Inlägg från: Anonym (kvinna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kvinna)

Min pojkvän sitter på öppen anstalt

Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-11 08:11:19 följande:
    Ehhh? Du som är vanlig, kan även du drabbas av något liknande, de va nåt han aldrig i sin vildaste skulle kunna ha tänkt sig heller.

Reagerar hur?
    JAG har drabbats av något jag aldrig i hela mitt liv kunde drömma om skulle hända mig. Och ja, jag har suttit häktad pga denna händelse. Har en dom som jag avverkar i dagsläget. Ingen tid i fängelse dock och det jag har inte skadat en enda människa!

Jag tycker du till att börja med ska läsa domen ts. Jag tror det är viktigt att du får reda på mer exakt hur det hela gick till.

Måste gå ut med hunden........ återkommer
  • Anonym (kvinna)
    Anonym (kvinna) skrev 2014-08-11 08:38:00 följande:
    JAG har drabbats av något jag aldrig i hela mitt liv kunde drömma om skulle hända mig. Och ja, jag har suttit häktad pga denna händelse. Har en dom som jag avverkar i dagsläget. Ingen tid i fängelse dock och det jag har inte skadat en enda människa!

Jag tycker du till att börja med ska läsa domen ts. Jag tror det är viktigt att du får reda på mer exakt hur det hela gick till.

Måste gå ut med hunden........ återkommer

Fortsättning:

Som sagt, begär ut domen till att börja med. Det är viktigt att Du vet exakt vad som har hänt innan du berättar detta för din vän.

Du kommer förmodligen få många frågor och då är det bra om du är "påläst" så att säga.

Jag flyttade ihop med min nya man innan min dom är avklarad. Men nu är mitt "brott" av en helt annan karaktär än det din man är dömd för. När det gäller mig så KAN jag inte göra om detta.

Hur långt straff fick han? Har han ansökt om boja ännu? Har han eget boende och arbete att komma ut till? Flyttar han ihop med dig i brist på boende?

Han behöver inte vara farlig på något sätt, men var försiktig med tanke på vad din dotter och du har varit utsatta för tidigare och pga att ert förhållande är så väldigt nytt. Jag och min man träffades varje ledig sekund, jag sov hos honom varje natt sedan första dejten så trots att vi flyttade ihop tidigt så hade vi ändå träffats enormt mycket innan vi tog det steget.

När det gäller dina föräldrar: Tror du de är extra känsliga och oroliga pga dina ex eller har ni inte så nära kontakt med varandra?
    Jag tror det vore bra om du kunde berätta även för dom. Jag berättade om min dom väldigt snabbt när jag träffade min nya för jag ville att det skulle komma från mig. Dina nära och kära kan råka komma över denna info från annat håll om inte du självmant berättar, det är alltid värre. Tänk på det!

Önskar Er lycka till!

• Anonym (kvinna)
    Anonym (kvinna) skrev 2014-08-11 09:02:17 följande:

Fortsättning:

Som sagt, begär ut domen till att börja med. Det är viktigt att Du vet exakt vad som har hänt innan du berättar detta för din vän.

Du kommer förmodligen få många frågor och då är det bra om du är "påläst" så att säga.

Jag flyttade ihop med min nya man innan min dom är avklarad. Men nu är mitt "brott" av en helt annan karaktär än det din man är dömd för. När det gäller mig så KAN jag inte göra om detta.

Hur långt straff fick han? Har han ansökt om boja ännu? Har han eget boende och arbete att komma ut till? Flyttar han ihop med dig i brist på boende?

Han behöver inte vara farlig på något sätt, men var försiktig med tanke på vad din dotter och du har varit utsatta för tidigare och pga att ert förhållande är så väldigt nytt. Jag och min man träffades varje ledig sekund, jag sov hos honom varje natt sedan första dejten så trots att vi flyttade ihop tidigt så hade vi ändå träffats enormt mycket innan vi tog det steget.

När det gäller dina föräldrar: Tror du de är extra känsliga och oroliga pga dina ex eller har ni inte så nära kontakt med varandra?
    Jag tror det vore bra om du kunde berätta även för dom. Jag berättade om min dom väldigt snabbt när jag träffade min nya för jag ville att det skulle komma från mig. Dina nära och kära kan råka komma över denna info från annat håll om inte du självmant berättar, det är alltid värre. Tänk på det!

Önskar Er lycka till!

Inte din vän - dina vänNER skulle det stå
  • Anonym (kvinna)
    Anonym (pliten) skrev 2014-08-11 13:05:19 följande:
    Du har så rätt , en del söker med ljus och lykta efter godtrogna tjejer och kvinnor som ger dem ett hem och lättare till permis .
    Ha ha.......

