Inlägg från: irissiri |Visa alla inlägg
  • irissiri

BF 2015 - Uppsala

Hej,

Jag hoppar gärna in i er tråd om möjligt!?

Väntar mitt första barn och har lagt till mig och Camilla i er BF-lista.

Jag är jätteintresserad av att lära känna fler i samma situation och följer gärna med och fikar!

Jag bor i Fålhagen med min sambo och vi har skrivit in oss på Hjärtat för tredje gången (två missfall bakom oss). 

Ska kika lite vad ni skrivit tidigare i denna tråd!

/Klara

BF-lista 

10 januari Emily, 25 år, 1:a barnet 

6 februari Sara, 27 år, 2:a barnet 

10 februari Emma 23 år, 2 barnet 

10 mars Anna, 28 år, 1:a barnet 

11 mars Jeanette, 33 år, 3:e barnet

31 mars Klara, 27 år, 1a barnet

6 april Camilla, 31 år, 2a barnet

20 April Lina 30år, 3:e barnet

• irissiri
    Mammatillliam12 skrev 2014-09-17 18:09:19 följande:

Vad roligt med fler. Trist med missfallen! Är oxå inskriven på hjärtat men ska vi boka in en fika dag eller kvällstid? Vad vill alla? Jag är hemma och kan alla tider egentligen :)

Vem är du i BF-listan ovan? :) Lite jobbigt att ej kunna koppla användarnamn till listan..
  • irissiri

Tis 30/9 kl 18 funkar fint! Ses på Gränby! Vi kan väl stämma av några dagar innan och se vilka som kommer! 

• irissiri
    Linaslus skrev 2014-09-17 18:26:57 följande:

Jag ska fixa bm listan strax och lägga till allas fl namn oxå!

Vad gullig du är! :)
  • irissiri

Vi ska inte ta onsdagen samma vecka så att också Camilla kan följa med?

Jag går och oroar mig för en grej... Har läst i annan tråd att man kan känna livmoderkanten i navelhöjd kring v 13.. Jag känner ingen kant alls.... Blir rädd att fostret dött och livmodern därmed ej ökat i storlek.. Alla dessa nojor. Nåon som vet något. Jag har hur som haver KUB i morn vilket känns skönt men otroligt nervöst...

Ännu en helt annan grej: Jag skulle, förutsatt att graviditeten fortskrider, vilja gå på den vattengympa som arrangeras via Hjärtat och Studieförbundet vuxenskolan. Tänker mig att man kanske bör börja med detta tidigast v 20...? Någon annan som tänk på detta?

• irissiri
    Fika lista: 

Fika träff onsdagen den 1/10 kl 18.00 på gränby centrum, fågelsången! 

Kommer: 

Emma ( mammatillliam12 )

Klara (irissiri)
  • irissiri

Jag kan ej torsdagar. Vill minnas att någon annan inte kunde mån och tis. Och de två yogatjejerna kan ju inte onsdgar. Vad sägs om att ta första träffen en vecka tidigare, dvs onsdagen innan yogatjejerna hinner börja:)? Så kanske vi kan lägga ev kommande träff på dagtid, vilket verkar passa andra bättre. Detta skulle innebära att vi ses osdagen den 24e kl 18 på samma plats. Passar detta datum?

• irissiri

Jag tänkte fråga en sak. Vid fredagens KUB daterade de om oss från v 12+2 till 13+0. Hur kan detta vara möjligt när vi är 100% säkra på såväl sista mensdag som ägglossning?

Täkte även fråga om det är någon mer som fått ökad hjärtfrekvens? Jag har inte bara ökad frekvens utan hör också det jäkla bultandet hela tiden.... Är dessutom lite verklighetsfrånkopplad, liksom avskärman, hängig, svårt fokusera blicken osv. Någon som haft liknande?

• irissiri
    Mammatillliam12 skrev 2014-09-21 21:54:17 följande:

Jag tycker vi kör på fika/middag för den som vill på onsdag kl 18.00 på fågelsången..

Hoppas fler vill komma :)

Jag har samma som.. Kan ju prata mer om de på onsdag :) !

Det låter bra!

Skönt att du känner igen dig!
  • irissiri

Jag har anmält mig till Hjärtats vattengympa för gravida med start 17 nov. Bokas via Studieförbundet vuxenskolan. Vore ju om någon mer ville haka på!

• irissiri
    Vokalissan skrev 2014-09-23 17:27:11 följande:

Jag kanske kan komma imorn! Beror lite på dagsform här hemma och hur det går på kub.. Har ultraljud imorn och just nu tror jag att allt gått åt helvete! En knepig känsla jag har... Ja ja, får väl se imorn.

Dottern börjar bli förkyld men jag hoppas hon inte är för dålig för fsk imorn för då får jag gå på ultraljud utan maken och med mina misstankar hade jag helst inte velat vara där inne själv... 

Låter som jobbig oro. Hoppas all går fint och att vi ses i morn!
  • irissiri

FB-gruppen är hemlig!

Skicka meddelande till någon av oss med ditt namn så får du först en vänförfrågan och blir sedan addad i gruppen! 

Svar på tråden BF 2015 - Uppsala