Min pojkvän sitter på öppen anstalt
TS
Jag tror att vi alla har spärrar för saker. Exempelvis att ta död på en person.
När den spärren är passerad, då är det lättare en gång till. Då menat jag inte olyckshändelse.
Du beskrev en människa som tar livet av en annan människa med kniv. Inte med muskelkraft eller något redskap som fanns slumpartat i närheten.
Då får man fundera på..
Vad är det för människa som bär på kniv?
En som går arbetsklädd och har kniv
En som bär kniv för att det är bra att ha i situationer
En som bär kniv för en planerad händelse
Den som är arbetsklädd är sin sak. De andra kan man nog ha sina starka åsikter mot. Samt att det är olagligt
Alla människor.. Du, jag och precis alla andra har en förmåga att ljuga och förvanska sanningen genom att utelämna delar. Den som säger motsatsen den ljuger. När vi använder denna förmåga och i vilka lägen är så klart olika.
Du ska nog läsa den där domen, där kommer också fram hela händelseförloppet.
Är det så att den här mannen utrustade sig med kniv för att möta sin vän. Då skulle jag se upp.
Sen är det ingen som kan säga att det händer igen, lika lite som att säga att det ej händer igen. Det vet man förs efter åt.. (det finns ingen kristall kula)
Sen är alltid en annan fråga.. Behöver han dig för bostaden eller behöver han dig för sina känslor till dig? Svaret är att ingen vet.
Du vet väl också om hela processen om fotboja.. Har du tagit reda på fakta om detta från frivården/kriminalvården. Fakta och inte den fakta som din kille berättat för dig?
Sätt dig in i fakta och åter fakta. Inte din killes fakta.
Kan säkert vara så att det är en underbar kille du mött, men det kan också vara tvärt om att det är något annat.. Det är ett val du måste göra och ingen annan än du måste ta konsekvenser för detta..