Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-16 12:20:28 följande:
Men ärligt, bara för att du har taskig erfarenhet av alla dina turer, betyder det ju inte att alla andra har det också..JAG utgår från det JAG vet i den situation jag befinner mig i just nu!!
Sen kanske inte du har velat haft hjälp, med tanke på att du fart in och ut hela tiden...10 år....NÅN hjälp har du säkert blivit erbjuden, eller behandling av nåt slag..har svårt att tro annat.
Om inte, kanske man känner själv ATT man behöver det och tar tag i det själv!!
Jag vet allt, och visst, det går inte fiska på alla öppna anstalter, jag har bara varit på en öppen, det var Sörbyn utanför Umeå, där får du fiska, bada och springa på elljusspå. Jag var där i 5 timmar, sen stack jag, så det är min erfarenhet av öppna anstalter. Men tex Svartsjö rår du fiska på och ett antal fler., Sen visst, om du tycker att alla fåniga program som erbjuds är hjälp och stöd så visst finns det. Arbetet där inne kanske också räknas som hjälp och stöd? att spika ihop en fågelholk, eller packa en låda skruv? Haha, jag menade inte att vara spydig. Klart att det finns olika erfarenheter av kåken, så är det ju. Och jag var inte någon mönsterfånge heller. Ha en bra dag. Jag måste göra lite nytta nu.