• Äldre 9 Aug 00:49
    1357 visningar
    8 svar
    8
    1357

    kompisen mamma röker upp socialbidrag

    Jag har känt min tjejkompis ungefär ett halvår.
    Hennes mamma har förutom henne 3 barn till och socialbidrag. Det bidraget räcker aldrig i slutet av varje månad har dom knappt ingen mat men mamman har alltid cigg och hon rökar nått så in i. Själv röker jag inte men jag har aldrig sätt någon röra på det viset säkert 3 paket om dagen får man verkligen göra det när man går på soc?

  • Svar på tråden kompisen mamma röker upp socialbidrag
  • Äldre 9 Aug 00:50
    #1

    Får och får klart man får men sen är ju frågan om man ska...


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Äldre 9 Aug 00:54
    #2

    Tycker synd om ungarna. ..

  • Äldre 9 Aug 01:21
    #3
    Mikaela029 skrev 2014-08-09 00:49:09 följande:
    Jag har känt min tjejkompis ungefär ett halvår. Hennes mamma har förutom henne 3 barn till och socialbidrag. Det bidraget räcker aldrig i slutet av varje månad har dom knappt ingen mat men mamman har alltid cigg och hon rökar nått så in i. Själv röker jag inte men jag har aldrig sätt någon röra på det viset säkert 3 paket om dagen får man verkligen göra det när man går på soc?
    Ja de får man.. men ett tips är ju att hon beställer taxfree cigg. billigt å bra ;)
  • Äldre 9 Aug 02:07
    #4

    Man får göra vad man vill med socialbidraget. 


    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Äldre 9 Aug 02:15
    #5

    Tycker det låter konstigt att det är okej att röka en massa och ungarna får sitta hungriga dom sista dagarna i månaden. Det var så illa att min tjejkompis ringde o bad mig att hämta henne för att hon måste duscha för att dom inte hade varmvatten.

  • Äldre 9 Aug 05:53
    #6
    Mikaela029 skrev 2014-08-09 02:15:36 följande:

    Tycker det låter konstigt att det är okej att röka en massa och ungarna får sitta hungriga dom sista dagarna i månaden. Det var så illa att min tjejkompis ringde o bad mig att hämta henne för att hon måste duscha för att dom inte hade varmvatten.


    Är du orolig för barnen att de  inte får den omsorg de behöver så får du anmäla till soc. 
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Äldre 9 Aug 09:01
    #7

    Man får göra vad man vill för pengarna, men om man väljer att lägga de på cigg istället för mat och annat som barnen behöver så är man inte en speciellt bra förälder och kanske behöver mer hjälp (inte mer pengar, utan hjälp med planering eller sluta röka eller något).

  • Secret­Me
    Äldre 9 Aug 11:27
    #8

    Hur gamla är barnen?

Svar på tråden kompisen mamma röker upp socialbidrag