Ja, när jag satt i häktet så var det en tjej som satt och skrek genom fönstret på kvällarna till en kille som satt inne också.

Sedan började dom skriva brev till varandra. Hon visste att hon skulle gå fri efter rättegången men nu var hon plötsligt tokkär och killen som satt inne skulle få bo hos henne så fort han kommer ut. Dom har aldrig träffats!
    Fick se foto på killen och tjejen träffade jag ju varje dag i häktet.

Helt idiotiskt. Men skillnad jämfört med ts - det här gällde ett par där bägge var kriminella.
  • Anonym (kvinna)

Har du begärt ut domen idag ts?

• Anonym (kvinna)
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-12 08:56:40 följande:

Fast, Alla skriver "dras till sådana män"

Hur i helsike ska man kunna veta hur de ÄR, INNAN??

Som mina ex, bästa männen, man kunde inte tro ens att det skulle barka dit det gjorde, eller, en av dem va de ju illa med...mitt ex hade alkoholen, men han va snäll för övrigt, stod bara inte ut med hans drickande...

Men mitt första ex, va en helt vanlig kille...som är psykopat...Ruskig kille!
    Men absolut inget jag kunde se innan när vi träffades.

Så vadå ras till, jag fattar inte riktigt den..
    Man ska alltså inte träffa de killar som verkar snälla och bra...för de KAN ju va kräk?!

Man vet Aldrig vad det är för person..

Sen är min nuvarande ingen kåkfarare som många skriver. Han sitter av ett straff NU och är ostraffad sen tidigare...

Det är ett väldigt HÅRT straff för någon som är ostraffad sedan tidigare!

Om du är säker på att han är ostraffad så borde du verkligen ta dig en funderare på denna mannens aggressiva sida! För då är det något extremt allvarligt han har gjort mot någon/några andra! Mordförsök?

Har han alkohol/drog problem?
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (allt är inte svart eller vitt) skrev 2014-08-12 12:39:51 följande:

Nej, min försvarare sa att man som 'ung' skötsam kvinna får ett helt annat bemötande än en man med samma bakgrund. Tillkommer det andra skillnader som t.ex. klass eller ursprung kan det göra ännu större skillnad. Det kallas för intersektionalitet. 

Min advokat sa tvärtom. Män och kvinnor döms på samma sätt! Det är beroende av tidigare misskötsamhet och inte om det är man eller kvinna.

Dessa saker diskuterades mkt under min tid i häktet med både intagna och plitar, så jag litar inte det minsta på din försvarare utan är övertygad om att jag har rätt!
  • Anonym (kvinna)
    Anonym (allt är inte svart eller vitt) skrev 2014-08-12 15:48:24 följande:
    Jag har precis läst detta på universitetet - Göteborg, socionomutbildningen. Men det betyder inte att varken du eller jag har rätt, det finns många människoöden och olika inställningar till saker och ting.
    Läser du socionomutbildningen så förstår jag att du tänker lite "galet".

Det är en flumutbildning av stora mått. Lycka till i framtiden med den "utbildningen" i bagaget.

Ja, det är nog olika från fall till fall. Men rent generellt bedöms inte kvinnor annorlunda än män för samma brott tror jag.
  • Anonym (Kvinna)
    Läs vad som står och inget annat skrev 2014-08-12 18:23:43 följande:

Vilket brott eller hur länge man än sitter på anstalt så har man ju hamnat där av en anledning och kan man inte hantera vad som är rätt och fel här i världen så får man skylla sig själv.

Man gör bäst i att finna en annan bekantskap och som vet vad man får och inte får göra för att inte hamna i ett register, även om denne släpps ut så kommer h*n alltid ha en prick och kommer alltid ha ögonen på sig men....det är ditt val.

Han kommer inte ha en prick för alltid! Den försvinner efter 10 år. Kanske 5 år ibland?

För min del är det 10 år som gäller - tyvärr.

Kan även tillägga att det jag är dömd för är något jag inte någonsin kunde tro skulle vara brottsligt!

Jag kan hantera rätt och fel, men gällande just detta tog jag fel
  • Anonym (kvinna)
    Anonym (...) skrev 2014-08-13 10:26:54 följande:
    Ja, vad ska man annars tänka på ? Det ÄR kriminella som hamnar i fängelse.
    När jag satt i häktet fick vi besök av KRIS (kriminellas revansch i samhället).
    Då var det en ung tjej som trots att hon var häktad för ett brott vägrade se sig själv som kriminell.

Nej då, hon hade ju bara råkat slagits lite, men kriminell var hon inte. Spelar ingen roll hur mycket personerna från KRIS försökte få henne att inse att hon VAR det.

