta och få uppmärksamhet och startar därför en frågetråd på Familjeliv. Men tråden är underhållande, det måste jag medge, även om jag egentligen tror att TS är en drömmare.
Nej och förmodligen inte ovanligt över huvud taget att det dröjer innan man blir gravid, kan bero på en mängd olika saker förutom just att D har en transplanterad njure, t ex psykisk press.