• bersan

Var hittar man nakenmodeller till lite serösare foto?

Är det någon som har något tips på hur jag kan hitta nakenmodeller för lite seriösare fotografering?

Har sedan 90-talet fotat en tjej naken någon gång per år mest bara på ploj, mer Zorn än porrtidningsbilder. En del bilder har blivit skapligt bra men vi gick inte in tillräckligt mycket för det för att göra bilder man kan tävla med.

Efter skilsmässan från modellen har det inte blivit så mycket men jag har börjat undra om jag klarar ta bilder som skulle få bra betyg på 500px. Trots att jag fotat min fru många gånger var det aldrig sexuellt varken för mig eller henne så det är inte det jag är ute efter.

Jag har lite brist på kandidater i umgängeskretsen så jag undrar om ni har något tips på var man kan hitta modeller?

• Svar på tråden Var hittar man nakenmodeller till lite serösare foto?
  • Trampar

Gift om dig med en ny Zorntant?
    Var dock tydlig med att du en gång om året vill ta bilder på hennes fettvalkar.

• bersan

Jag vill nog hålla fotograferandet skilt från det där med framtida partner. Det är olika saker.

• Konstnärsmodell

Hej,
    Antar att du bara är ute efter tjejer, om inte så finns jag i Stockholm, och jag har mycket erfarenhet. Har en hemsida som inte är riktigt färdig ännu.
    Varning! Den innehåller ocensurerade nakenbilder som kan uppfattas som stötande. Ni besöker den på egen risk! https://www.krokimodell.site/
    I annat fall så kan du söka på kroki eller konst-modeller på nätet, med lite tur så kan du hitta någon. Du kan också försöka att söka på Darkside.
    I övrigt så är det svårt att hitta modeller för foto rent generellt mycket beroende på den nya personuppgiftslagen som gjorde att många sajter för amatörmodeller och fotografer stängde ned.

• Anonym (Engelska)

Erotiska par bild.. 
    är det något ? 

• Konstnärsmodell

Hej,
    Glömde nämna att Facebook nog kan vara ett bra sätt att hitta modeller, det finns grupper för detta t.ex. Modeller sökes, krävs att man ansöker om medlemskap men det är oftast inte något problem.
    Viktigt dock att man är ärlig och tydlig med vad man vill göra och om det är betaljobb eller TFT (modellen får bilder), samt var man är.
    Lycka till!

Svar på tråden Var hittar man nakenmodeller till lite serösare foto?