• nyans

Min pojkvän sitter på öppen anstalt

Har han suttit inne tidigare?

Mitt råd är att skynda långsamt. Killar som sitter - eller har suttit - inne, kan vara vansinnigt charmiga. Han är allt du vill att du ska vara, för annars skulle du ju dra. Att sitta inne är ju knappast någon merit, eller hur? Särskilt inte om det är för våldsbrott. Även om han hävdar självförsvar, det gör i princip alla som sitter inne för våldsbrott och vill träffa en tjej.

Dessa killar måste "kompensera" för det faktum att de har åkt dit för brott. Alltså kopplar de på stora charmen och är fantastiska. Laglydiga män behöver inte kompensera på samma sätt och tar därför inte kvinnor med storm i samma utsträckning, hur trevliga och charmiga de än må vara.

Du vill kanske inte höra detta och du tycker säkert att jag är fördomsfull. Visst, sluta läs då. Och visst kan du ge killen en chans, om du är beredd att ta risken. Men varför måste han flytta in hos dig? Varför så bråttom?

• nyans
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-10 21:19:20 följande:

Som sagt, han sitter på en öppen anstalt, har permission varannan vecka över helgen och haft sen han fick påbörja det efter 3 månader. Han sitter på säkerhetsklass 3, vilket innebär lägsta risken för återfall/eller annat som riskerar att han inte skulle sköta sig.

han har ingen som helst misstrosamhet från anstalten utan har han skött sig hela tiden.

Kan säga att då är jag i samma risk som honom, för jag hade också agerat som han gjorde....

Dessvärre är rättssamhället inte mycket att hänga i granen..

De kommentarer som hoppat in här redan visar ju bara hur inskränka människan är egentligen! Sorgligt!

Att han sitter på öppen anstalt och sköter sig, är positivt men ingen garanti tyvärr.

Och hur vet du vad du skulle ha gjort eller inte ha gjort i hans ställe? Var du med när brottet begicks? 
  • nyans
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-10 21:21:28 följande:

Han är ostraffad innan och levde ett familjeliv när det hände, bra jobb och han har alltid skött sig..

Jag ser vad du skriver....Har Du någon erfarenhet av det?

Inte personligen, men många kvinnor har fått lära sig ovanstående den hårda vägen tyvärr. De tycker att killen är så fantastisk och tänker inte på VARFÖR han är så fantastisk jämfört med alla andra de har träffat. (Typ...)

Jag säger inte att du inte ska ge honom en chans. Att han levde ett vanligt familjeliv innan och aldrig har begått brott tidigare, talar till hans fördel. Men normalt blir man inte dömd för självförsvar i Sverige. Han kan mycket väl ha friserat sin berättelse inför dig, utan att för den skull vara en galen våldsman.

Alla kan råka illa ut, men livet är ingen Hollywoodfilm, där hjältar spöar upp skurkar eller bara agerar i nödvärn och sedan är snälla och gulliga. Det låter som om du inte riktigt lever i verkligheten, om du redan planerar att låta honom flytta in hos dig.
  • nyans
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-10 21:25:56 följande:

Min dotters pappa va värsta charmören! Jisses, jag föll som en fura för honom! Han hade också , Allt......Flyttade ihop efter drygt ett år..

3 ggr låg jag i ett rum, på akuten, en gång med spräckt käke.....Så..killar med Allt, kanske är kräk OCH charmiga..vad vet jag. 

Mitt sista ex, förhållande i 7 år, sambo...va en helt vanlig kille...hade inte allt...men dricka de kunde han, så in i helvete med! Vi flyttade ihop efter 2 år....ett år efter det blev han av med jobbet...och började dricka..

Så, vart finns garantierna egentligen för att man ska träffa den rätte!?

Men vad bra, då låter ju den här killen som en riktig gullegris i jämförelse.

Alla har vi olika referensramar...
  • nyans
    mr me skrev 2014-08-10 21:34:24 följande:
    Det är dig det är fel på, inte män i allmänhet. Du dras uppenbarligen till våldsamma män och du låter det gå ut över din dotter. Det finns tusentals kvinnor av din typ och inte så få på detta forum.

Att vissa kvinnor attraheras av "bad boys" kan man spekulera kring naturligtvis. Men du är ett ganska tydligt svart på vitt-exempel på att många många kvinnor har sig själva att skylla för att de blir misshandlade, våldtagna eller mördade. Går man med vett och vilje och blir tillsammans med en våldsam man som man VET t.o.m är dömd för brott så...
    Fast nu tycker jag att du är onödigt hård mot TS. Här har vi en kvinna med mycket dåliga erfarenheter sen tidigare, som säkert har fått sin självkänsla nermosad i skorna och "skriker" efter kärlek.

Så kommer världens snällaste, charmigaste man och sveper henne med sig. Det klart att det blir kortslutning i hjärnan, så skulle det ha blivit för många män i samma situation också.

Så vad väntar du dig? Särskilt som han verkar hyfsat normal jämfört med de andra!

Vi kan bara hoppas att dottern är stor och inte bor hemma längre... (Eller iaf inte länge till.)
  • nyans
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-10 21:35:26 följande:

Verkligen SUCK!

Jag kan ta en diskussion, men att försöka ta en, utan att folk läser det jag skriver, kan ju va LITE besvärligt, utan man ögnar genom texten, ser ett ord som kan bli något väldigt stort i sin egna text...Nä...Vad är meningen då..

Har NÅN av Er som kommenterar erfarenhet av det jag eftersökte i min TS?

Var ärlig?

Eller håll det hemligt. Ditt val.

Finns väl inget mer att svara?
  • nyans
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-10 21:41:21 följande:

Ehhh?

Å du va inte onödigt hård nu eller??
    Ironi anser jag ligger på en väldigt omogen nivå.

Jag var inte ironisk. Det jag skrev stämmer förmodligen, vare sig du vill inse det eller ej.

Innerst inne vet du ju redan detta, eftersom du inte vågar berätta för din omgivning om den här mannen. Men eftersom du lever i förnekelse, väljer du att kalla omgivningen fördomsfull istället.
Svar på tråden Min pojkvän sitter på öppen anstalt