Betala bonusens semesterresa?
Blev lite irriterad här om dan. På sambons ex.
Saken va att deras familj (=biomamman, bonuspappa, mitt styvbarn och ett yngre halvsyskon) skulle resa på en 3 veckor lång semesterresa till det land biomamman kommer ifrån (långt härifrån!). Dom har inte varit där sedan min mans och biomammans barn var litet. Dock var dom på lång, dyr semesterresa för 2 år sedan och även i vintras. Båda de vuxna i familjen jobbar heltid och tjänar ganska bra.
Vi däremot, har de senaste åren tyvärr varit tvungna att leva nästan enbart på min mans inkomst, och vi har många månader gått back och inte haft någon möjlighet att spara alls. Vår semester i år blev en bilsemester och en mini-camping resa. Inget dyrt (dyrt för oss, men inte jämfört med biomammans familjs semester) eller fancy alltså.
Min man hade nu då fått frågan om han kunde hjälpa till att betala dotterns resa för det var ju så dyrt!? Dom hade visst pratat om det då dom skildes, att han skulle hjälpa till. Alltså man får ju alltid fråga, men jag kände att jag blev irriterad. Situationen har ändrats radikalt sedan dom skildes. Då fanns det enbart deras barn med i bilden. Nu finns det totalt 4 barn, 2 i varje hushåll, och dom tjänar även mycket MER än oss! Hade vi pengar att lägga på styvbarnen biljett skulle vi väl hellre använt dom på en resa för barnen här så även dom fick sig en solsemester! Biomammans familj har varit nu då på 3 semesterresor på 2 år och båda vuxna har bra inkomst. Vi har inte varit på någon utomlandssemester alls och dom vet att vi har haft dåligt med pengar. Ibland känns det bara som att biomamman inte tänker på att det även finns andra barn och vuxna i hennes barns liv och att vi har helt andra förutsättningar än henne...
Puh! Var tvungen att släppa ut lite steam! :/