Anonym (orkar inte mer) skrev 2014-08-02 18:56:31 följande:
FrökenCarlsson skrev 2014-08-02 17:09:37 följande:
Klart det funkar!! Det blir lite mer arbete o lite större kostnad men inte så mkt att det kommer ruinera er. Kör bara en skölj annars, tanken är väl bara att han inte ska komma åt kläderna.
Nej jag tycker inte att det är värt det. Jag har varken tid eller lust att tvätta 20 maskiner/dag.
Jag antar att det går åt tid till att försöka få sonen att inte gömma undan sina smutskläder samt om det inte går, själv få ta detta till tvättkorgen. Du gör ju givetvis som du vill men jag skulle i detta fall anse att det skulle vara värt att tvätta 20 ggr per dag med förhoppningen barnet till slut inser fördelarna med att ta smutskläderna till tvättkorgen istället för att lägga det på andra platser i hemmet. Och risken som jag ser är att om barnet inte fråntas möjligheten att göra detta är att detta beteendet befästs mer.
Kan ett alternativ vara att ni struntar i att få sonen att gå med smutskläderna till grovköket, utan tar reda på smutskläderna själva, och ser till att sonen inte kan gå in i grovköket obevakad, eller i alla fall försvåra för honom att göra det?