• Anonym (Fk)

Kan man ställa krav på vad underhållet ska gå till?

Anonym (verklighetsfrämmande män.. gosh) skrev 2014-08-12 18:10:15 följande:
    Skulle jag aldrig gått med på. Oavsett hur oekonomisk mitt ex ansåg att jag var. Mitt ex har inte med min hushållsekonomi att göra. Dessutom är jag vuxen och ej i behov av någon förmyndare.

Skulle stämma skiten ur honom om han försökte börja detaljstyra min privatekonomi och skita i att betala underhåll.
    Det funkar idag med. Bara att visa kvitton till Fk om vad man har köpt och att man försörjer barnen även om morsan påstår annat. Man är förmyndare för barnen, och deras försörjning.... Barnens försörjning är inte din privatekonomi!
  • Anonym (Fk)
    Brumma skrev 2014-08-15 21:44:56 följande:
    Nu pratar du i nattmössan... Nej, man kan inte köpa grejer själv o göra avdrag via försäkringskassan. Underhållet - HELA beloppet - skall betalas till boendeföräldern. Enda gången man har lov att göra avdrag är om du haft barnen fem dygn i sträck eller minst sex dygn på en vecka.

Sluta hitta på!
    Fel.
    Anonym (verklighetsfrämmande män.. gosh) skrev 2014-08-15 22:46:59 följande:
    Jo, det är det visst det så länge hon är ensam vårdnadshavare. Barnen är ett ekonomiskt åtagande som vilket annat som helst som mamman ska sköta. Den som är missnöjd med hur barnen sköts har rätten (och skyldigheten) att anmäla till socialtjänsten. Eller varför inte stämma på vårdnaden om man är den andra föräldern?? Men man har ingen rätt att lägga sig i och försöka detaljstyra genom att ställa krav för att betala underhållet.

Helt befängt.

Nej.
Svar på tråden Kan man ställa krav på vad underhållet ska gå till?