• mr me

Min pojkvän sitter på öppen anstalt

Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-10 21:07:53 följande:
    misshandel i självförsvar

TS: Berätta redan nu för din familj om du har några särskilda önskemål kring din begravning. Du har en pojkvän som slår och en mans som slår främsta offer är alltid flickvännen.
  • mr me
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-10 21:19:20 följande:
    Jag ser att du, precis som alla andra kvinnor som faller för kriminella "bad boys", har ett behov av att försvara honom, försvara ditt val och förklara hur fin och bra han egentligen är.

Hade han agerat i självförsvar, så hade han inte suttit inne nu. Nödvärn är nämligen inte brottsligt och en "vanlig" misshandel döms man inte till flera års fängelse för. Har du ens läst domen mot din pojkvän? Vet du vad han är dömd för, mer än det han berättat för dig? Uppenbarligen inte.

Så jag upprepar mitt tidigare "inskränkta" råd till dig:
    mr me skrev 2014-08-10 21:14:37 följande:

TS: Berätta redan nu för din familj om du har några särskilda önskemål kring din begravning. Du har en pojkvän som slår och en mans som slår främsta offer är alltid flickvännen.
  • mr me
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-10 21:25:56 följande:

Min dotters pappa va värsta charmören! Jisses, jag föll som en fura för honom! Han hade också , Allt......Flyttade ihop efter drygt ett år..

3 ggr låg jag i ett rum, på akuten, en gång med spräckt käke.....Så..killar med Allt, kanske är kräk OCH charmiga..vad vet jag. 

Mitt sista ex, förhållande i 7 år, sambo...va en helt vanlig kille...hade inte allt...men dricka de kunde han, så in i helvete med! Vi flyttade ihop efter 2 år....ett år efter det blev han av med jobbet...och började dricka..

Så, vart finns garantierna egentligen för att man ska träffa den rätte!?

Det är dig det är fel på, inte män i allmänhet. Du dras uppenbarligen till våldsamma män och du låter det gå ut över din dotter. Det finns tusentals kvinnor av din typ och inte så få på detta forum.

Att vissa kvinnor attraheras av "bad boys" kan man spekulera kring naturligtvis. Men du är ett ganska tydligt svart på vitt-exempel på att många många kvinnor har sig själva att skylla för att de blir misshandlade, våldtagna eller mördade. Går man med vett och vilje och blir tillsammans med en våldsam man som man VET t.o.m är dömd för brott så...
  • mr me
    nyans skrev 2014-08-10 21:38:31 följande:
    Fast nu tycker jag att du är onödigt hård mot TS. Här har vi en kvinna med mycket dåliga erfarenheter sen tidigare, som säkert har fått sin självkänsla nermosad i skorna och "skriker" efter kärlek.

Så kommer världens snällaste, charmigaste man och sveper henne med sig. Det klart att det blir kortslutning i hjärnan, så skulle det ha blivit för många män i samma situation också.

Så vad väntar du dig? Särskilt som han verkar hyfsat normal jämfört med de andra!

Vi kan bara hoppas att dottern är stor och inte bor hemma längre... (Eller iaf inte länge till.)
    Jag har absolut inga förhoppningar om att "omvända" TS. Inga alls. Jag tror inte för ett ögonblick att en kvinna som TS, i synnerhet med de relationerna bakom sig, någonsin kommer att begripa.

Så därför gav jag henne bara rådet att lite försiktigt prata med sina anhöriga om önskemål kring hennes begravning. Om det är någon särskild musik hon gillar eller så t.ex. Jag var superallvarlig med det jag skrev, även om många kanske trodde att jag var hånfull. Jag vet nämligen, av erfarenhet, att det i efterhand kan kännas lite bättre om man har en känsla av att begravningen blev som den avlidne ville ha den. Det känns då som att man gjort den personen rättvisa och kan gå vidare på ett annat sätt än om allt bara känns konstlat och opersonligt.

TS är en kandidat för att bli ihjälslagen av en man. Antingen den hon dejtar nu, något av sina ex eller någon hon träffar framöver. Hon inser det inte själv, men hennes omgivning VET, det är därför hon ljuger för dem om sin nya mans bakgrund. De skulle i sådana fall tvinga henne att göra slut, vilket hon naturligtvis inte vill göra.
  • mr me
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-10 22:02:26 följande:

Jösses!
    Jaa...lika lite som du säger att du inte kan få mig att förstå vissa saker...så, inskränkthet och fördömande...kan va svårt att få ur folk med..

En kille i stan, gick till puben, en helt vanlig kille, han blev knivdödad när han skulle gå hem av en kompis till honom...Han som knivhögg, är en bra kille, dessvärre hamnat lite fel, men känt honom sen han va liten...Han va sur på kompisen, för att hans tjej va intresserad av han som blev dödad...

Som sagt, det finns aldrig garantier för nåt!!

Jag väljer att citera dig eftersom att det du skriver är så talande på precis alla sätt. Det säger en hel del om hur bakvänt och korkat du tänker.
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-10 22:02:26 följande:
    En kille i stan, gick till puben, en helt vanlig kille, han blev knivdödad när han skulle gå hem av en kompis till honom...Han som knivhögg, är en bra kille, dessvärre hamnat lite fel, men känt honom sen han va liten...Han va sur på kompisen, för att hans tjej va intresserad av han som blev dödad...

Ja, just det...

Som sagt, berätta för din familj hur du vill ha din begravning!
Svar på tråden Min pojkvän sitter på öppen anstalt