Inlägg från: Anonym (fd plit) |Visa alla inlägg
  • Anonym (fd plit)

Min pojkvän sitter på öppen anstalt

Var försiktig TS. Man får inte ett års fängelse för "självförsvar", man blir dömd för misshandel. Inte ringa brott heller för då hade det gett ca 4 månader.... Låter som att din snubbe friserar sanningen lite för att det inte skall låta lika illa som det kanske faktiskt är.

Varför så bråttom? Vänta och se hur han är när han väl frigivits. Är han lika charmig när ni delat en flaska vin t.ex? Bara sådana små grejer kan ge en hint om hur det egentligen står till med aggressionsnivån hos din tilltänkta sambo.

Har jobbat på alla typer av anstalter under ca 15 års tid och har träffat måååånga intagna som manipulerat kvinnor hitan och ditan och sedan har det slutat i katastrof....

• Anonym (fd plit)

TS, jag tycker det är bra att din kille verkar öppen med sitt brott och att han inte verkar gömma något för dig. Det är en bra början. Att han har skulder hos KF är kanske inte det bästa, men det har ju många ickekriminella oxå Glad.

Men som sagt, var lite försiktig med att kasta dig in huvudstupa i relationen. Bo isär ett tag, det kan räcka med en månad, så ser du hur han är "till vardags". Gör det för din dotters skull. Du minimerar risken att dra in en massa strul i hennes liv genom att ha snubben i karantän i frihet. Funkar han bra och ni är upp över öronen förälskade efter en månad? Good for you och han! Och jag menar det verkligen Solig

Om han menar allvar med dig ställer han säkert upp på detta utan problem....

• Anonym (fd plit)
    Anonym (mr_X) skrev 2014-08-12 21:08:08 följande:
    När någon säger fängelse, så är det säkert ganska vanligt att man tänker på kriminella. Så därför blir nog också den automatiska och spontana reaktionen "akta dig för kåkfarare"  Lite av en instinkt bara..

Du har givetvis rätt i att det också finns människor som sitter på kåken av helt andra orsaker. Dock gemensamt oftast att de ej klarade av att hålla sig de regler som gäller för alla..

Sen vet inte jag, varför någon fällde kommentaren.. begravning.. Det kan ha att göra med upplevelser såklart..

Det kanske är så med fotboja..  med 6månader..  Tror på dig tills motsatsen är bevisad!
    Kan bekräfta att fängelsestraff på upp till 6 månader KAN få avtjänas med hjälp av fotboja. Detta prövas dock noggrannt innan det godkänns. Man måste ha en fast bostad, sysselsättning och på flera vis anses kapabel till att sköta en boja. Det vill säga i princip slaviskt passa tider för utevistelse, restider, jobbtider osv.

På många sätt är det enklare att sitta på anstalt än att leva i husarrest, vilket många inte inser förrän de väl sitter där ensamma hemma.

Jag vill oxå hålla med i att många som sitter inne är vanliga människor som råkat göra en dumhet eller hamnat i trubbel en period i livet. Alla är inte livsfarliga torpeder liksom. Men vissa är ju det, så det kan vara klokt att vara lite försiktig som jag skrivit tidigare.
Svar på tråden Min pojkvän sitter på öppen anstalt