• Jomensåatt

behöver försäkringshjälp

Hej!
    Jag har barnförsäkring samt hemförsäkring samt olycksfallförsäkring på mig själv genom Trygg Hansa.

Igår utsattes vi för hot om våld i vårat hem, samt fick vissa saker sönderslagna i vårat hem. Detta ledde till polisanmälan om skadegörelse och olaga hot.

Kan jag begära ersättning från försäkringen för detta? Läste att både jag och barnet har krisförsäkring men det verkar som att dem ersätter endast för psykologsamtal?

Någon som vet och kan ge råd?

• Svar på tråden behöver försäkringshjälp
  • Maramina

Varför inte ringa och kolla med försäkringsbolaget? Då får du direkt veta om det finns möjlighet att få ersättning eller inte. Det är betydligt säkrare att få rätt svar från dom än att få svar här från folk som tror sig veta, v

• Birgitta02

Kan du verifiera vad som blivit förstört samt värde på detta, så kan du säkert få ersättning på hemförsäkringen. Minus självrisk. Men tycker du skall höra med försäkringsbolaget. Det kan krävas tilläggsförsäkring men sånt kan de förklara för dig.

• Kjell2

Enklast är nog att du pratar direkt med försäkringbolaget. Det som kan ställa till problem är om den som slog sönder sakerna även bor i lägenheten.

Svar på tråden behöver försäkringshjälp