Färger som du tycker passar till mörkgrå fasad?
Hejsan!
Jag bor i radhus. Fasaden är mörkgrå. Knutarna samt fönsterramarna är röda.
Jag hade tänkt att hänga blomlådor på balkongen, samt inunder några fönster på utsidan huset. (Jag funderar eventuellt på att även hänga små blomkrukor lite överallt på förrådsfasaden).
Vilken färg ska jag ha på blomlådorna? - En ljusare grå kanske?
Vilken färg ska jag ha på småkrukorna på förrådsfasaden? - Röda (liksom knutarna)? Ljusgrå? Vita? (Småkrukorna hade jag tänkt skulle vara typ små plåthinkar, (cirka 10 cm i diameter, cirka 10-15 cm i höjd), med borrade hål i botten.
Vad säger ni?
Färger på blommor som jag tycker passar till den gråa fasaden är röd, orange, vit, (samt eventuellt ljusblå).
Håller ni med eller tycker ni annorlunda? Vilka färger på blommor tror ni skulle gå bra ihop med en mörkgrå fasad?
Vilken sorts blommor kan ni rekommendera? Balkongen har gassande sol hela dagarna, fönstren på framsidan (samma sida som balkongen) ligger lite i lä tackvare ett altantak, och fönstren på baksidan har morgon- och kvällssol (dvs inte gassande sol men fortfarande ganska varmt). Förrådet har även det gassande sol hela dagarna.
Jag skulle bli superglad om någon har tid, ork och lust att bolla lite färg-idéer med mig! :)
Tack på förhand!