Inlägg från: Anonym (Skäms) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Skäms)

7-åring med problem

Ja men han skäms ju gör det enkelt lägg in en påse i hans rum där han kan kasta blöjan och en annan påse där han lägger kläderna så slipper han visa öppet vad som hänt för er föräldrar el ev syskon även om ni alla vet om det så behöver han inte skylta med det öppet

• Anonym (Skäms)

Har ni andra med det på era rum?

Anonym (orkar inte mer) skrev 2014-07-30 18:31:05 följande:

Han har en tvättkorg på sitt rum.....

• Anonym (Skäms)
    Anonym (orkar inte mer) skrev 2014-07-31 11:56:48 följande:

Att det syns är inget problem. Hans vänner vet om att han har blöja på natten. Det har han själv talat om. Dem visste även om att han hade blöja på dagen.

Att berätta är en sak att ständigt påminnas om det helt annat!
    Anonym (orkar inte mer) skrev 2014-07-31 11:40:40 följande:

Ingen diagnos.

Behöver inte handla om en diagnos nåt så enkelt som Diabetes kan också påverka och skapa sådant som ni har problem med
  • Anonym (Skäms)
    Anonym (orkar inte mer) skrev 2014-07-31 14:27:04 följande:

Jag var i kontakt med bup förra sommaren men enligt dem är han en helt normal pojke.

Vi har haft mer problem som att han varit utåtagerande etc. Lillasyster har fått ta en hel del, exempel har han strypt henne. Han kastar sten, äpple, saker, ja vad som han får tag på efter oss allihopa när han blir sur. Förra året hade han massor av utbrott som varade i upp till två timmar per gång. Dock har allt detta lugnat ner sig så händer bara någon gång då å då nu.

Jag misstänker själv att han har drag utav en eller två olika diagnoser, men inte så lätt att gå vidare när man inte får hjälp.

Vi har som sagt en jätte bra sköterska som hjälper oss med kiss och bajs problemet. Men tyvärr kom sommaren emellan och det är inte förrän i slutet av nästa månad som vi äntligen har ett nytt besök. Jag har även tagit upp hans utbrott med henne och hon skulle försöka hjälpa oss vidare.

När vi pratar med honom om detta så får vi alltid samma svar, "Jag vet inte". De är ett svar som han använder flitigt.

Han ser även helt borta ut när man pratar med honom.

Det är inte smutstvätthanteringen som oroar mig mest men det är den som är mest synlig då vi har bajs och kiss kläder i hela huset. Luktar liksom inte så nice. Å inte så trevligt att ha bajsbyxor i matkällaren.....

Då får du ligga på mer på bup så han får utredningarna
Svar på tråden 7-åring med problem