• Anonym (Hemliga jag)

Svettas mellan benen?

Gravid i v 25. Upptäckt att det verkar som jag "svettas" mellan benen, trosor och byxor blir blöta. Luktar ingenting...
    Normalt? Tips på vad man kan göra åt detta?

• Svar på tråden Svettas mellan benen?
  • MammasPojke13
    Anonym (Hemliga jag) skrev 2014-08-08 23:02:42 följande:

Gravid i v 25. Upptäckt att det verkar som jag "svettas" mellan benen, trosor och byxor blir blöta. Luktar ingenting...

Låter mer som att du läcker fostervatten.
  • Anonym (Litenkanfåkommautnu)
    Anonym (Hemliga jag) skrev 2014-08-08 23:02:42 följande:

Jag med!!! Jag har ALDRIG varit såhär svettig "mellan benen" förut i mitt liv. Jag vet faktiskt inte vad det beror på, har funderat på om det beror på graviditeten i sig eller på att man gått upp endel i vikt och det liksom blivit trängre mellan låren? Vid några tillfällen har jag t om fått som skavsår mellan skinkorna och i ljumskarna pga att jag varit för svettig och gått i fel kläder antar jag.

Vilka härliga detaljer man avslöjar om sig själv. Tur att man kan vara anonym. Skönt att se att jag inte är ensam om att svettas på detta stället..! ;)
  • Anonym (Hemliga jag)
    MammasPojke13 skrev 2014-08-08 23:09:04 följande:
    Men det är inga mängder alltså, men ändå så att det syns om jag har tex ljusa byxor, då måste jag alltid tänka på att ha en längre tröja eller kofta.
    MammasPojke13 skrev 2014-08-08 23:09:04 följande:
    Jag har funderat på om det kan vara så för min del, men jag tror inte det endå. För det luktar liksom ingenting och det KÄNNS som att man är varm o svettig...
  • Anonym (Hemliga jag)
    Anonym (Litenkanfåkommautnu) skrev 2014-08-08 23:09:57 följande:
    Jag med!!! Jag har ALDRIG varit såhär svettig "mellan benen" förut i mitt liv. Jag vet faktiskt inte vad det beror på, har funderat på om det beror på graviditeten i sig eller på att man gått upp endel i vikt och det liksom blivit trängre mellan låren? Vid några tillfällen har jag t om fått som skavsår mellan skinkorna och i ljumskarna pga att jag varit för svettig och gått i fel kläder antar jag.

Vilka härliga detaljer man avslöjar om sig själv. Tur att man kan vara anonym. Skönt att se att jag inte är ensam om att svettas på detta stället..! ;)
    Viktuppgång beror inte mitt på. Gått upp 2kg och är absolut inte stor (väger nu 49, 47 vid inskrivningen på Mvc)
  • Anonym (En till)

Har till och med testat mig för fostervatten men icke! Svett var det här! (Och urinläckage... Mysigt!)

Tycker i ofs att jag svettats mer än vanligt överlag under graviditeten.. Svettas av någon konstig anledning MASSOR i ansiktet..! Kan vakna på nätterna och bli tvungen att torka mig i ansiktet med en handduk.

• Anonym (Hemliga jag)
    Anonym (Litenkanfåkommautnu) skrev 2014-08-08 23:11:22 följande:
    Jag har funderat på om det kan vara så för min del, men jag tror inte det endå. För det luktar liksom ingenting och det KÄNNS som att man är varm o svettig...
    Jag känner mig inte varm eller svettig där, men blir helt enkelt blöt.
    Anonym (Hemliga jag) skrev 2014-08-08 23:12:51 följande:
    Viktuppgång beror inte mitt på. Gått upp 2kg och är absolut inte stor (väger nu 49, 47 vid inskrivningen på Mvc)
    Nej, då är det definitivt inte viktuppgång det beror på ;)

Jag är i v 41+ nånting nu och har gått upp 8,5 kg sammanlagt så jag tror egentligen inte det är det det beror på i mitt fall heller. Men det var en teori i af..! :)

Bra att se att fler haft det precis såhär!
Svar på tråden Svettas mellan benen?