Vad gör jag för fel??
Första6 månaderna sov jag på soffan med sonen på bröstet var ända stället han sov på så valde det framför sömnlösa nätter.
När han var runt 6 månader började vi kunna lägga honom i hans säng i vårt rum när han somnat och när han var runt året flyttade han in i sitt rum. Vi satt och läste en saga och drack välling i soffan sen gick vi in till honom sjöng en sång och la honom i hans säng. Sa godnatt och pussade han vinkade till oss och så gick vi ut han somnade själv på någon minut med sin speldosa.
Det kan för övrigt vara ett bra tips att börja med redan nu. Varje gång hon ska sova så dra i gång samma speldosa vi hade en häst som man drog i svansen på. Melodin blir en slags trygghet och en signal att det är dags att sova. Det tog ett bra tag men det hjälpte faktiskt. Nu är sonen 3 år och är dock fortfarande en liten nattuggla. Men det är mycket bättre. Nu läser vi saga i hans säng och sen brukar jag sjunga tills han somnar. Han blev väldigt orolig och fick svårt med sömnen när vi flyttade. Nu kommer han dock in någon gång vid 3-4 tiden och lägger sig i vår säng men det är rätt normalt så inget som bekymrar mig, det växer dem ifrån :)
Lycka till och hoppas någon gett dig något tips som funkar bra för er! :)