Min kille spelar hela tiden!
Jag förstår precis hur du menar, jag har varit i samma sits. De som inte förstår i de tidigare kommentarerna är inte samma slags människor som du och jag, utan de är nöjda med det slags livet, men jag misstänker att du är som jag och vill få ut mer av livet och vardagen och ha ett socialt liv. Jag kommer aldrig förstå mig på det, precis som att gamers aldrig kommer förstå sig på oss.
Jag gav det flera försök, begränsa, bestämda tider osv, men det blev som att sedan när vi skulle göra något ihop blev det som att det "bara var jobbigt" för honom för att han ville ju egentligen spela hela tiden. Det slutade med att jag satte ett ultimatum, för jag ville få ut mer av mitt liv tillsammans med min sambo. Laga middagar, se film, umgås med kompisar. Jag kom fram till att jag kommer aldrig förstå honom och han kommer aldrig förstå mig, så jag gjorde slut för att jag upptäckte att vi ville olika saker i livet och vardagen.
Jag skulle säga att du behöver göra detsamma. Sätt gränser, funkar inte det, sätt ett ultimatum, vill han fortfarande inte så är ni inte rätt för varandra och du kommer bara gå och bli tokigare och tokigare på honom.
Kram kram och lycka till!