Inlägg från: Anonym (mr_X) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mr_X)

Min pojkvän sitter på öppen anstalt

TS
    Jag tror att vi alla har spärrar för saker. Exempelvis att ta död på en person.
    När den spärren är passerad, då är det lättare en gång till. Då menat jag inte olyckshändelse.

Du beskrev en människa som tar livet av en annan människa med kniv. Inte med muskelkraft eller något redskap som fanns slumpartat i närheten.

Då får man fundera på..
    Vad är det för människa som bär på kniv?
    En som går arbetsklädd och har kniv
    En som bär kniv för att det är bra att ha i situationer
    En som bär kniv för en planerad händelse

Den som är arbetsklädd är sin sak. De andra kan man nog ha sina starka åsikter mot. Samt att det är olagligt

Alla människor.. Du, jag och precis alla andra har en förmåga att ljuga och förvanska sanningen genom att utelämna delar. Den som säger motsatsen den ljuger. När vi använder denna förmåga och i vilka lägen är så klart olika.

Du ska nog läsa den där domen, där kommer också fram hela händelseförloppet.

Är det så att den här mannen utrustade sig med kniv för att möta sin vän. Då skulle jag se upp.
    Sen är det ingen som kan säga att det händer igen, lika lite som att säga att det ej händer igen. Det vet man förs efter åt.. (det finns ingen kristall kula)

Sen är alltid en annan fråga.. Behöver han dig för bostaden eller behöver han dig för sina känslor till dig? Svaret är att ingen vet.

Du vet väl också om hela processen om fotboja.. Har du tagit reda på fakta om detta från frivården/kriminalvården. Fakta och inte den fakta som din kille berättat för dig?

Sätt dig in i fakta och åter fakta. Inte din killes fakta.

Kan säkert vara så att det är en underbar kille du mött, men det kan också vara tvärt om att det är något annat.. Det är ett val du måste göra och ingen annan än du måste ta konsekvenser för detta..

• Anonym (mr_X)
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-11 08:09:02 följande:

Åter igen, INTE min pojkvän som knivdödat någon, de va en parantes  i tråden bara..
    Ja, jag vet all fakta och har tagit reda på ALLT själv, jag har till och med pratat direkt med anstalten på min egna ort, där jag har en bekant som arbetar.

Jag är inte dum, vilka många tycks tro bara för att DE inte skulle välja en sån här situation. 

JAG väljer ju, precis så som du skriver...Jag bad bara om en erfarenhet i tråden, vilken INGEN har gett mig än, utan alla pratar bara ur sitt dömande skal.

Då ber jag så mycket om ursäkt att jag missuppfattat dig.. Menade inte att döma dig på något vis.. Beklagar det

• Anonym (mr_X)

TS
    man får väl bara önska dig lycka till med kärleken..
    Inga regler utan undantag. o hoppas du får uppleva undantaget.

Du är 44år, så man får utgår från att du vet vad du gör...

• Anonym (mr_X)
    Anonym (ni dödar mig mohahaha) skrev 2014-08-12 19:36:19 följande:
    Jag försvarar inte kåkfarare utan personer som du och jag vilket den stora gruppen intärner är "Vanliga svenssons" om jag kör Närmare 300kmh med min hoj på en 110 väg kan jag bli dömd för vårdslöshet i trafik och dömd till fängelse. så visst jag skulle kunnat skaka galler jag med
    Undrar om man fått spjället för den saken och ett helt år.. kanske några månader eller fotboja eller samhällstjänst.. Men ingen expert

Det kanske är skillnad på vad personen sitter inne för... I min lilla inskränkta värld är det så.. Inte säkert så för andra givetvis...
  • Anonym (mr_X)
    Anonym (ni dödar mig mohahaha) skrev 2014-08-12 20:03:37 följande:
    Visst har det med personen har gjort för att hamna där han/Hon är. det jag menar är att folk som sitter är nog överlag ganska normala människor. och bara för att någon sitter eller suttit ska varken du eller jag dömma innan man vet varför personen sitter. så komentarer som "Akta dig för kåkfarare" Eller "Det är din begravning" faller på löjlig hyllan när det gäller att ge råd åt personer som ts. lite info om du blir dömd för vårdslöshet i trafik till ett fängelse straff som är lägre än 6 månader kan du ansöka om fotboja. det gäller alla brott som ger mindre än 6 månader om jag fattat rätt
    När någon säger fängelse, så är det säkert ganska vanligt att man tänker på kriminella. Så därför blir nog också den automatiska och spontana reaktionen "akta dig för kåkfarare"  Lite av en instinkt bara..

