Inlägg från: Anonym (x) |Visa alla inlägg
  • Anonym (x)

Min pojkvän sitter på öppen anstalt

Anonym (...) skrev 2014-08-16 11:48:33 följande:
    Hur är du inte kriminell om du suttit inne ? Är du feldömd och har fått skadestånd för det ? 
    Arbetat där kanske?
  • Anonym (x)
    Rolleek82 skrev 2014-08-16 15:49:14 följande:

Alla män bör testa på hur det är att sitta inne testa om dom är mentalt starka nog dvs skulle tro att dom flesta här inne skulle sitta nakna i ett hörn och suga på tummen.

Den som är mentalt stark håller sig utanför murarna.
    Skulle tro att dom flesta härinne inte är så korkade att dom sätter sig i sitsen att behöva sitta inne.
    Faktum är ju att dom som hamnar där inte är dom smartaste katterna i samhället.
    Det är svaga och lite korkade människor som hamnar där.
  • Anonym (x)
    Rolleek82 skrev 2014-08-16 16:41:29 följande:
    Att vara smart har inget med att hålla sig utanför murarna att göra. den retro mentaliteten kan du hålla för dig själv. som jag sa borde alla få sitta inne på obestämd tid för att se vilka som är mentalt starka nog att inte bryta ihop..
    Nope, du har fel,
    Att hamna innanför murarna tyder på svaghet och lite sämre intelligens, dom smarta hamnar inte där.
    Det är inget mandomsprov, det är dumskallarnas sammansvärjning snarare.
    Loosers i samhället, verkligen inget att se upp till, den retromentaliteten kan du hålla för dig själv.
    Den är så passe.
  • Anonym (x)
    Anonym (Hellman) skrev 2014-08-16 16:40:39 följande:
    Många är det ja. Men många inte. Har du aldrig suttit så har du väl ingen koll på hur "smarta" människor som sitter är.
    Såhär då, den som har lite innanför pannbenet gör inte val som försätter en i den sitsen, man ägnar sig helt enkelt inte åt brottslighet, då hamnar man heller inte innanför murarna.
    Den smarte fattar att brott inte är ett bra sätt att skaffa pengar på.
    Dom som hamnar där har gjort mer korkade val det gör dom till mindre smarta.
    Ofta är det också trasiga människor och trasiga människor är svaga människor.
    Är man en stark trygg människa så överväger man aldrig ens att börja med brott, man kan fantisera om det, men man gör det inte, för man vet att man har bättre chanser till ett bra liv om man låter bli.
    Visst finns det undantag från regeln, det gör det alltid, men generellt så ser det ut såhär.

Jag tycker inte om när man glorifierar att vara kåkfarare som Rolleeek gjorde.
    Det är inget att eftersträva att hamna på kåken, för att visa sin manlighet.
    Och männen och kvinnorna som sitter där är inte dom starka trygga ledarfigurer som Rolleeek vill ge sken av att dom är.
Svar på tråden Min pojkvän sitter på öppen anstalt