Inlägg från: Anonym (bror) |Visa alla inlägg
  • Anonym (bror)

Min pojkvän sitter på öppen anstalt

Har en bror som suttit på en öppen anstalt "säkerhetsklass 3"...  tyvärr så hann han bara vara ute i det "fria" i ca 3 månader innan han satt på en anstalt med "säkerhetsklass 1"

Jag tror att det är rätt vanligt att när man väl är inne i systemet så är det svårt att komma ur det om man säger så...

• Anonym (bror)
    Anonym (ickeinskränkt) skrev 2014-08-16 13:46:57 följande:
    och till stor del beror nog det på just samhällets syn på och fördomar på de som
    suttit inne. "en gång kriminell alltid kriminell"
    det blir som en självuppfyllande profetia.

hade det inte funnits några få öppensinnade människor, som ger folk andra chanser hade vi ju lika gärna kunna ha dödsstraff, även på mindre brott än mord, för har man suttit inne är man ju ändå fucked, right?
    hehe jag lovar dig att min bror fick alla chanser man kunde få... han fucka upp själv utan någon annans hjälp el fördomar!

Andra gången han kom ut som fullblodskriminell fick han även den gången all hjälp... han starta t o m eget... det gick skitbra men vid sidan av kunde han lixom inte släppa det kriminella livet el lite av det iaf....  han har tänket kvar... det finns kvar i hans skalle tyvärr.... vi får se hur länge det håller... vi i familjen är hela tiden beredda på att krisen kommer att komma...  för vi ALLA krisar ordentligt varje gång!
Svar på tråden Min pojkvän sitter på öppen anstalt