• Anonym (Hoppfull)

Min sambo har gjort slut, vad är mina chanser?

Hej!

Min sambo och jag har varit ihop i 5 år och har bott ihop i 4 år. Ända sen vi blev ihop har vi bråkat en hel del, vi har lixom inte förstått varandra när vi har bråkat. Om jag tex frågar henne om en kille på hennes facebook så tycker hon det är jobbigt och blir snäsig vilket gör att jag blir ännumer svartsjuk osv osv. Eller så kan hon vara småsur men inte säga vad det rör sig om vilket gör att jag blir arg för att hon inte säger vad det är osv osv... Vi har flera ggr sagt att vi borde göra slut när vi bråkar, men ingen av oss vill det. Nu under semestern så var vi ganska kärleksfulla mot varandra, men vi jobbade oxå en hel del med att hjälpa våra föräldrar med div renoveringar osv vilket gjorde att vi fick lite egentid. Två ggr under semestern blev jag arg på henne efter att vi hade druckit, inget jag är direkt stolt över, men då drar jag upp saker som har varit olösta och börjar bråka om dom... 5 dagar innan semestern tar slut säger hon att det inte funkar längre, hon har tappat hoppet om oss, hon orkar inte mer. Varje gång vi har bråkat har en bit av oss "dött" för henne. Jag tänkte aldrig på att det kunde ta slut och tänkte att den biten som "dött" kom tillbaka när det var bra mellan oss. Men nu är det alltså slut, snart 2 veckor. Vi har försökt skaffa barn i 6 månader, hon är 30 och jag är 32. Nu ska hon åka till London och plugga ett år för hon behöver vara sj. Hon säger att jag är hennes livs stora kärlek, att hon älskar mig och fortf är kär i mig men att hon inte orkar ett bråk till, hon vill inte försöka igen, det är helt stopp. Vi bor fortf ihop men jag sover på soffan. Häromkvällen frågade jag om hon hoppas att det blir vi i framtiden och då sa hon att hon såklart gjorde det men att vi inte får tänka så, det går inte. Hon är ganska kall, har börjat jobba, sover väldigt mycket och kollar på TV, vill inte diskutera utan tycker det blir för jobbigt. När jag bryter ihop så kramar hon mig och säger "förlåt att jag gör dig så ledsen". Jag vill bara krama om henne hela tiden och att hon ska säga att vi försöker igen, jag mår sjukt dåligt...
    Hon vill inte ens prata om att vi ska flytta isär utan säger att vi kan bo ihop tills jag flyttar till London i januari, men att om jag tycker det är jobbigt så flyttar hon, men då vill jag inte vara kvar i lägenheten sj heller...

Långt inlägg, men är det någon som har någon erfarenhet av detta? Vad har jag att vänta mig? Kommer det att bli vi igen?
    Snälla hjälp...

• Svar på tråden Min sambo har gjort slut, vad är mina chanser?
  • Anonym (Hoppfull)

Jag tycker ändå det är en avsaknad av empati med tanke på vilken "het potatis" just den här killen varit under vårt förhållande. Klart hon kan vara med vem hon vill, jag tycker dock att man kan försöka ha lite respekt gentemot en person som man älskar och som man redan sårat tillräckligt. Blir så sjukt irriterad på folk som skriver att detta är ok, att hon får göra som hon vill osv. Klart hon får, jag har inte hindrat henne, därmed inte sagt att jag inte tycker det är jävligt respektlöst...

• Anonym (Hoppfull)

Plus att hon konstant postar bilder där hon är ute på krogen. Tycker det är avsaknad av empati när hon vet hur dåligt jag mår. Fyfan alltså... Känner bara förakt nu...

• Anonym (Varit där)

Folk på tråden däribland jag har ju skrivit att du skall ta bort henne på FB. Tycker du att du mår bra av att se bilder från krogen och och gamla KK som dyker upp? Hon har rätt att träffa vem hon vill, ligga med vem hon vill och inte behöva ta hänsyn till någonting...

Om du tagit bort henne i ditt liv så hade du varit lyckligt ovetande om alllt. Snart dyker det kanske upp en ny kille också och då mår du nog bäst att inte se det...

• Anonym (n)
    Anonym (Hoppfull) skrev 2014-10-04 00:08:20 följande:

Jag tycker ändå det är en avsaknad av empati med tanke på vilken "het potatis" just den här killen varit under vårt förhållande. Klart hon kan vara med vem hon vill, jag tycker dock att man kan försöka ha lite respekt gentemot en person som man älskar och som man redan sårat tillräckligt. Blir så sjukt irriterad på folk som skriver att detta är ok, att hon får göra som hon vill osv. Klart hon får, jag har inte hindrat henne, därmed inte sagt att jag inte tycker det är jävligt respektlöst...

jag tror att hon gör det för att markera till dig att det faktiskt ÄR slut. Jag tycker hela den här tråden har visat hur svårt du haft att acceptera att det tog slut, Hon vet givetvis det och jag tycker du ska se det som en "hjälp" att släppa taget. Hon vet om att du kan se det så hon måste förstå att du reagerar, mao har hon valt att det ska synas. 

