• mysan77

    HUR gick ni ner i vikt ?

    Hejsan, jag vill höra hur ni lyckats gå ner i vikt. 

    vad har ni ätit,nån diet?
    Hur mycket motion och vad för slags träningsform?
    Bantningspiller?
    mag operation?
    Har ni lyckats hålla formen ?

    Främst är jag intresserad av dom som gått ner mer än 10kg.

    Jag har ca 20 kg övervikt och har testat det mesta tror jag, nu vill jag veta om det verkligen går att gå ner i vikt....

  • Svar på tråden HUR gick ni ner i vikt ?
  • mysan77
    studsboll11 skrev 2014-08-05 15:26:55 följande:
    Jag gick ner runt 10 kg på 3 månader för några höstar sen. Nu är jag på väg ner i vikt igen.

    Då jag gick ner 10 kg drog jag helt enkelt ner på kaloriintaget till runt 1300 per dag och varvade det med lite promenader osv. Det var nog för att tappa uppemot ett kilo i veckan. Visst gick man hungrig ibland men det får man ta, sen ställer också kroppen om så även om du är väldigt hungrig första tiden blir det ofta bättre efter ett tag.

    Att träna är bra för kroppen givetvis och hjälper också viktnedgången men på det stora hela är träning väldigt överskattad vad gäller just viktnedgång. Det är din diet som främst avgör. Du kan gå ner mycket i vikt utan att träna bara genom att lägga om kosten men överäter du och börjar tokträna kommer du ändå inte gå ner i vikt.
    Ja , det verkar som att alla ni tränat väldigt mycket, tror ni att det är huvudsaken till viktnedgång ? Jag har en ryggskada som gör att jag klarar bara det nödvändiga promenerandet som att handla,hämta posten och sånt. Blir oftast sängliggandes på eftermiddagen pga värk.
    Jag tycker det är otroligt starkt av er att klara av att gå ner så mycket i vikt Glad
  • mysan77

    Så om jag förstått det rätt så ÄR kosten det mest avgörande? Jag mår så dåligt av att inte kunna röra mig som jag vill, skulle göra vad som helst för att kunna promenera lr cykla som jag gjort innan. Jag brukar försöka göra lite övningar hemma, men det blir ju inget tempo på det och oftast kan jag inte hålla på nån längre stund.

    Försöker hålla nere med kolhydrater och socker, äter inget vanligt godis sen ca 3-4 månader tillbaka, lite chips på helgen (skål med ca 30 g) ingen läsk, fika med en bulle +kaka ca 2-3ggr i veckan. Inget bröd utan mest ägg till frukost, max 1-2 frukter per dag, fullkornspasta max en gång i veckan, övriga dagar mest potatis.
    Jag äter inga jätte portioner heller, ca 150g ris,pasta ,potatis. ca 200g kött,fågel,fisk. sen fyller jag upp med grönsaker, sallad tomat gurka sockerärtor,gurka. 

    Ändå går jag inte ner... tycker jag äter rätt normalt och när jag räknar kalorier på maten så kommer jag oftast inte upp mer än till ca 1000-1200 kcal.
    Det är därför jag är så nyfiken på vad ni äter och hur mycket ni tränar Glad
    Testade bantningspiller för ca 1 1/2 år sen gick ner 20kg på ett halvår, men då var jag aldrig hungrig och åt extremt lite, vill inte göra det igen för sen när jag slutade och kände hunger så gick jag upp 10kg ...

    Har ni några fler bra råd till mig? kanske nån bra sida på nätet med lätta övningar? har letat själv men inte hittat nåt än.

  • mysan77
    Don3 skrev 2014-08-07 10:18:49 följande:
    Får man fråga vad du väger och hur lång du är? Så kan jag återkomma med ett kostschema och lite övningar som du kan prova.
    Jag är 164 cm och väger 83kg
  • mysan77
    K grrl skrev 2014-08-07 11:19:49 följande:
    Hm, jag äter ca 150-200 gram kolhydrater och 200 gram kött vid mina huvudmåltider. Nu äter jag förvisso två mellanmål och ett kvällsmål också på 150-200 kcal respektive 400-500 kcal men beroende på kolhydrat- och proteinkälla borde kalorierna ligga lite högre? Jag äter 2500-2600 kcal per dag och då tränar jag ju mycket och hårt.
    Jag äter ett lagat mål, ingen frukost högst ett kokt ägg, mellis nån frukt, maten äter jag vid ca 16. Ingen kvällsmat.
  • mysan77

    Hej igen tack för alla bra råd och svar. 
    För det första dom som missat : jag är 164cm 0ch väger 84kg, jag har ett midjemått på ca 89cm. 

