BF 2015 - Uppsala
Hej! Jag är också från Uppsala, i vecka 18+0 imorgon :) jag tror faktiskt vi var med i samma tråd förut, känner igen ditt namn.. Jag fick också missfall förra året, fast i november :/ När har du BF nu? Kram :)
Hej! Jag är också från Uppsala, i vecka 18+0 imorgon :) jag tror faktiskt vi var med i samma tråd förut, känner igen ditt namn.. Jag fick också missfall förra året, fast i november :/ När har du BF nu? Kram :)
10 januari har vi :) så då är vi inte så långt ifrån varann.. Ja precis! Jättehäftigt med RUL, var där i fredags faktiskt. Verkar som det är en liten tjej där inne också :) har du barn sen tidigare?
Oj, jag såg nu i trådstarten att du hade en son! Vad kul! När har du RUL då? Är du inskriven på nån mvc?
Jag har börjat känna jättetydliga sparkar, typ som nån som petar med ett finger på insidan, kittlas jättemycket :P Hon gillar speciellt att röra sig på nätterna.. hm.. Jag har precis börjat gå upp i vikt nu, gick ner en massa i början pga illamående och sånt. Känns skönt ändå att bara få tillbaka lite av sin energi och orka göra något om dagarna istället för att gå runt som en zombie ;)
Jag ska byta till hjärtats barnmorskemottagning, har hört bra om dom så jag tänkte prova. Där jag är nu är det så himla svårt med tiderna tycker jag, när man jobbar dagtid så är det svårt att komma när dom har öppet.. Har funderat jättemycket på det här med föräldrautbildning, gick du nån sån med ditt första barn? Jag tänker att det kanske är bra för att träffa fler som också ska bli föräldrar.. känner inte så himla många i dagsläget och vore kul att ha nån att fika med eller så när barnet väl är ute :)
Hej! Jag är 24 år, bor i Uppsala och väntar mitt första barn med bf 13/2 2015. Jag vill gärna vara med i den här tråden! :)
Jag har precis bytt till hjärtat, fick Helena, tror hon är chef på stället.. :) verkar superbra där! Ska ni gå några kurser?? Själv är jag 25 & bor i bortre Luthagen kan man säga ;) ni som bor utanför stan, har ni villa eller lägenhet?
Nån som funderar på gravidyoga eller som har gått på det förr?
Vad roligt att du oxå går på hjärtat!
Hur gammal är du? Hade du barn sen tidigare?
Vi bor ca 2 mil från stan mot gysinge vi bor i hus!
Ursäkta ett väldigt sent svar, men jag skulle kunna tänka mig gravidyoga! Vill göra nånting känner jag. Har läst lite om den första av alternativen där på deras hemsida.. Vet du om det finns platser kvar? Jag har ju bf 10 januari så jag vill nog gå den som startar 1/10.. Den i november kanske blir lite sent.. Fast jag vet inte riktigt ;)
Slänger väl ut frågan igen då ;) Gravidyoga? Nån som vill? Någon som har? Vilket tror ni är bäst?
www.satyanandayoga.se/uppsala/kurser/144-yoga-for-gravida
6 gånger för 900kr
www.uppsalamindfulnessyoga.se/mammabarn.html
8 gånger för 1300kr
BF-lista
10 januari Emily, 25 år, 1:a barnet
6 februari Sara, 27 år, 2:a barnet
20 April Lina 30år, 3:e barnet
Låter ju jättebra! Jag tänkte hoppa över profylax kurs men har hört att yoga kan vara bra som profylax eftersom man lär sig andning där med.. Jag skickade mejl till dem nu och kollar om det finns plats kvar :) kan du skicka ett pm till mig, så kan vi prata mer om detaljer å så? Går inte å skriva till dig pga att du verkar ha nån hemlig profil eller nåt;)
Kul! Jag har ingen aning om platser och så... Jag vill gärna gå pga förlossningsrädsla bland annat, tror att det kan hjälpa med avslappning och så så jag börjar gärna när som helst då det bara är bra att bli trygg så snart som möjligt :)
Har inte vart in här på ett tag, men vad bra med en Facebook grupp!! Jag vill gärna va med där :) ska skicka mitt namn i pm!
Ok. Jag behöver visst lägga till några medlemmar för att kunna starta gruppen. Så skicka PM till mig med namn på FB så lägger jag till er.