Inlägg från: Anonym (...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (...)

Min pojkvän sitter på öppen anstalt

Men ts, du måste oxå tänka på att han saknar nåt som vi "vanliga" har -vi som inte sitter inne..

Visst han hade ett vanligt liv innan ? Varför, ? jo för han inte råkat ut för just den situationen.
    Du kan ju inte mena att alla som råkar ut för en liknade situation reagerar så ? 

• Anonym (...)

Fast ts, du begår ett stort "fel".. :

Männen du träffat som verkar normala från början, det tror inte jag -jag tror att du har nån brist som gör att du inte ser deras rätta ansikte. Vilket är livsfarligt.

Du behöver hjälp att normaliseras tror jag innan du ger dig in i ett nytt förhållande.

" Om han knackar på din dörr släpper du in han igen"

• Anonym (...)

men ts, vaddå dras till osv undrar du.

nej man ÄR omedveten det är ju det som är grejjen. man måste normaliseras och gå i terapi osv för att fylla ut luckorna man har som gör att man dras till såna här män.
    för man dras till de pga en egen brist man har fast man vet ju inte det!
    det är därför du inte ser hur de är !
    alkisen eller psykopaten skulle kännas igen av en frisk människa men inte av såna med luckor som du -jag har vart där, och trodde oxå att det inte syns ingen ser osv men man ser. om man är frisk gör man det

• Anonym (...)
    Anonym (mr_X) skrev 2014-08-12 21:08:08 följande:
    När någon säger fängelse, så är det säkert ganska vanligt att man tänker på kriminella. Så därför blir nog också den automatiska och spontana reaktionen "akta dig för kåkfarare"  Lite av en instinkt bara..

Du har givetvis rätt i att det också finns människor som sitter på kåken av helt andra orsaker. Dock gemensamt oftast att de ej klarade av att hålla sig de regler som gäller för alla..

Sen vet inte jag, varför någon fällde kommentaren.. begravning.. Det kan ha att göra med upplevelser såklart..

Det kanske är så med fotboja..  med 6månader..  Tror på dig tills motsatsen är bevisad!
    Ja, vad ska man annars tänka på ? Det ÄR kriminella som hamnar i fängelse.
  • Anonym (...)

Men ts du måste ju förstå skillnaden på brott och brott.

Visst är både en skattebrottsling och en misshandlare brottslingar, men det finns faktiskt en skillnad.
    ÄVEN om straffen kanske är lika långa eller tom längre för skattebrottslingen.

Vid misshandel så saknas något viktigt liksom. Man har ondskefullhet i sig.

• Anonym (...)

Det känns som om ts är aningen infantil och reagerar lite därefter .. 

-Det tänker jag minsann inte :( !
    -Du kan va xxx :( !
    -Nä ää :(!

Och då förstår jag ärligt talat inte varför man efterlyser åsikter på ett forum?

• Anonym (...)
    Anonym (ickeinskränkt) skrev 2014-08-15 21:04:55 följande:

Ts bad om erfarenheter från andra, inte påhopp såsom "du bör börja planera din egen begravning"

ursäkta, men folk här på familjeliv verkar i allmänhet bara vilja spy ur sig galla i alla trådar de kan hitta. klart man reagerar då.

om nån beter sig som en idiot och ger "råd" som snarare är påhopp så är det ganska självklart att man blir ÄNNU mer bestämd angående vad man vill.

familjelivshaggorna kan behöva en snabbkurs i psykologi innan de ger "råd".
    Haha, ja det har du en poäng i :) 
  • Anonym (...)
    Anonym (Kvinna) skrev 2014-08-16 10:16:11 följande:
    Jag har inget behov av hjälp då jag till skillnad från din man inte är kriminell.

Men bra att han får hjälp - det är INTE alla som får. Jag vet nog detta mer än vad du vet då jag har upplevt insidan själv! Det har inte du!

Jag hoppas det går bra för er, hoppas också att han får avtjäna sista delen av straffet med boja. Har han arbete och ordnat liv så är det ganska troligt att han får det. Men det är frivården som rekommenderar sånt i så fall.

Tycker dock att ni ska bo på varsitt håll den första tiden. Jag tror det är bättre för er båda och för ert framtida förhållande. Det kan bli ojämnlikt annars, även om det inte ÄR så att du hjälper honom så kan det kännas som att han inte "klarar sig själv". Äh, svårt att förklara hur jag menar....
    Hur är du inte kriminell om du suttit inne ? Är du feldömd och har fått skadestånd för det ? 
  • Anonym (...)
    Anonym (x) skrev 2014-08-16 12:14:18 följande:
    Arbetat där kanske?
    Hon skriver ju tidigare att hon suttit inne..
Svar på tråden Min pojkvän sitter på öppen anstalt