Du har givetvis rätt i att det också finns människor som sitter på kåken av helt andra orsaker. Dock gemensamt oftast att de ej klarade av att hålla sig de regler som gäller för alla..

Sen vet inte jag, varför någon fällde kommentaren.. begravning.. Det kan ha att göra med upplevelser såklart..

Det kanske är så med fotboja..  med 6månader..  Tror på dig tills motsatsen är bevisad!
  • Anonym (mr_X)
    Anonym (-kärleken övervinner allt-) skrev 2014-08-16 10:56:15 följande:
    Hjälp och behandlingsprogram finns på alla anstalter MEN alla vill inte ha hjälp eller gå dessa program, stor skillnad på om man vill komma ut och fortsätta där man sluta innan man åkte in eller om man vill ändra på sig och ta tag i sitt liv och inte hamna i samma skit igen! Folk har så mycket fördommar om att folk aldrig förändras "en gång kriminell alltid kriminell" skitsnack!!!

Klart att alla är inte likadana men varför ska dom som inte går tillbaka till samma skit dras över samma kam som dom som fortsätter med brott?!
    En gång kriminell och alltid kriminell. Japp en fördom som lever kvar inom rättsväsendet också.. I fråga om erfarenhet i återfall. Inte helt ovanligt tyvärr.. Om det nu ska kallas fördom eller statistisk erfarenhet.

Men inga regler, utan undantag..

Hur vet man vem som är vem?

O andra sidan.. så kan vi väl sluta med utdrag från register för att arbeta med barn.. För vi ska väl inte ha fördomar alls eller?
  • Anonym (mr_X)

ni som suttit inne, och vill framställa det som stor merit... får väl skriva det i ert CV eller nåt..
    Jag är inte imponerad av de som gjort hard-time

• Anonym (mr_X)
    Rolleek82 skrev 2014-08-16 16:43:54 följande:
    Som ett mandomsprov.. Och som jag sa skulle nog nästan alla här inne inte klara av det!
    mandomsprov.. OK haha
  • Anonym (mr_X)
    Rolleek82 skrev 2014-08-16 17:06:54 följande:
    Jag har inte sagt att det är ett mandomsprov jag säger att alla bör känna hur det är att sitta inne. veka personer skulle bryta ihop ganska fort. sedan är det inye smart att begå brott även man inte åker dit
    Förutom att du faktiskt själv använt ordet "mandomsprov" och att du skrev exakt..
    Som ett mandomsprov !!

Så ska man nu tolka dig som att tillhöra den icke klena skaran eller?
  • Anonym (mr_X)
    Rolleek82 skrev 2014-08-17 13:57:40 följande:

Tänk er lumpen fast du spärras in för att tränas och plågas. Det skulle fostra våra slöa halvkönade ungdomar på ett mycket bra sätt...

Asso
    Det här med.. inte vem som helst som klarar av det!
    MandomsprovSkrattande
    Att alla halv könade (va nu detta är exakt), borde hamna på tukt huset osv osv likt lumpen...

Frågan är!!
    Faller kvinnor för det snacket!?Förvånad
  • Anonym (mr_X)
    Rolleek82 skrev 2014-08-17 18:07:05 följande:
    ???! Hahaha tror du jag raggar brudar nu eller! hahahaha ta ett stadigt tag runt lille man och tänk inte så mycket
    jupp, det sa ganska mycket om dig, och hur du funkar!

