• smulpaj01
    Ann Cistrus skrev 2014-08-05 08:43:38 följande:
    Jag tycker att den är väldigt onyanserad och generaliserande. Såvitt jag vet har Sanna Lundell inga bonusbarn utan är själv den s.k. biomamman i styvfamiljskarusellen. 
    Fel! Sanna har varit bonusmamma i ett tidigare förhållande så hon vet nog mycket väl vad hon pratar om!

Dessutom har hon en bonusmamma till sitt äldsta barn.
  • smulpaj01
    Ann Cistrus skrev 2014-08-05 09:16:33 följande:

Hon vet vad hon pratar om när det kommer till sin förra relation men hon har ingen aning om hur det ser ut i alla andras relationer. Hon hade förmodligen en man som tog sitt ansvar för sina egna barn och inte lastade över en massa ansvar på bonusmamman, som inte lät barnen löpa amok för att han var för konflikträdd för att sätta ner foten styra upp barnens beteende. Det är nämligen saker som löper som en röd tråd i diskussionerna om och med "rabiata bonusmammor"; flata pappor som flyr undan ansvar och uppfostringsansvar. 

Ingen har nån aning om hur det ser ut i alla relationer!

Hon kanske har läst här på för, då är det lätt att få den uppfattningen hon beskriver. Även boken hon skriver om i artikeln (ej läst den) tyder på det!
  • smulpaj01
    Anonym (*) skrev 2014-08-05 10:31:28 följande:

Och då kan hon tala för alla bonusmammor i Sverige, anser du?

Talar hon för alla bonusmammor i hela Sverige?

Jag trodde hon uttryckte SIN EGEN personliga åsikt, vilket hon har all rätt till även om den inte stämmer överens med din!
  • smulpaj01
    Anonym (Maria) skrev 2014-08-05 11:38:12 följande:

All rätt kanske hon har?

Men det är snudd på rasistiskt vilket är förbjudet i vårt avlånga land.

Hon har säkert inte varit i närhet av problemen som kan uppstå i en styvfamilj.

Visst får man tycka saker ändå fast lite magstarkt att generalisera på det viset när man inte själv varit i samma situation

Hon klarade förmodligen av sin bonusmamma roll bättre än vad du gör?!

Alla passar inte att leva i en styvfamilj, då har man valet att dra sig ur
  • smulpaj01
    Fjärrkontrollen skrev 2014-08-05 11:46:37 följande:

Är bonusmammor en egen ras? 

Ha ha....ja, rasistiskt??? ;-/
  • smulpaj01
    Anonym (Maria) skrev 2014-08-05 12:17:34 följande:

Hur vet du vilka förutsättningar jag har och vilka hon har haft?

Kul att du kan skratta så hjärtligt. Liten fråga? Har du levt som bonusmamma?

Det var inget påstående utan en fråga. Därav avslutades meningen med "frågetecken".

Jag har levt i flera bonusfamiljer och gör så även idag! Min sambo har 2 barn.
  • smulpaj01
    Anonym (Maria) skrev 2014-08-05 12:50:58 följande:

Du vet inte mina förutsättningar ändå!!

Nej och du vet inget om mig!

Var vill du komma? Förstår inte vad du är ute efter?
Svar på tråden Provocerade