• MySecret

Ella?

Vi väntar barn nr2, vet inte vilken sort.
    Men det är så svårt med flicknamn. När vi väntade första barnet hade vi inget flicknamn som kändes rätt, som tur var fick vi en son.

Ophelia och Adeline fanns med från början men inte längre. Sen fastnade jag för Ellen efter en barnbok. När jag konfronterade sambon om vad han tyckte om Ellen svarade han att han gillade Ella mer.
    Dagen efter fick han en coca Cola (ni vet, dela en Coke) av sin arbetskamrat med just Ella på. Det kändes lite som ödet.

Det är fint men är det rätt namn? Vad tycker ni om Ella? :)

• Svar på tråden Ella?
  • fluu

Ella är väl okej. Det är enkelt och gångbart, men känns för mig ändå mest som en blekare variant av andra namn. Det känns också väldigt puttinuttigt och "smått".

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • lördagsgodis

Ville att dottern skulle heta Ella men det ville inte min man så fick bli en kompromiss från båda håll. Vi har alltid varit överens om pojknamnen och om vi får en till grabb är det namnet redan klart. Men åter till Ella, jätte fint!

• wings

Jag heter själv Ella och jag älskar det, skulle inte vilja byta! =)

• Almina

Jag tycker att det är fint. Mjukt. Men enligt mig passar det bäst på ett barn...

• MySecret
    fluu skrev 2014-07-31 20:35:38 följande:

Ella är väl okej. Det är enkelt och gångbart, men känns för mig ändå mest som en blekare variant av andra namn. Det känns också väldigt puttinuttigt och "smått".

Tack!

Andranamnen lär vara lite hårdare så då kanske det är bra med ett mjukare tilltalsnamn :)
  • MySecret
    lördagsgodis skrev 2014-07-31 20:40:43 följande:

Ville att dottern skulle heta Ella men det ville inte min man så fick bli en kompromiss från båda håll. Vi har alltid varit överens om pojknamnen och om vi får en till grabb är det namnet redan klart. Men åter till Ella, jätte fint!

Tack!

Pojknamn är helt klart lättare. Vi var överens direkt med sonen och överens nu med när det gäller pojknamn. Vad fick dottern heta? :)
  • MySecret
    wings skrev 2014-07-31 20:48:04 följande:

Jag heter själv Ella och jag älskar det, skulle inte vilja byta! =)

• MySecret
    Almina skrev 2014-07-31 21:37:47 följande:

Jag tycker att det är fint. Mjukt. Men enligt mig passar det bäst på ett barn...

Ja, det är många namn som gör. Jag vet dock flera söta tanter som hette/heter Ella så hos mig är det mer ett tantnamn :)
Svar på tråden Ella?