Däremot tyckte en av dem att jag inte är kriminell och det tycker inte jag heller att jag är - trots tid i både fängelse och häkte. Obestämd
  • Anonym (kvinna)
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-13 11:59:23 följande:

Jag ser mig inte otrevlig på NÅT sätt...Jag TAR till mig allt som skrivs, har jag skrivit vid ett flertal ggr.

Jag kan störa mig på de som kommenterar utifrån ETT inlägg, LÄS HELA tråden och få en bra sammanfattning på helheten, INNAN Ni kommenterar!

Jag har förklarat vid ett flertal tillfällen i tråden att jag läser allt som skrivs, dock inte kommenterar de mest dummaste påhoppen...för blir jag påhoppad, kan JAG tycka att det är otrevligt..

Men, kanske är helt ok att va otrevlig mot TS ??

Har du läst domen nu?
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-13 12:18:39 följande:

Jag har läst domen nu och kan meddela att jag tänker fortsätta det förhållande jag har med den här mannen.
    Det han har berättat för mig stämmer och han är  inte dömd sedan tidigare.
    Fel ställe vid fel tidpunkt, tråkiga omständigheter.

I domen står även att mannen har ett ordnat liv för övrigt osv osv...

Men, jag tänker inte, som jag skrev innan, skiva ut exakt vad som står, utan talar bara om att han är mannen i mitt liv! Så, that's it!

Det måste vara en EXTREM otur han haft som fick så hårt straff när han är ostraffad tidigare. Det är väldigt hårt för någon som inte är straffad, hoppas du inser det?
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-13 12:18:39 följande:

Jag har läst domen nu och kan meddela att jag tänker fortsätta det förhållande jag har med den här mannen.
    Det han har berättat för mig stämmer och han är  inte dömd sedan tidigare.
    Fel ställe vid fel tidpunkt, tråkiga omständigheter.

I domen står även att mannen har ett ordnat liv för övrigt osv osv...

Men, jag tänker inte, som jag skrev innan, skiva ut exakt vad som står, utan talar bara om att han är mannen i mitt liv! Så, that's it!

Det måste vara en EXTREM otur han haft som fick så hårt straff när han är ostraffad tidigare. Det är väldigt hårt för någon som inte är straffad, hoppas du inser det?
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-16 09:03:08 följande:

Ehhh, * kriminell = Inte snäll* ??

Hur tänkte du där egentligen? Hade inte sagt nåt om han va pedofil, styckmördare, massmördare...det finns skillnad på saker och ting också. 
    Det är ju inte direkt så att man placeras i ett fängelse, för att sitta å titta in i en vägg strafftiden, man får stöd, behandling...

Inskränkthet är människans värsta bov!

Jasså det får man? Hur många gånger har du suttit i fängelse?
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-16 09:51:15 följande:

Inte en enda. Men pratar om det jag vet NU av det jag lever i!
    Alla som hamnar inom lås och dom, får samtalshjälp och stöd. Sen beror det lite på VAD de sitter för, sexualbrott, rattfylla...gäller det alkohol för de hjälp och stöd gällande det...

Alla har en kontaktman de kan vända sig till bla...

Du har, vad jag antar då, erfarenhet av att hamna innanför UTAN att ha fått någon hjälp...synd..då har du knappast några bra "verktyg" att jobba med när du blev frisläppt...

Jag har inget behov av hjälp då jag till skillnad från din man inte är kriminell.

Men bra att han får hjälp - det är INTE alla som får. Jag vet nog detta mer än vad du vet då jag har upplevt insidan själv! Det har inte du!

Jag hoppas det går bra för er, hoppas också att han får avtjäna sista delen av straffet med boja. Har han arbete och ordnat liv så är det ganska troligt att han får det. Men det är frivården som rekommenderar sånt i så fall.

Tycker dock att ni ska bo på varsitt håll den första tiden. Jag tror det är bättre för er båda och för ert framtida förhållande. Det kan bli ojämnlikt annars, även om det inte ÄR så att du hjälper honom så kan det kännas som att han inte "klarar sig själv". Äh, svårt att förklara hur jag menar....
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (...) skrev 2014-08-16 12:24:21 följande:
    Hon skriver ju tidigare att hon suttit inne..
    Jag har suttit häktad och har då pratat dagligen med "riktiga kåkfarare" och anser därav att jag känner till bra mycket mer än vad ts gör!

Men denna tråd handlar inte om mig! Drömmer
  • Anonym (Kvinna)

Ni har alltså träffats max 12 ggr och ska redan flytta ihop?!

Förstår du inte själv hur galet det är?

Svar på tråden Min pojkvän sitter på öppen anstalt