• puss

Min pojkvän sitter på öppen anstalt

Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-10 21:21:28 följande:

Han är ostraffad innan och levde ett familjeliv när det hände, bra jobb och han har alltid skött sig..

Jag ser vad du skriver....Har Du någon erfarenhet av det?

Vad hände med familjelivet då?
  • puss

Om jag skulle känna mej "helt synkad" med nån på öppen anstalt skulle jag börja i terapi.

• puss
    Anonym (pliten) skrev 2014-08-11 10:12:55 följande:

Jag jobbar som klienthandläggare på öppen anstalt . 1år straff får man inte för självförsvar . Träffar dessa enormt trevliga charmiga män varje dag , alla är oskyldiga Frun Mamman , Polarn eller vem som det gäller hoppade på hans knytnäve 17 gånger , de har aldrig gjort något . Får ringa och varna tjejerna , Mammorna som det oftast är när permis otlovas . Men ett år på öppen anstaltför självförsvar icke.

Så klart inte.
  • puss
    Anonym (pliten) skrev 2014-08-11 12:25:15 följande:
    Men ett år för självförsvar . Måste vara väldigt avanserat självförsvar ???
    Det står ju att han är dömd för mer.
  • puss
    Kjell2 skrev 2014-08-11 12:50:50 följande:
    Eftersom straff inte adderas utan den tid man ska sitta av är för det allvarligaste brottet så har han gjort något som ger ett års fängelse. Då självförsvar inte är en brottsrubricering utan en anledning varför man blir frikänd så är han troligtvis dömd för misshandel. Då han inte blev frikänd ansåg nog domstolen att det INTE var självförsvar eller att han använde för mycket våld.

Har du läst domen och förundersökningen? Fråga honom också om du kan få en kopia på hans staffregister.

Lite erfarenheter:
    Det händer att de på kåken som inte har jobb, bostad, ekonomi mm att komma ut till försöker fixa någonstans att starta på nytt genom att hitta en flickvän. Någonstans att bo och ordna pengar.

Vill du ta det lite lugnt och försiktgt så säg att det är för snabbt att bli sammanboende utan han får bo och försörja sig själv ett tag innan ni flyttar ihop

men dem ÄLSKAR ju varann!!!!!1111
    cuz i´m a wild wild bitch.
  • puss
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-15 17:11:02 följande:
    OM du bara visste hur mycket ondskefullt det finns UTE i samhället!

jaha? vad har det med ämnet att göra?
    cuz i´m a wild wild bitch.
Svar på tråden Min pojkvän sitter på öppen anstalt