• Anonym (TS)

Trivs inte i min kropp :(( kommer detta hjälpa?

Har gått upp i vikt och trivs inte alls i min kropp :( är 1.72 och väger 63kg.

Funderar på att försöka skippa så mycket kolhydrater jag kan. Promenera mer än vad jag gör och ladda ner en app så jag kan göra övningar hemma.
    Men detta kanske inte är tillräckligt? :/
  • Svar på tråden Trivs inte i min kropp :(( kommer detta hjälpa?
  • Anonym (TS)

Vill ha så mycket tips jag kan få för att gå ner relativt snabbt... (Inga kommentarer om att det blir svårt att hålla sen, tack.)

• Anonym (TS)

någon..?

• Anonym (Tjej)

Jag har vägt som du och är 10 cm kortare men har nu gått ner till drygt 50 och är jättesmal och fin Solig

Jag tycker inte att du ska skippa kolhydrater utan istället göra som jag då vi verkar ha lite lika kroppsbyggnad.

1. Bestäm ett kalorimål och ät aldrig mer än det per dag, 1400 kcal är bra. Du kan äta vad som helst men gör gärna lite lyxigare fina måltider då det är roligare att äta.
    2. Ät gärna ofta och lite, inga gigantiska middagar. Gärna många små kalorisnåla mellanmål som tex en burk rom med norisnacks till eller selleristänger doppade i kryddade varma krossade tomater.
    3. Ät helst inte så sent på kvällen men ingen katastrof om det händer någon gång.
    4. Försök gå ut och gå eller göra någon form av träning minst 30 min, helst 1h varje dag.
    5. Följ gärna någon app för att göra lite  situps/armhävningar/stretch varje dag.

Ännu bättre om du kör lite styrkepass på gym men det kan ju vara dyrt också.

• Anonym (Tjej)

Och satsa på att gå ner max 5 kg då du redan väger lite. Tycker du att du ser tjock ut ändå så kör med träning/styrka för att slimma till kroppen.

• Anonym (,)
    Anonym (Tjej) skrev 2014-08-03 16:15:06 följande:
    Och satsa på att gå ner max 5 kg då du redan väger lite. Tycker du att du ser tjock ut ändå så kör med träning/styrka för att slimma till kroppen.
    Styrke/träning kommer snarare göra så att ts kropp ser maskulin ut eftersom den bara kommer bygga muskler som gör att hon istället ser manshaftig ut. TS har smala lår ytter lår och typ inga höfter. Satsa på pilates istället TS för att tona och "förlänga" musklerna.
  • Anonym (tips)

Skulle dra ner på kolhydraterna, ät rotsaker, baljväxter, mycket fisk, kyckling, grönsaker och bär i9stället för frukt, bra frukost, gröt ex. ät med jämna tider typ var 3,4:e timme och dra ner lite på portionerna. Ta bort allt med socker, godis, chips, yoghurt och liknande. var ute gå, träna.

som ovan skrivit kan du bestämma ungefär hur mycket kcal du äter per dag, tar du bort allt onödigt som godis, fika, smörgåsar så är de inte svårt att äta ex 1400 kcal per dag och bli mätt.

gjort så själv och gick kanske ner 15 kilo på 15 veckor.

• Anonym (Sandra)
    Anonym (,) skrev 2014-08-03 16:18:29 följande:

Styrke/träning kommer snarare göra så att ts kropp ser maskulin ut eftersom den bara kommer bygga muskler som gör att hon istället ser manshaftig ut. TS har smala lår ytter lår och typ inga höfter. Satsa på pilates istället TS för att tona och "förlänga" musklerna.

Det krävs väldigt mycket träning för att en tjejs kropp ska se "maskulin" ut. Tjejer har väldigt mycket svårare att bygga muskler än vad killar har.

För att få en fit kropp är det absolut ingen nackdel att träna utan snarare vad hon bör göra för att platta till och få mer put på tex rumpa :)
  • Anonym (hm)

TS du ser bra ut som du är fortsätt på inslagen linjen och lev livet. Jobbigt att tänka i termer av kolhydrater.

• Anonym (TS)

Har inte råd att skaffa träningskort just nu så det är tyvärr uteslutet.. 
    Därför jag tänkte testa med någon app så jag kan göra övningar hemma, plus gå promenader. (får ont i ljumsken när jag springer). 

Tar tacksamt emot fler tips på mat som jag kan äta. Är inte så bra på vad mat innehåller. =)

Själva vikten spelar ju inte så stor roll, det är den överflödiga degen på bl.a magen jag vill bli av med, oavsett vikt.. Och en putigare rumpa då ja, jag har en ordenlig rumpa men den sitter lite lågt ^^

Svar på tråden Trivs inte i min kropp :(( kommer detta hjälpa?