• Anonym (TS)

Trivs inte i min kropp :(( kommer detta hjälpa?

Har gått upp i vikt och trivs inte alls i min kropp :( är 1.72 och väger 63kg.

Funderar på att försöka skippa så mycket kolhydrater jag kan. Promenera mer än vad jag gör och ladda ner en app så jag kan göra övningar hemma.
    Men detta kanske inte är tillräckligt? :/
  • Svar på tråden Trivs inte i min kropp :(( kommer detta hjälpa?
  • Anonym (hm)

Ett tips kan vara att du söker till via sjukgymnastiken eftersom du har ont i ljumsken när du springer. Du kan gå dit utan remiss. 80 kr patientavgift. Be dem lägga upp ett program dels för att du skall kunna springa utan värk men också för att du skall kunna uppnå matchvikt. Då får du övningar att ta med hem och öva på.
    Själv har jag hela rehab program hemma och sjukgymnastiken är grymt duktiga.

• molly1989

Nu säger jag inte det för att vara elak, men nog måste du väga mer än 63kg?

• Anonym (TS)
    Anonym (hm) skrev 2014-08-03 17:33:25 följande:

Ett tips kan vara att du söker till via sjukgymnastiken eftersom du har ont i ljumsken när du springer. Du kan gå dit utan remiss. 80 kr patientavgift. Be dem lägga upp ett program dels för att du skall kunna springa utan värk men också för att du skall kunna uppnå matchvikt. Då får du övningar att ta med hem och öva på.
    Själv har jag hela rehab program hemma och sjukgymnastiken är grymt duktiga.

Tack för ett super tips! det ska jag faktiskt ta och göra.. 
  • Anonym (TS)
    molly1989 skrev 2014-08-03 17:50:47 följande:

Nu säger jag inte det för att vara elak, men nog måste du väga mer än 63kg?

Varför skulle det vara elakt?
    Tycker din fråga är konstiga eftersom jag redan skrivit vad jag väger. 
    Om du tror jag "skäms" för min vikt hade jag aldrig lagt ut bilder på min kropp. 
  • Anonym (?)

TS du har en fin kropp som många tjejer mer än gärna skulle vilja ha. Och jag säger inte heller detta för att vara elak men jag trodde du vägde nåt kilo mer än det du skrev. Men jag tycker absolut inte du ska gå ner mer för du blir för smal.

• Anonym (hm)

Tilläggas kan att hos sjukgymnastiken kan man få träna i deras lokaler också om man går hos dem. Sjukgymnastik ingår i högkostnadsskyddet för vård. När man uppnår takbeloppet för all vård för ett år har man "gratis" tillträde till sjukgymnastiken. Faktum är att deras träningsutrustning håller hög klass och är i alla fall i min stad typ helt ny. Därtill är det en ganska lugn miljö och alla som är där tränar med sin egen skada eller felbelastning. Att de ligger mitt i centrum gör inte saken sämre.

• Anonym (Mimmi)

Jag är precis lika lång som dig och väger exakt samma. Så du är absolut inte tjock. Men däremot ur form. Fett tar mer plats än muskler. Och det samlas gärna på platser som höfter och mage.

Det är jättebra att du promenerar. Du bör även satsa på styrketräning för att bygga upp muskler. De muskler du får kommer även kräva energi även när du vilar så de kommer göra att du kraftigt ökar förbränningen. Man blir inte alls stor som en bullig muskelknutte av styrka så oroa dig inte för det.

Din "kroppsstomme" är jättefin, så du har en bra grund. Om du nu sätter igång och viker minst en timme om dagen åt kondition och styrka kommer du svarva till kroppen så du trivs med den igen. Ge det bara tid, panikskynda inte. Ta det lungt i början, kom in i en takt du själv kan hålla utan att vantrivas.

Ät allt med måtta, ta bort sånt du vet är onyttigt. Men unna dig nåt extra nån gång då och då, men håll det inom "lagom". Själv älskar jag choklad men unnar mig en liten bit 70% kakao chokladbit ibland. Det räcker, den intensiva kakaohalten/smaken ger mig det jag behöver även i små mått.

• Anonym (TS)

Nej det har jag inte :)

Svar på tråden Trivs inte i min kropp :(( kommer detta hjälpa?