• Anonym (topless)

Topless = Förargelseväckande???!

Blir så jävla trött på det faktum att man som topless räknas som förargelseväckande beteende. Varför är det helt okej för killar och fula gubbar att gå omkring utan tröja medan man som tjej blir polisanmäld och bemöts på helt andra sätt av kärringar och gubbar som tycker att det är anstötande??? Tycker det är precis lika anstötande med män som går i bar överkropp. Spyr galla bara jag tänker på det. Nån hårig bringa som går förbi inne på ICA helt obekymrat. Skulle jag ta av mig tröjan blir jag utslängd. Är det jämställt?

Kan tillägga till er förståsigpåare att nej jag är inte homosexuell och manshatare. Jag är lyckligt gift med en MAN och har tre underbara barn. Han är en av de få som inte går omkring offentligt med bar överkropp.

• Svar på tråden Topless = Förargelseväckande???!
  • Liten ekorre

Problemet är väl snarare att män går omkring topless utan konsekvenser. Inte att kvinnor inte gör det.

• Anonym (S)

Förstår inte varför man vill springa med tuttarna i vädret framför massa främande människor. Vissa kroppsdelar ska täckas på en offentlig strand såsom könsorgan, rumpa och bröst annars får man gå på nudistbad. Sjukt att man vill visa brösten för barn och andra som inte bett om det.

• sextiotalist

Varför är det så viktigt att sola toppless, det är ingen som ser dina bröst i vanliga fall.
    I sommar har jag inte solat i bikini mer än max en timme. Men det gör inget, mina ben och armar är bruna och det är det man ser när man är ute bland folk.

• Anonym (hm)

TS om du börjar att gå omkring topless så lovar jag att inte anmäla dig och förhoppningsvis tar fler kvinnor efter. Jag tycker det är barnsligt för visst skall tjejer kunna gå med bar överkropp precis som män. Kom igen nu och starta en egen rörelse......

• Godnatt

Såg senast igår en kille springa naken på stranden. Ej nudiststrand. Nä TS, gå du barbröstad om du känner för det. Tror polisen prioriterar ned det ärendet.

Promota din sida, skriv en artikel på fria-katalogen.se
  • Anonym (jj)

Problemet är ju inte att gå runt topless bara som så där. Det kan ju män göra utan något som helst problem. Men nu råkar det vara så att vi (dsv samhället i gemen) har lagt en sexuell innebörd i en kvinnas nakna bröst - därför blir det påträngande naket ifall en kvinna struttar runt med tuttarna i vädret i offentliga sammanhang. Hade mäns bröst haft samma sexuella innebörd i samhällets ögon så hade det naturligtvis inte varit okej för män heller att gå runt topless -men i och med att den innebörden saknas så reagerar väl ingen direkt på en naken mansbringa på stranden annat än de som påstår sig äcklas av håriga bringor -oftast de som tillhör en man av äldre modell.

• sextiotalist
    Anonym (jj) skrev 2014-08-03 19:39:49 följande:

Problemet är ju inte att gå runt topless bara som så där. Det kan ju män göra utan något som helst problem. Men nu råkar det vara så att vi (dsv samhället i gemen) har lagt en sexuell innebörd i en kvinnas nakna bröst - därför blir det påträngande naket ifall en kvinna struttar runt med tuttarna i vädret i offentliga sammanhang. Hade mäns bröst haft samma sexuella innebörd i samhällets ögon så hade det naturligtvis inte varit okej för män heller att gå runt topless -men i och med att den innebörden saknas så reagerar väl ingen direkt på en naken mansbringa på stranden annat än de som påstår sig äcklas av håriga bringor -oftast de som tillhör en man av äldre modell.

Nåja, en hel del kvinnor ser ju till att brösten blir sexualiserade. Dessa silikonbröst och hur som helst, de flesta män som jag känner ser brösten som något sexuellt. Det är ju inget nytt att män gillar bröst precis och att vi kvinnor lyfter upp våra bröst med BH och har urringningar.

Jag skulle vilja träffa den kvinna som inte uppskattar att ens man/sambo/kvinna tycker ens bröst är sexiga.
  • Anonym (jj)
    sextiotalist skrev 2014-08-03 19:58:39 följande:
    Nåja, en hel del kvinnor ser ju till att brösten blir sexualiserade. Dessa silikonbröst och hur som helst, de flesta män som jag känner ser brösten som något sexuellt. Det är ju inget nytt att män gillar bröst precis och att vi kvinnor lyfter upp våra bröst med BH och har urringningar.

