• Esoada

Obekväma åsikter blir tystade på Familjeliv

Jag har märkt under den den tid jag varit med på Familjeliv att de knappt finns något utrymme för den med ovanliga, icke-PK åsikter, flera av mina trådar har blivit raderade och jag fått utstå näthat (som får stå kvar) medans mina inlägg blir raderade
    Är det några fler här som stör sig på debattklimatet här på FL?

• Svar på tråden Obekväma åsikter blir tystade på Familjeliv
  • Ricardo
    Esoada skrev 2014-08-08 00:31:21 följande:
    Jag har märkt under den den tid jag varit med på Familjeliv att de knappt finns något utrymme för den med ovanliga, icke-PK åsikter, flera av mina trådar har blivit raderade och jag fått utstå näthat (som får stå kvar) medans mina inlägg blir raderade
    Stämmer
    Medlem i DSP dsp.forum24.se/
  • BCH52

Det vi måste komma ihåg är att FL är en kommersiell produkt och de väljer helt själva vad de vill ska publiceras här. Det är bara att gilla läget.

• Ogago

Handlar dina trådar om saker som inte ens FL accepterar så är det inte här du ska skriva dom. Välj nåt ställe som inte bryr sej.

• pellepelle
    Esoada skrev 2014-08-08 00:31:21 följande:

Det är nog du som inte riktigt lärt dig att formulera dig. Det finns ju flera andra rasister, anti-feminister och icke-Pk som får massa utrymme. De har lärt sig att formulera sitt hat på ett sätt som inte bryter mot reglerna. Det är inte åsikten som sådan som raderas utan hur du uttrycker den.

• Skepparen
    pellepelle skrev 2014-08-08 09:46:38 följande:
    Det är nog du som inte riktigt lärt dig att formulera dig. Det finns ju flera andra rasister, anti-feminister och icke-Pk som får massa utrymme. De har lärt sig att formulera sitt hat på ett sätt som inte bryter mot reglerna. Det är inte åsikten som sådan som raderas utan hur du uttrycker den.
    Det där är ju bara trams och snömos. Det som raderas är vad som helst som någon moderator inte eget godtycke inte finner lämpligt.
  • pellepelle
    Skepparen skrev 2014-08-08 09:57:58 följande:
    Det där är ju bara trams och snömos. Det som raderas är vad som helst som någon moderator inte eget godtycke inte finner lämpligt.
    Jag håller med om att många raderingar är godtyckliga.
    Men det är ju också ett faktum att rasism, främlingsfientlighet, sexism osv ligger närmare gränsen för vad som är olagligt att uttrycka i Svergie än PK-åsikter. Dvs som rasist måste man hålla pennan rätt i mun så att säga. Man kan ju debattera utan att bli raderad trots åsikter som får Jimmie Åkesson att blekna i jämförelse, så länge man uttrycker sig sakligt och utan personangrepp. Problemet med många av dessa "debattörer" är ju att det bor så mycket ilska i dem att de inte klarar av gränsen.

ge gärna lite exempel på vad ni fått raderat så kanske vi kan analysera det hela
  • Krixx

Finns ju massvis med rasisttrådar som får vara kvar så det är nog inte takhöjden utan argumentationstekniken som brister. Men det är väl klart att det aldrig är fel att dra på sig offerkoftan och sprida lögnen om att man inte får diskutera invandring i Sverige...

• Trinity78

Passar det inte så finns ju alltid Flashback istället

Reproductively challenged
  • Odin

Så länge det handlar om gravidstreck, ryggdunkningar, PK-svammel, rosa enhörningar som äter regnbågar och skiter guldklimpar- är det ok!!

Allt annat censureras obönhörligt av Svenska Nord Koreanska censurkomiten på FL

Cool

OBS: Det finns alltså INGEN arbetslöshet, bostadsbrist eller problem alls med någonting....om man påstår annat, är man rasist!!!

• Frontline
    Odin skrev 2014-08-08 23:07:35 följande:
    Så länge det handlar om gravidstreck, ryggdunkningar, PK-svammel, rosa enhörningar som äter regnbågar och skiter guldklimpar- är det ok!!

Allt annat censureras obönhörligt av Svenska Nord Koreanska censurkomiten på FL

Cool

OBS: Det finns alltså INGEN arbetslöshet, bostadsbrist eller problem alls med någonting....om man påstår annat, är man rasist!!!
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
Svar på tråden Obekväma åsikter blir tystade på Familjeliv