Är det mig eller datorn han är tillsammans med
Varning för låångt inlägg..
Min sambo spelar wow (jag har läst runt i andra forum om detta men dom börjar bli gamla så vill skriva ett eget inlägg)
Jag vet inte vad jag ska göra mera, för nu börjar det bli jobbigt.
Min sambo spelar väldigt mycket, han kommer hem från jobbet, vilar en halvtimme och sätter sig vid datorn, jag lagar mat och sen äter vi tillsammans typ en halvtimme innan han igen sätter sig vid datorn.
Vi har varit tillsammans lite över 2 år och är under 30 båda två (jag lite äldre än honom)
Första halvåret spelade han knappt alls, jag visste inte om att han va en s.k gamer. Utan det fick jag lära mig när vi flyttade ihop efter ett halvår. Men då va det bara 1-2 kvällar i veckan... 2-3 timmar, nu är det 5-6 kvällar i veckan, 5-6 timmar per gång..
Jag har sagt flera gånger att jag tycker han spelar lite för mycket, och att jag också gärna vill umgås med honom, men då blir han nästan sur och säger att bara för att jag har tråkigt behöver inte båda ha tråkigt (vi är båda jättedåliga på att hitta på saker att göra, blir lätt bara titta på tv eller film) och att hans vänner är dom han spelar med (som han aldrig träffat heller utan lärt känna genom spelet) och till på detta är han rätt svartsjuk av sig så för att slippa bråk är jag också typ alltid hemma.
Och när vi väl umgås sitter han med sin smartphone och kollar forum och annat som också handlar om spelet.
Han ha flera gånger sagt att han ska spela mindre och umgås mera med mig, men det håller 1-2 veckor sen är det samma sak igen.
I början av sommaren sa han att dom sku ta sommaruppehåll (förstå min lycka.. Yes jag får min sambo tillbaka ett tag :D) men då istället för wow spelar dom CS. Lika mycket, lika ofta som wow annars.
Jag har "hotat" att jag är trött på detta och det måste bli ändring om han vill ha mig kvar, och har erkänt för honom att jag känner viss svartsjuka mot hans dator, då det ibland/när det är som mest känns som den går före oss. Men få blir han lite stött och tycker jag är dramatisk och att jag måste förstå att detta är hans hobby och hans vänner.
Jag vet inte riktigt vad jag ska göra, jag har flera gånger tänkt för mig själv att skulle jag vetat då i början av förhållandet hur mycket han spelar och hur det skulle vara nu, så vet jag faktiskt inte om jag skulle gått så långt med honom. För detta är riktigt jobbigt.
Har knappast med spelandet att göra, men även delar av förhållandet är sämre, vi har helt fantastiskt sex NÄR det väl händer max 1-2 ggr/månad men är väldigt kärleksfulla mot varandra både genom ord och handlingar. Jag älskar honom till månen och tillbaka 1000 gånger om, men känns lite som jag vill ha kakan och äta den också.
Nån som känner igen sig? Hur gjorde ni? Ska jag faktiskt ställa nån slags ultimatum? Eller lära mig leva med detta?
Är det liksom för mycket begärt att få umgås med sin sambo några kvällar i veckan?
Jag vill hitta en balans, jag kräver ju inte att han slutar, men minska ner lite och tänka på oss och vårt förhållande oxå och inte ta för givet att jag stannar kvar om det fortsätter som nu.