Inlägg från: ölburk2 |Visa alla inlägg
  • ölburk2

Ny valp lämnad ensam!

Axo skrev 2014-07-31 20:14:06 följande:

Den svarta avföringen kan ju bero på vad hunden äter. Min hund får väldigt mörk avföring av sitt färskfoder. Fast jag antar att en hundägare som beter sig som sin granne köper billigaste maten på Willys..

Så du väljer foder efter pris?
    Annars väljer man ett foder som gör att hunden mår bäst, inte bra utan bäst.., å än har det aldrig hänt oss att ett dyrt foder är det bästa valet, tvärtom många ggr.
    Å det brukar ta ett tag i lista ut vilket foder som passar hunden.

Just nu har vi ingen hund, varken jakt, vakt, bruks eller sällskaps, så har ingen koll på vad som säljs., jag kan alltså inte ge nåt råd ö.h.t om foder, bara att man alltid måste prova sig fram, å inte kolla på pris eller lyssna till vad andra säger.., låt hunden få "välja".., kolla päls, avföring, lynne, kondition.., ja allt som har med allmäntllståndet å hälsan att göra., mår hunde bra så är det rätt foder den får..
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • ölburk2
    Axo skrev 2014-08-01 10:21:14 följande:
    Var står det att jag väljer foder efter pris?

Jag skrev att hundägare som den som ts skriver om sällan åker till en djuraffär och köper ett bra foder, utan nog väljer det billigaste i mataffären.

Jag själv har testat flera foder och har nu hittat ett färskfoder som funkar utmärkt till min aktiva schäferhane.
    Jag frågade, inte påstod.
    Men du gär antagandet att dom i TS väljer Willys billigaste foder, som du anser alltid skulle vara ett dåligt val, nåt jag inte håller med om, som du ser i det jag skriver.

Nej, jag/vi har aldrig åkt till nån djuraffär för att hitta ett bra foder, å då har min fru tidigare jobbat som assistent på ett djursjukhus under många år, där även foder säljs..
    Vi har alltså kunnat köpa till bra pris där, men dessa foder har oftast varit för kraftiga, å gett de så vanliga päls/hudproblemen.
    Så ett billigt foder från en vanlig butik har passat mycket bättre åt våra sällskapshundar, däremot har jakthundarna kunnat äta det mesta i foderväg..
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
Svar på tråden Ny valp lämnad ensam!