• Runes
    Äldre 3 Aug 04:42
    5547 visningar
    13 svar
    13
    5547

    Falska blondiner är blondiner?

    När jag såg sångerskan  Malena Ernman i TV med sina hängbröst och blekta hår kom jag på att hon kallas blondin. Men ska mörka tjejer som blekt håret kallas blondiner?

    Blir lite rörigt om dom byter färg ofta och man får kolla om det är äkta men var kollar du?Solig


    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Falska blondiner är blondiner?
  • Hobbya­rkitek­t
    Äldre 3 Aug 07:11
    #1

    Alltså har man blont hår, så är man ju blondin.

    På samma sätt är en som färgat sitt hår brunt, brunett.

  • Runes
    Äldre 3 Aug 07:30
    #2

    Jag brukar skilja på falska och äkta för äkta är sällsynta, de andra är hur dom vill leva.


  • Hobbya­rkitek­t
    Äldre 3 Aug 07:42
    #3
    Runes skrev 2014-08-03 07:30:16 följande:

    Jag brukar skilja på falska och äkta för äkta är sällsynta, de andra är hur dom vill leva.


    Såååå... Vad är jag då?

    Jag föddes med RÖTT hår (nej, inte orange, rött!). Den röda färgen höll i sig i ett halvår kanske. Sedan mörknade håret och blev lite MÖRKBLONT. Vid tvåårsålder var jag dock LINTOTT (inte ens blond, utan VIT), och förblev lintott tills kanske sexårsåldern, ungefär. Sedan mörknade håret. Numera har jag ljusbrunt med inslag av rödton (det röda syns då solen ligger på håret).
  • Äldre 3 Aug 09:38
    #4

    Jag ser mig som blondin. Jag var blond naturligt men sedan började jag skaffa barn, med barn 1 blev det lite mörkare, barn två ännu mörkare, barn tre lite mörkare och lockar kom. Så nu har jag en konstig råttfärgat lockigt hår men jag bleker det blondt för det är det som är jag. Lockarna är okej ;) alla som känner mig och känt mig från Jag var yngre ser mig också som blond.

  • Äldre 3 Aug 10:45
    #5

    Räknas man som blond om man föddes blond tro? Jag var ljust, ljust blond som barn, hade nästan vitt hår. I tonåren blev håret mörkare och idag är det råttfärgat. Räknas jag som blond då?

  • Äldre 3 Aug 13:44
    #6

    Vilken överraskning att Runes lägger så stor vikt vid hud- och hårfärg...

    Och vad spelar hennes bröst för roll avseende hårfärgen? Eller var det bara ett patetiskt försök att klanka ner på en antirasist?

  • Secret­Me
    Äldre 3 Aug 14:00
    #7
    Runes skrev 2014-08-03 04:42:04 följande:

    När jag såg sångerskan  Malena Ernman i TV med sina hängbröst och blekta hår kom jag på att hon kallas blondin. Men ska mörka tjejer som blekt håret kallas blondiner?

    Blir lite rörigt om dom byter färg ofta och man får kolla om det är äkta men var kollar du?


    Växer det blont hår ur huvudet är man blondin, inte annars.

    Undrar vad Malenas bröst har med frågan att göra...
  • Nenne6­66
    Äldre 4 Aug 23:02
    #8
    IsDimma skrev 2014-08-03 10:45:35 följande:

    Räknas man som blond om man föddes blond tro? Jag var ljust, ljust blond som barn, hade nästan vitt hår. I tonåren blev håret mörkare och idag är det råttfärgat. Räknas jag som blond då?


    Enligt mig räknas du som blondin. Va lika ljus som dig upp till 18-20 års åldern ungefär och har en mörkare hårfärg i botten idag. Jag är blondin.... Men sen om jag färgar det brunt, så är jag väl iofs brunett. Men det känns som bara på låtsas. Det har vart ytterst korta perioder i mitt liv.
  • Äldre 4 Aug 23:31
    #9

    Är man blondin om man är medel/mörkblond?

  • Äldre 4 Aug 23:39
    #10

    Hängbröst??? Nja. Hur är hennes bröst relevanta? En blondin har blondt hår.

  • Äldre 5 Aug 11:53
    #11
    Tocopherol skrev 2014-08-04 23:31:37 följande:

    Är man blondin om man är medel/mörkblond?


    Ja, dr är du ju blond fast inte ljusblond. Finns massa olika nyanser av blondt, brunt, grått.
  • Äldre 5 Aug 11:53
    #12
    Griseknoen35 skrev 2014-08-05 11:53:19 följande:
    Ja, dr är du ju blond fast inte ljusblond. Finns massa olika nyanser av blondt, brunt, grått.
    Och rött
  • Äldre 5 Aug 12:10
    #13

    Alla som har blont hår är blondiner, vad skulle de annars vara? Okej att vissa är blekta blondiner men de är ju ändå blondiner. Dessutom blir de allra flesta kvinnor som är blonda som barn mörkblonda/råttfärgade/brunhåriga som vuxna och många börjar då slinga/blondera håret.

    Om det är anlaget för blont hår du TS är ute efter kan du alltså omöjligt veta det bara genom att se en blondin utan mörk utväxt (kan ju vara nyfärgat) eller genom att se en blondin som Malena med mörk utväxt (de flesta vuxna är inte naturligt blonda längre). Könshåret är även det mörkt på de flesta vuxna så om det är det du anspelar på i TS lär det inte hjälpa att "kolla" där. Jag själv och min man har relativt råttfärgat hår numera om man inte färgar det. Vi lär troligen få blonda barn ändå.

Svar på tråden Falska blondiner är blondiner?