Kattunge sover i kattlådan
Vrf sover vår katt unge i kattlådan när vi lämnar hemmet?
Är en Maine coon på 13v.
Vrf sover vår katt unge i kattlådan när vi lämnar hemmet?
Är en Maine coon på 13v.
En av våra katter gör det när hon är orolig eller rädd. Det känns väl tryggt där. Mörkt och skyddat.
Köp en kattkompis till den lille stackaren. En kattunge mår inte bra av att vara ensam.
Katter är inga flockdjur och klara sig bra själva. Många katter kan till och med mår sämre av att man har fler katter.
Så vitt jag vet är katter mycket stolta djur och att vara där dom utför sina behov skulle jag tro tyder på "dåligt självförtroende". Feromoner som du köper i djuraffär en eller hos veterinären kan jag rekommendera. Om du inte redan använder dig av det.
Ett annat tips är att katter inte är "golv djur". Gör plats uppe på garderober, byråer, fönsterna sätt upp hyllor på väggen som katten kan hoppa rundor på. Köp stora klösträd. Katter älskar att sitta högt upp och hålla koll på sitt revir. Då kommer du få en stolt katt.
Det kan vara så enkelt som att det är svalt och skönt att ligga på sanden. Mina katter gör det ibland på utställning.
Åter igen alla KATTUNGAR behöver en kattkompis deras liv går ut på att busa och du som människa aldrig kan ersätta en katt.
Kattungen är van vid att ha sina syskon att busa med. Personligen tycker jag det är otroligt egoistiskt att bara köpa en kattunge. Det är inte för intet inte katthem ej säljer kattungar som ensamkatter, det säger väl en hel del tycker jag.
Och över min döda kropp att jag själv skulle sälja någon av mina kattungar som ensamkatt.
Tror inte riktigt att du pratar om katter? Låter mer som du pratar om marsvin. Du får gärna länka sidan du läst detta på!
Åter igen alla KATTUNGAR behöver en kattkompis deras liv går ut på att busa och du som människa aldrig kan ersätta en katt.
Kattungen är van vid att ha sina syskon att busa med. Personligen tycker jag det är otroligt egoistiskt att bara köpa en kattunge. Det är inte för intet inte katthem ej säljer kattungar som ensamkatter, det säger väl en hel del tycker jag.
Och över min döda kropp att jag själv skulle sälja någon av mina kattungar som ensamkatt.