Även dumma svar, kan vara bra svarSkrattandeFlört
  • Anonym (mr_X)
    Rolleek82 skrev 2014-08-17 19:04:51 följande:
    Jasså? Men då du måste fråga kvinnor om ett visst snack går hem hos dom, tror jag inte att du är så duktig på att läsa av folk i allmänhet
    I kyrkan kan du tror..Flört

Men förutsätter att du kan det.. För du har jue klarat av mandomsprovet...

Eller som du själv skrev utöver..
    Tänk er lumpen fast du spärras in för att tränas och plågas. Det skulle fostra våra slöa halvkönade ungdomar på ett mycket bra sätt...

N
    å Blev du helkönad eller?
    Fick dom väck det slöa hos dig?
    Blev du av med mandomen eller?

Skrattar så det gör ont här, hahaSkrattande

• Anonym (mr_X)
    Rolleek82 skrev 2014-08-17 19:42:27 följande:
    Fel igen är ostraffad.
    haha
    Med andra ord..
    Inget mandomsprov då?
    Halvkönad och slö, som behöver känna på lite TUKT?

Nu blev du än roligare...

Trillade faktiskt av stolen o skrattade hejdlöst åt dig på golvet...SkrattandeSkrattandeSkrattande Skrattar så tårarna flödar haha
  • Anonym (mr_X)
    Rolleek82 skrev 2014-08-17 20:23:51 följande:
    Tog du åt dig så mycket av att jag använde ordet "halvkönad" ?? Sorry visste inte
    please nomore..

Snälla nån... Var det allt du förmådde!!
    Var det verkligen det bästa du kunde komma med...?

haha du blir bara bättre och bättre.. skrattar hahahSkrattande
  • Anonym (mr_X)
    Anonym (Hellman) skrev 2014-08-17 20:14:05 följande:

Ni som skriver, ni vet väl att till exempel Jan Gilliou och Cornelis Vreeswijk har suttit inne? och Tommy Körberg, ja det finns en hel del. Det är rätt lätt att hamna i fängelse, man behöver inte vara "osmart" för den delen.

Corren hade väl lite återfall.. Var väl någon kniv inblandad..
    Jan satt väl för något spioneri.. IB affären..

Men vad satt Tommy för? knark eller
    Tito fick väl nåt om barnsex

Men många av kändisarna har också provat fängelse för vapenvägran..

Självklart kan ödet ställa till det..

Personligen skulle inte jag satsa på hästen som har tjänstgjort 1år(ett år) för våldsbrott...  Som att anställa en FD, peddo att passa barn.. Eller en FD förskingrare som ska ta hand om pengar..
    Återfall heter det vist!!

Därmed inte sagt att det ska hända.. Det heter så fint att de blir rehabiliterade innanför murarna.. Det är inte straff.. Det heter kriminalvård och ska återanpassas till samhället..
    För många misslyckas tyvärr och då blir det nog ganska naturligt.. njaa man ska nog inte satsa på den halta hästen...

• Anonym (mr_X)
    Anonym (Hellman) skrev 2014-08-17 20:54:33 följande:
    Körberg satt väl för kola en gång och dömd till fängelse en annan gång för rattfylla. är inte säker och orkar inte googla men det var nåt sånt. ärligt talat vem bryr sig ifall man suttit eller inte...  Peddon borde inte hamna i fängelser utan på särskilda anstalter på obestämd tid. Det är nog svårt att "bota" en sån böjelse på samma sätt som att du kan få en inbrottstjuv att förstå att det går att arbeta istället, eller en våldsverkare att sluta dricka osv. Hade jag kunnat vrida tillbaka tiden så hade jag inte suttit en enda gång.
    Nä där kan man väl hålla med dig.. Peddos kan man låsa in och glömma bort under hur lång tid som helst..

Återfall...
    http://www.bra.se/bra/brott-och-statistik/statistik/aterfall-i-brott.html
    Som sagt..
    En del blir rehabiliterade och andra inte..
Svar på tråden Min pojkvän sitter på öppen anstalt