Jag skulle vilja träffa den kvinna som inte uppskattar att ens man/sambo/kvinna tycker ens bröst är sexiga.

Förvisso, det har du rätt i, både kvinnor och män bidrar till att kvinnobröst sexualiseras. Jag skulle ju själv inte vilja gå runt med tuttarna i vädret och skyler mig därför alltid utöver att jag tycker det är högst obekvämt att gå runt utan bh  = bidrar på sätt och vis till att uppfattningen om att kvinnobröst bör skylas kvarstår.

• Sarakechi

För att jag inte vill se kvinnors fula bröst!

• MxMeNow

Jag går omkring topless inomhus och på min balkong, för att jag kan. Passar det inte så behöver man inte titta!

• dukat

Jag håller nog inte riktigt med om att topless anses förargelseväckande.Det är nog av en   väldigt liten superinskränkt minoritet i så fall.Topless är ju betydligt vanligare utomlands av någon anledning. På flera badus i Sverige är också topless tillåtet. Så gör som du vil och känner för och bry dej inte om andra.Åtalad lär du aldrig bli. Finns dom som polisanmält toplesstjejer men alllt avskrivs om det är på en badstrand. Man är inte skyldig att ha bh om man inte vill

• Anonym (Israel)
    Anonym (topless) skrev 2014-08-03 18:14:58 följande:

Blir så jävla trött på det faktum att man som topless räknas som förargelseväckande beteende. Varför är det helt okej för killar och fula gubbar att gå omkring utan tröja medan man som tjej blir polisanmäld och bemöts på helt andra sätt av kärringar och gubbar som tycker att det är anstötande??? Tycker det är precis lika anstötande med män som går i bar överkropp. Spyr galla bara jag tänker på det. Nån hårig bringa som går förbi inne på ICA helt obekymrat. Skulle jag ta av mig tröjan blir jag utslängd. Är det jämställt?

Kan tillägga till er förståsigpåare att nej jag är inte homosexuell och manshatare. Jag är lyckligt gift med en MAN och har tre underbara barn. Han är en av de få som inte går omkring offentligt med bar överkropp.

Självklart är det förargelseväckande beteende. Varför skulle det inte vara det?  
  • Anonym (Plu)
    sextiotalist skrev 2014-08-03 19:58:39 följande:
    Hej, här är jag.
  • Anonym (Plu)

Nu under sommaren går jag ofta helt bar på överkroppen hemma. Har jag tröja på mig så har jag garanterat ingen BH i alla fall.

Jag har börjat smått med att vara bar på överkroppen hemma hos pojkvännen. Går sällan med BH där, men har det ibland.

Det som stör folk är när jag går ut utomhus utan BH. För att mina bröstvårtor kan ju sticka ut som två knappar under tröjan! Well I don't give a fuck. Pojkvännen har börjat vänja sig vid detta, men ibland frågar han om jag inte ska sätta på mig något mer.

När jag väl går ut BH-lös är det sällan någon som reagerar. Skönt. Dock så vet jag inte om jag skulle våga köra med topless-draget utanför fyra väggar eller en strand. För på stränder kör jag topless (när jag har bikini, nu använder jag mest baddräkt).

Men jag tycker sexualiseringen av kvinnors v.s. mäns bröst är helt sjuk. Antingen så ska båda kunna gå topless överallt eller så ska båda skyla sig!

• Anonym (,)

Du fattar inte att det är skillnad mellan kvinno och mansbröst? jösses....

• dukat

Håller helt med att det är den sk sexualiseringen som är problemet. Hur kan människan som enda däggdjur få för sej at det organ som är avsett att ge avkomman föda har med sex att göra????
    Tänk om tjuren skulle gå på kossans spenar eller hanhunden nafsa i tikens Nej så galna är inga andra djur

• Anonym (Israel)
    dukat skrev 2014-08-05 16:38:53 följande:

Håller helt med att det är den sk sexualiseringen som är problemet. Hur kan människan som enda däggdjur få för sej at det organ som är avsett att ge avkomman föda har med sex att göra????
    Tänk om tjuren skulle gå på kossans spenar eller hanhunden nafsa i tikens Nej så galna är inga andra djur

Du jämför alltså rätt och slätt kor, hundar och människor med varandra. Starkt. 
Svar på tråden Topless = Förargelseväckande???!