    Jag har i flera omgångar varit med i viktklubb.se och räknat kcal, så är väldigt medveten om hur man räknar/väger mat mm. Varje gång var jag med i ca 6månader. Gick ner lite i början men slutade gå ner efter ett par veckor. Som mest gick jag ner ca 3kg på 6månader. Hela tiden låg jag på 1300kcal.
    jag har testat att äta på de "heliga" tiderna med frukost mellis lunch osv. Ingen effekt på viktnedgången, snarare tvärtom går upp i vikt om jag äter frukost och lunch. Brukade äta : frukost,2dl miniyoggi,kokt ägg,en grov knäcke med en skiva ost. Lunch: ca 100g grönsaker,1dl pasta/ 2 potatisar, ca 100g kyckling/kött.
    Jag har problem med sköldkörteln dvs ämnesomsättningen ätit medicin i ca 2 år och enligt läkaren så är värdena bra. 
    Enda gången jag som sagt lyckats är när jag ätit bantningspiller, som tog bort hungern helt, då fick jag påminna mig själv att äta ibland.Räknade kcal under en tid och upptäckte att jag i snitt åt ca 600kcal per dag, vilket inte är bra alls. Men jag gick ner i vikt. Så fort jag började äta normalt igen (1300kcal) så gick jag upp igen...
    Detta är väldigt jobbigt för mig då jag mår väldigt dåligt av min övervikt, sen alla som säger att det går att gå ner i vikt utan att röra sig osv, bara styra med kosten, HUR ska jag göra??

  • mysan77
    Hannoni skrev 2015-02-10 23:16:42 följande:
    Hej!! 

    Jag har alltid varit överviktig och jag har provat alla dieter man kan tänka sig. Allt från cambridgekuren till LCHF.

    Vissa har fungerat ett tag, jag har gått ner i vikt mycket men så fort jag slutat med dieten så har jag gått upp allt och lite till. Det har bara varit en quickfix. 

    Nu när jag var gravid så gick jag upp 30kg och kände att nu är det dags att ta tag i livet och göra det bästa av det. Man vet ju innerst inne att man skulle må så mycket bättre och känna sig snyggare om man gick ner i vikt. Jag vill ha kläder som sitter snyggt på mig :) 

    Så i år beslutade jag mig för att testa en Aloe Vera Detox, jag hade hört att man kunde bli väldigt pigg av den och även kunna tappa i vikt. Sen fick man även en 90 dagars nöjdkundgaranti så om man inte var nöjd med produkterna fick man pengarna tillbaka. Nu ångrar jag bara att jag inte gjorde den tidigare. 
    Jag tappade 4,5kg och 32cm runt om på 9 dagar och nu en månad senare har jag gått ner 9kg. Jag har ALDRIG mått bättre! Nu är jag så pigg och fått sådan extra energi så jag känner att jag klarar av allt :) Tidigare passade jag på att sova varje gång när min son sov men jag har inte gjort det en enda gång sedan jag började med detoxen. 
    Jag har totalt tappat 25kg sedan jag födde min son!! :D

    Jag har fått ett helt nytt liv, jag tänker mer på vad jag äter och vill vara nyttigare. När jag nu fått uppleva hur pigg jag faktisk kan vara så vill jag aldrig tillbaka. 
    Nu använder jag My fitness pal för att ha koll på vad jag stoppar i mig och kommer aldrig slut dricka aloe veran. Den har gjort mig så gott, förutom vikten och energin så har jag blivit av med mina magproblem :)
    Var köpte du dessa produkter ?
Svar på tråden HUR gick ni ner i vikt ?