• Svar på tråden Malmö m omnejd
  • EnStyckAnna

    Jupp, här med!
    Skrev precis i presentationstråden att vi borde kanske samla oss i en egen grupp, och så hade du ju redan varit förutseende nog och gjort en ;)

  • Pajret

    Grattis till er.
    Det är samma här. Första barnet och beräknat till slutet av april. Väntar otåligt på första mötet med bm. =)

  • Tiinn

    Hejsan! Jag är 24 år och är gravid för första gången. Går allt dom det ska är det beräknat till 17 april. Så ni bor också i Malmö:) är ni förstföderskor?!

  • Pajret
    Tiinn skrev 2014-08-24 21:05:24 följande:

    Hejsan! Jag är 24 år och är gravid för första gången. Går allt dom det ska är det beräknat till 17 april. Så ni bor också i Malmö:) är ni förstföderskor?!


    Jo det är första gången för mig också. Så jag vet inte riktigt vad man har att vänta. Än så länge är det ganska lugnt. =)
    Beräknat till 27 april.
  • Alex 86

    Får man hoppa in här? 

    Om allt går som det ska blir det barn nr 2 beräknat till 25 April. Glad

  • Pajret

    Jag är i början på v.6 nu och jag är lite orolig, för jag mår för bra!?
    Jag är trött och har lite små värk där nere. Kan ha lite lätt för att bli irriterad på saker ibland.
    Men annars så mår jag bra och har inte några av de andra symptomen som andra säger är vanliga. Var lite illamående några gånger förra veckan i korta stunder, men annars inget sånt. Brösten känns normala.
    Jag antar att det är olika för alla, men hade känts skönt att inte må så bra som jag gör, så man vet om att saker o ting händer i kroppen.
    Knäpp tanke kanske. =)

  • EnStyckAnna
    Pajret skrev 2014-08-26 18:15:09 följande:

    Jag är i början på v.6 nu och jag är lite orolig, för jag mår för bra!?
    Jag är trött och har lite små värk där nere. Kan ha lite lätt för att bli irriterad på saker ibland.
    Men annars så mår jag bra och har inte några av de andra symptomen som andra säger är vanliga. Var lite illamående några gånger förra veckan i korta stunder, men annars inget sånt. Brösten känns normala.
    Jag antar att det är olika för alla, men hade känts skönt att inte må så bra som jag gör, så man vet om att saker o ting händer i kroppen.
    Knäpp tanke kanske. =)


    När jag var gravid med sonen hade jag inte ett enda symtom under hela graviditeten. Jag var aldrig illamående, inte särskilt trött, var inte extra kissnödig (gick inte upp en enda natt och kissade, inte ens när jag var höggravid), inga ömma bröst, jobbade utan problem hela tiden och gick långa promenader med hunden. Jag hade en toppengraviditet helt enkelt :)

    Men jag var precis som du orolig i början av att jag inte hade några symtom, jag trodde knappt det skulle finnas en bebis där inne, men det gjorde det ju! :)

    Nu har jag knappt några symtom heller, lite ömma bröst men det är inte mycket..
  • Pajret

    Skönt att höra att det även kan kännas så. =)
    Iom att allt detta är helt nytt för mig så vet man inte vad man har att vänta. Och man läser om alla som mår så himla dåligt.


    Men jag mår så bra så jag nästan glömmer bort att jag är gravid när jag tex jobbar. Vilket är ganska skönt då jag verkligen behöver koncentrera mig på jobbet så det inte blir fel. =)

Svar på tråden Malmö m omnejd