• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • Lizzie09
    Milie skrev 2016-07-02 21:07:52 följande:

Det lät ju lovande med bidrottninggelé, men eftersom den förskjutna ägglossningen beror på att amningens prolaktin hämmar LH så låter jag det vara tills jag slutat amma. Skulle ägglossningen fortsatt vara sen så ska jag absolut testa gelén!

Låter som en bra idé, lycka till! :)
  • eagle87
    Lizzie09 skrev 2016-07-04 16:07:07 följande:
    Jobbigt med allergier och sjukhusbesök, hoppas det blir bättre snart :/ 
    Vad härligt att ni känner så för varandra, det är ju en alldeles underbar känsla :) Håller tummarna för er nu att det ska gå snabbt för er att lyckas igen <3

Tack! Det gick jättebra, bebis sprattlade som tusan så barnmorskan hade svårt att mäta, haha!
    Åh va härligt att kub gick bra :))))) när e bf?
  • Emmissara
    Lizzie09 skrev 2016-07-04 17:07:07 följande:
    Jobbigt med allergier och sjukhusbesök, hoppas det blir bättre snart :/ 
    Vad härligt att ni känner så för varandra, det är ju en alldeles underbar känsla :) Håller tummarna för er nu att det ska gå snabbt för er att lyckas igen <3

Tack! Det gick jättebra, bebis sprattlade som tusan så barnmorskan hade svårt att mäta, haha!
    aa de är lite jobbigt, ska på gyn besök imorgon så får se vad de säger :) Men aa det är underbart att få tillbaka lite nyförälskelse känslan igen :D haha pirrar så underbart i hela kroppen haha, känner mig som en liten tonåring. 

Åå va härligt att höra :D 
  • Lizzie09
    eagle87 skrev 2016-07-04 18:16:37 följande:

Åh va härligt att kub gick bra :))))) när e bf?

Blev flyttad två dagar bakåt så nu är bf 12 januari :) När har du?
  • eagle87
    Lizzie09 skrev 2016-07-04 21:22:59 följande:
    Blev flyttad två dagar bakåt så nu är bf 12 januari :) När har du?
    25 okt :) vad tror du att du väntar kille lr tjej?? Förresten körde du med progestron denna gång?
  • Lizzie09
    eagle87 skrev 2016-07-06 07:42:27 följande:

25 okt :) vad tror du att du väntar kille lr tjej?? Förresten körde du med progestron denna gång?

Härligt, det är inte så himla långt kvar då ju :D Hm, jag tror nog nästan att det är en liten tjej :) Får se om det stämmer den 22 augusti :D Yes det gjorde jag, första gången jag provade! Så smörjde två ggr/dag fram till vecka 12 och sen 1 gg/dag till vecka 13 innan jag slutade helt :) Körde du med det också?
  • Emmissara
    Lizzie09 skrev 2016-07-06 23:10:33 följande:
    Härligt, det är inte så himla långt kvar då ju :D Hm, jag tror nog nästan att det är en liten tjej :) Får se om det stämmer den 22 augusti :D Yes det gjorde jag, första gången jag provade! Så smörjde två ggr/dag fram till vecka 12 och sen 1 gg/dag till vecka 13 innan jag slutade helt :) Körde du med det också?
    Måste fråga då jag är nyfiken, Hur funkar progestron? Då jag har haft 2 missfall så vill jag göra allt för att inte få missfall igen nästa gång jag blir gravid. Eller kan man använda det innan för att bli gravid? Jag har verkligen ingen koll kring detta
  • Lizzie09
    Emmissara skrev 2016-07-17 22:44:47 följande:
    Måste fråga då jag är nyfiken, Hur funkar progestron? Då jag har haft 2 missfall så vill jag göra allt för att inte få missfall igen nästa gång jag blir gravid. Eller kan man använda det innan för att bli gravid? Jag har verkligen ingen koll kring detta
    Jag började smörja dagen efter ägglossning, morgon och kväll :) Och det funkade ju på första försöket med krämen :D Sen smörjde jag fram till vecka 12 eftersom kroppen då producerar tillräckligt med eget progesteron. Har man brist på progesteron i kroppen så Kan det bidra till svårigheter att bli gravid samt att behålla graviditeter. Många som haft flera missfall blir rekommenderade av bm/läkare att använda sig av det :) 
    Sen använde jag ju mig även av rosenrot och bidrottninggele fram till äl(första gången jag provade det också) eftersom min cykel blev längre och längre. Med dessa blev cykeln 27 dagar igen! 
    Så en kombination av rosenrot, bidrottninggele och progesteronkräm gjorde verkligen underverk för min del! Så jag kan varmt rekommendera dessa :)
  • Emmissara
    Lizzie09 skrev 2016-07-18 12:25:54 följande:
    Jag började smörja dagen efter ägglossning, morgon och kväll :) Och det funkade ju på första försöket med krämen :D Sen smörjde jag fram till vecka 12 eftersom kroppen då producerar tillräckligt med eget progesteron. Har man brist på progesteron i kroppen så Kan det bidra till svårigheter att bli gravid samt att behålla graviditeter. Många som haft flera missfall blir rekommenderade av bm/läkare att använda sig av det :) 
    Sen använde jag ju mig även av rosenrot och bidrottninggele fram till äl(första gången jag provade det också) eftersom min cykel blev längre och längre. Med dessa blev cykeln 27 dagar igen! 
    Så en kombination av rosenrot, bidrottninggele och progesteronkräm gjorde verkligen underverk för min del! Så jag kan varmt rekommendera dessa :)

Okej, tack så ska jag beställa hem Progesteronkräm, tror jag har ÄL de närmaste dagarna. 

Tänker testa rosenrot eller/och munkpeppar nästa cykel för att försöka få ner längden på min cykel. Jag är idag på CD 37 så har ju tyvärr ganska lång cykel och oregelbunden. De senaste 2 åren har jag en cykel längd mellan 35-62 dagar. 

Hur använde du bidrottninggele? 

• Lizzie09
    Emmissara skrev 2016-07-18 15:12:43 följande:

Okej, tack så ska jag beställa hem Progesteronkräm, tror jag har ÄL de närmaste dagarna. 

Tänker testa rosenrot eller/och munkpeppar nästa cykel för att försöka få ner längden på min cykel. Jag är idag på CD 37 så har ju tyvärr ganska lång cykel och oregelbunden. De senaste 2 åren har jag en cykel längd mellan 35-62 dagar. 

Hur använde du bidrottninggele? 

Ja gör det! :) Hoppas det kortar ner din cykel, inte kul att ha så lång när man jämt går och väntar på äl :/

Jag tog en kapsel om dagen, från mensens första dag och fram till äl :)