• Anonym (TS)

Hur berätta att jag har känslor?

Har träffat en kille i några månader och har nu börjat tycka om honom. Är så dålig på att visa när jag tycker om någon.. Vill bara ge honom en liten diskret hint, några tips? Ska träffa honom ikväll så tacksam för snabba svar! 

• Svar på tråden Hur berätta att jag har känslor?
  • Anonym (härligt)
    Anonym (TS) skrev 2014-07-31 09:54:44 följande:

Har träffat en kille i några månader och har nu börjat tycka om honom. Är så dålig på att visa när jag tycker om någon.. Vill bara ge honom en liten diskret hint, några tips? Ska träffa honom ikväll så tacksam för snabba svar! 

Kan det vara så att han kanske känner samma sak och även han funderar på hur han ska hinta om detta? Kan det vara så fel att bara säga vad du känner?
  • Anonym (m)

Det beror nog på vilken "nivå" du vill hinta nåt på.

Tex lite så där casual "du har så fint leende" eller nåt annat positivt

eller lite mer på allvar, se djupt i ögonen: "jag trivs så oerhört bra tillsammans med dig", "du får mig att må bra" 

eller kort och gott "jag gillar dig!" 

• Anonym (TS)

Tack för tipsen! Tror jag kör på att bara säga rakt ut att jag gillar honom. 

• Anonym (härligt)
    Anonym (TS) skrev 2014-07-31 16:27:40 följande:

Tack för tipsen! Tror jag kör på att bara säga rakt ut att jag gillar honom. 

Jag hade uppskattat det som kille. Lycka till!
  • Anonym (TS)

Träffade honom som sagt igår.. När jag kom gav han mig inte ens någon kram, vi rörde knappt varandra under hela kvällen (förutom när vi hade sex). Sen åkte jag hem på kvällen eftersom han skulle upp tidigt på morgonen. Känner mig så lurad. Han brukade alltid be mig sova över, pussa mig på pannan, hålla om mig osv. Men nu har han blivit helt kall. Är glad att jag inte hann berätta vad jag känner iaf... Antar att jag får släppa honom nu och gå vidare

• Leo the cook
    Anonym (TS) skrev 2014-08-01 10:10:20 följande:

Träffade honom som sagt igår.. När jag kom gav han mig inte ens någon kram, vi rörde knappt varandra under hela kvällen (förutom när vi hade sex). Sen åkte jag hem på kvällen eftersom han skulle upp tidigt på morgonen. Känner mig så lurad. Han brukade alltid be mig sova över, pussa mig på pannan, hålla om mig osv. Men nu har han blivit helt kall. Är glad att jag inte hann berätta vad jag känner iaf... Antar att jag får släppa honom nu och gå vidare

Varför känner du dig lurad nu? 
  • Miss Mystique
    Anonym (TS) skrev 2014-08-01 10:10:20 följande:

Varför ska du släppa honom? Han kanske hade en dålig dag, var trött eller bara behövde lite space för sig själv. Om det är ett återkommande beteende då kan du börja fundera på om det är något att ha, men för att han EN kväll var lite tillbakadragen ska du dumpa honom? Se vad som händer nu om han hör av sig, gör han inte det så kan man kanske börja fundera eller (Gud förbjude) prata med karln!
  • Anonym (Hoppsan)

Han kanske känner exakt som du och inte vågar prata och visa sina känslor men om ni hade sex så var han nog inte helt utan känslor!

Om du inte kan visa dina känslor så skriv ett mess, mail eller brev jösses vad invecklat det verkar 

Ja han kanske blivit bränd och inte vågade vad han egentligen ville precis som du?

Vem vet men det verkar lite som att du inte vågar och det samma kan gälla honom samtidigt fick ni säkert bägge vad ni ville när ni hade sex så vad är problemet

• Anonym (härligt)

Gillar du han så berätta vad du känne. Gå inte runt och vänta på att han ska berätta detta.

• Anonym (TS)

Grejen är att förut så har vi varit helt öppna mot varandra och kunnat prata om allt, men känns som att den senaste tiden har vi inte alls kunnat prata och röra varandra som vi brukade. I mitt fall så har jag nog varit rädd för att han ska se att jag har börjat få känslor för honom. Jag har nog ganska lätt för att bli kär och har redan hunnit varit sambo och allt det där, medans han aldrig haft ett seriöst förhållande(han är 25 och jag 22). Igår skrattade han även åt sin vän som hade blivit tillsammans med någon tjej som han precis träffat. Sen nämnde han även något i stil med att "det är ändå skönt att vara singel".

Är helt säker på att han kommer springa iväg om jag berättar att jag har känslor för honom. Men samtidigt kommer jag inte klara av att fortsätta träffa honom som vi gör nu utan att säga något. Antar att jag antingen får svälja min stolthet eller bara skita i allt. Hur som helst kommer det ändå skita sig...

• Anonym (Hoppsan)

Okej då förstår jag lite bättre men jag som kille vare nog glad om du sa det!

Men samtidigt har tiderna förändrats sedan jag var i din eller era åldrar men för din egen styrka så växer du genom att vara rak och fråga rakt ut det värsta som kan hända egentligen är ju att du blir starkare i din självkänsla dvs. Du står för och vad du säger men samtidigt sätt ultimatum om du vill ha ett seriöst förhållande som varar det har jag gjort och det har gått åt bägge hållen men du visar att du är stark!

Lycka till  

Svar på tråden Hur berätta att jag har känslor?