• Anonym (flipparur)

Vad händer?! Känner sparkar etc men är inte gravid!!

Jag fick barn för 14 månader sedan, blev snittad om det nu skulle ha någon betydelse.

Jag har känt fosterrörelser bra länge nu, vi pratar om månader! Har googlat mig till att detta antagligen är tarmarna som bubblar. Jag har haft oskyddat sex EN gång och då körde vi avbrutet, det var för typ ett halvår sedan.

Det känns SÅ likt fosterrörelser. En dag för ett par månader sedan kunde jag bokstavligt talat känna en fot dras längs insidan. Jag fick panik! Och som grädden på moset kan jag få en "klump" på magen ibland, sedan ett par veckor tillbaks, ni vet som när bebis lagt sig galet där inne. Lägger jag handen på så är den hård men helt still, och jag kan trycka undan den. Min sambo la handen på denna "klump" häromdagen och fick lite smått panik han också. Han utbrast "OJ jävlar! Grattis!".

Jag har haft mensen hela tiden och den är RIKLIG. Jag känner igen symptom på ägglossning och allt verkar som det ska. Minns inte riktigt, det är möjligt att jag gjorde ett negativt gravtest för flera månader sedan men är inte helt säker. Vet att jag funderade på det. Magen är helt platt på morgonen men kan se gravid ut på kvällen. Jag kan fortfarande klämma mjölk ur brösten, och har foglossning emellanåt. Det här är bara så skumt...

Någon som känner igen detta?

• Svar på tråden Vad händer?! Känner sparkar etc men är inte gravid!!
  • Anonym (babs)

Navelbråck kan kännas sådär.

• Anonym (flipparur)
    Sommarlöv skrev 2014-08-02 14:40:06 följande:

Förstår att du inte känner för att testa. Men om du skulle vara gravid, så blir du ju inte mindre gravid för att du inte gör ett test, eller hur? Nu går du ner och köpet ett test ikväll. Skulle du vara gravid, så kommer ni hitta ett sätt att handskas med det med, när choken har lagt sig. Visar det sig att du inte är gravid, så slipper du ju att oroa dig.

Du har helt klart rätt. Köper test i morgon! *nervös*
  • Anonym (flipparur)
    Anonym (babs) skrev 2014-08-02 21:01:39 följande:

Navelbråck kan kännas sådär.

Gör det? Vad gör man åt det då?
  • Not Nude

Uppenbart att du egentligen skulle fått tvillingar men den ena blev uppäten av den andra och nu spökar den döda i din livmoder.

Jag tycker du ska ringa ett medium så fort som möjligt.

• Anonym (flipparur)
    Not Nude skrev 2014-08-02 22:55:43 följande:

Uppenbart att du egentligen skulle fått tvillingar men den ena blev uppäten av den andra och nu spökar den döda i din livmoder.

Jag tycker du ska ringa ett medium så fort som möjligt.

Sluta käka svamp och gå och lägg dig.
  • Zuzanne

Det kallas fantomsparkar eller spöksparkar. Är visst rätt vanligt. Upplever själv det emellanåt. Det finns inte så mycket om det på svenska, men en hel del på engelska. Googla phantom kicks tex. Beror troligtvis på nerver eller gas i tarmarna. Tidiga fosterrörelser existens har börjat bli ifrågasatt pga detta, en menar på att det vi trott är fosterrörelser kanske inte alls är det.

• Anonym (flipparur)
    Zuzanne skrev 2014-08-02 23:01:46 följande:

Det kallas fantomsparkar eller spöksparkar. Är visst rätt vanligt. Upplever själv det emellanåt. Det finns inte så mycket om det på svenska, men en hel del på engelska. Googla phantom kicks tex. Beror troligtvis på nerver eller gas i tarmarna. Tidiga fosterrörelser existens har börjat bli ifrågasatt pga detta, en menar på att det vi trott är fosterrörelser kanske inte alls är det.

Jag har läst lite om detta och är väl medveten om att det antagligen är just detta fenomen jag nojjar ur över. Men den där klumpen alltså.... Det är alltihop som gör det så läskigt!
  • Anonym (flipparur)
    Anonym (?) skrev 2014-08-02 23:03:19 följande:

Har du testat än?

I morgon.
Svar på tråden Vad händer?! Känner sparkar etc men är inte gravid!!