• Anonym (Li)

Få operation för pcos??

Man opereras inte om man har pcos. Man har förstorade äggblåsor, är egentligen inte cystor.

Att du har svårt att gå ner i vikt...måste man så måste man. Disciplin! Jag har aldrig haft regelbunden mens och antagligen ingen äl alls. Började med lchf i feb. Nu har jag regelbunden mens och har gått ner 13 kg. Det finns inga ursäkter! Pcos är en relativt lindrig diagnos och de flesta får barn med den hjälp de kan få. Om de säger att du borde gå ner i vikt tycker jag att det är en bra ide!

• Anonym (Li)

Tror mest att det är kosten du måste lägga om. Lchf, säger det igen, lchf!

Hade det varit riktiga cystor hade du haft cancer. Inom pcos heter det cystor...vet också att de säger det men det kallas bara så.

• Anonym (Li)

Jag har också pcos. Jag har fått två barn med hjälp. Som jag skrev innan. Har nog aldrig haft egen äl. Fick Pergotime som hjälp för att få barn.

Kolhydrater ställer till det för oss med pco el pcos. Tro mig. Hade jag testat lchf när vi försökte få barn hade jag kanske sluppit alla år av försök. Som sagt lchf för någon med pcos handlar inte bara om viktminskning. Endast viktminskning kanske inte gett mig regelbunden cykel. Men en kombination av viktnedgång och lchf har gjort just detta.

Vet att det kan ta emot... Men, tror du inte att det är värt att testa?

Svar på tråden Få operation för pcos??