Däremot har du väl ingen som helst anledning att förakta eller vad du nu känner. Du reagerar som en person gör, där en relation ff inte är helt slut. I ert fall är det dock helt och klart 100% tydligt att det är slut. Det är du som måste börja tänka så
  • Anonym (Hoppfull)

Jag har redan accepterat att det är slut. Och oavsett vad folk här skriver så tycker jag det är avsaknad av empati att såra någon som man redan har krossat hjärtat på, och fattar man inte att det sårar att lägga upp bilder på sig själv när man är ute, adda gamla kk:n så saknar man enligt mig empati, gör man det för att med flit vara taskig så saknar man empati enligt mig. Och om hon vill att jag verkligen ska fatta att det är slut så kanske hon ska sluta "gilla" allt jag lägger upp på facebook, skicka sms om random grejer osv. Jag har fattat att det är slut därför att allt är för förstört för att jag ens skulle överväga att gå tillbaka även om hon skulle ångra sig.
    Hon gör vad hon vill, hon har inga skyldigheter osv, jag håller helt med, men man kan ju vara lite diskret och finkänslig mot en person som funnits i ens liv i 6 års tid. Bara för att man kan, får och vill göra så behöver man ju inte göra. Jag skulle kunna skicka ett mms där jag ligger med en annan tjej till henne för jag har inga skyldigheter och jag är singel, men jag gör det inte eftersom det skulle såra henne. Visst, då har vi passerat gränsen sen länge. Men när hon vet att jag ligger i fosterställning och känner att hela mitt liv har fallit samman så behöver man ju inte hålla på och posta att man är ute och festar flera gånger i veckan, adda gamla kk:n som dessutom skapat svartsjuka i förhållandet. Så oavsett vad ni tycker så har hon passerat min gräns med råge.

I övrigt känner jag mig starkare än på väldigt länge, börjat planera en ny framtid innehållande bara mig själv osv. Stiger upp på morgonen, lever en hel dag, skrattar hjärtligt ibland, tänker inte på henne på flera timmar ibland. Jag kommer klara det här, och alla som skriver, oavsett om vi har samma åsikter eller inte har hjälpt mig otroligt mycket, mycket mer än ni tror, och om ni PMar mig så bjuder jag gärna på en fika eller en öl eller något vid tillfälle som tack för att ni engagerar er.

Tusen tack!

• Anonym (Tråkigt men)

Skönt att höra, hur mycket man inte tror att det kommer bli bättre så blir det det, men tar tid ibland. kram på dig :)

• Anonym (Hoppfull)

Statusuppdatering.

Jag mår inte bättre, försöker göra allt rätt. Äta, sova, träna, träffa kompisar, le, göra roliga saker. Flyttar tillbaka till lghten om en vecka.
    Bryter fortf ihop varje dag, varje dag...
    Hur länge ska det vara såhär, hur länge orkar man?

• cirkusmusen
    Anonym (Hoppfull) skrev 2014-10-28 15:11:04 följande:

Statusuppdatering.

Jag mår inte bättre, försöker göra allt rätt. Äta, sova, träna, träffa kompisar, le, göra roliga saker. Flyttar tillbaka till lghten om en vecka.
    Bryter fortf ihop varje dag, varje dag...
    Hur länge ska det vara såhär, hur länge orkar man?

Fortsätt kämpa! jag hejar fortfarande på dig, du klarar det här!
  • Anonym (Hoppfull)
    cirkusmusen skrev 2014-10-28 21:33:47 följande:
    Fortsätt kämpa! jag hejar fortfarande på dig, du klarar det här!
    Tack Cirkusmusen! Jag hoppas verkligen det, börjar tappa hoppet om mig själv dock. Den hybrisen man fick steg för steg när man började må bättre och jag har hamnat i någon form av nolläge där jag konstant mår dåligt... Men jag hoppas det blir bättre snart. Känner mig bara så otroligt värdelös just nu...
  • Virre1979

Man brukar hamna i "skov" det går upp och ned. Se till att sysselsätta dig bara. Lycka till

• Linnsa

Hej..de skulle kunna vara jag som skrivit allt du skrivit om anonym (hoppfull)

Befinner mig EXAKT där nu..

Skulle behöva prata med någon som varit i samma sits, någon aktiv här?

• Grejen

Har något liknande.

Terapeut är att rekommendera...

Vet inte när allt blir bättre men man får bara röra sig framåt...

• Linnsa

Har varit hos läkaren för att få en tid..minst fyra månaders väntetid!! Behöver hjälp nu.

Fick sömntabletter samt ångesttabletter, inte hjälpt ett dugg.

Vet att alla säger tid..men vad gör man under tiden? Jag går bara längre och längre ner i träsket..orkar bara inte må såhär

• Grejen

Du kommer fortsätta att gå ner även om du går hos en terapeut, enda skillnaden är att du kommer att komma upp lite varje gång du är där.

Ens välmående beror så mycket på andra.

Det enda intima jag och min sambo har är en kram ibland för hon vill inte mer än så.

Frustrationen att inte få det man behöver är det som gör att man fortsätter att ligga på botten. I mitt fall då närhet och bekräftelse.

• Thequeeen97

min man är exakt som din flickvän. Helt tyst. 
    hur går det nu? jag är i samma sits nu :/ 

Svar på tråden Min sambo har gjort slut, vad är mina chanser?