• Jojile

7-åring med problem

Anonym (orkar inte mer) skrev 2014-08-03 11:01:44 följande:

Grovköket??????Du behöver inte dumförklara mig nej. Men det är ju väldigt lätt att sitta bakom en skärm och tycka och tänka att så skall man göra och det är så lätt så.

Så tråkigt när man ber om hjälp, råd och tips och så får man påhopp, man blir dumförklarad och man får höra att man är en dålig förälder som ej tänker eller bryr sig om sitt barn.

Om jag inte brydde mig om honom hade jag då bett om hjälp här?

Om jag inte brydde mig om honom hade jag då kämpat över ett år med att försöka få hjälp och trotsat sköterskan som tyckte han skulle ligga i sitt kiss och bajs?

Ts, jag förstår att det är en fruktansvärt påfrestande situation och av erfarenhet vet jag att man gärna har taggarna ut och ser pikar där de inte finns. Men om du tar ett djupt andetag och läser igen så kanske du ser att det inte är någon som dömer dig. De flesta svar är ovanligt ödmjuka och trevliga för att vara fl.

Om du inte vill tvätta flera gånger om dagen kanske du kan börja med att skölja av kläderna så det värsta försvinner? Tänkte att om.sonen då hämtar kläderna och gömmer i sitt rum så har ni fått bkt med den värsta lukten.

Jag tycker det låter toppen att ni fått en sköterska ni har förtroende för. Försök att ha is i magen tills hon är tillbaka. Sol fler tidigare skrivit så tycker jag ni ska ligga på och vara riktigt besvärliga med bup. Han behöver inte ha en diagnos men det är tydligt att ni behöver hjälp att förstå och finna lösning på det här. Lycka till!
Svar på tråden 7-åring med problem